DPR 100 datalogger

Hoi,

De mijne viel vandaag op de deurmat .
Even connectoren aan zette en van de week even meten in mijn Rex-familie.

Henk

helihenk

ik denk dat als je eenmaal gebruikt dat je niet meer zonder kunt
ik heb mijn rex er op en top mee aan het vliegen gekregen
hier een screen shot van een van de laatste vluchten
dprvoorbeeldox9.jpg

ik hoop dat mijn 2de dpr deze week ook op de deurmat valt

heb vandaag ook mijn spullen binnen gekregen echt super kan ik straks lekker exact weten hoe lang ik kan vliegen en de prestaties optimaal laten zijn

Ik heb gisteren 5pakjes opgestuurd naar:

Helihenk - Aangekomen
Denny - (zou vandaag/morgen moeten aankomen!)
Aaalie - Aangekomen
Chris de Koster - (moet naar Belgie, duurt wat langer)
Marco Bosch - Aangekomen

Die van Kriz gaat morgen op de post ivm betaling van iets wat er nog extra bij was gekomen (FP V-balancer).
Poerqwa komt hem ophalen.

Ik hoop dat iedereen er veel plezier aan gaat beleven, ik ga er zo ook even mee spelen.

Het was wel weer een hoop regel- en inpakwerk maar ik vind het wel weer super dat er zoveel enthousiaste reacties zijn!!!

Groetjes,

Richard

Hey Richard ik zie het wel verschijnen. Jij natuurlijk heel erg bedankt voor je inzet bij deze inkoop actie :thumbsup:

Groeten,

Kris

inderdaad een bedankje is wel op zijn plaats

BEDANKT VOOR DE GEDANE MOEITE
:yes: :worship: :yes: :worship: :yes: :worship: :yes:

T-rexvlucht1.JPG

Vandaag even een vluchtje van mn T-rex 450SE gelogged.

Dit is met de 430L en 35G regelaar, redelijk hard gevlogen.

De regelaar is maximaal 35 graden geweest en de accu 37... ik trok gemiddeld 17 ampere en pieken van 32,6 ampere.

Maximum vermogen was 330,74 watt..... Ik zal hem nog wat meer pitch geven en straks nog is proberen :roll:

Cheers,

Richard

Wat voor accu's gebruik jij Denny? Mijn voltage blijft veel hoger bij hogere belasting....?? Dus die zijn kennelijk "beter"?
En jij begon al met een lege accu zie ik net.... of niet?

Ik gebruik overigen een 100+ vluchten oude ThunderPower Pro-lite 2100mah 11,1v 3s1p.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Wat voor accu's gebruik jij Denny? Mijn voltage blijft veel hoger bij hogere belasting....?? Dus die zijn kennelijk "beter"?
En jij begon al met een lege accu zie ik net.... of niet?

Ik gebruik overigen een 100+ vluchten oude ThunderPower Pro-lite 2100mah 11,1v 3s1p.

Cheers,

Richard

Eeuhh..
-misschien heb je minder pitch
-misschien heb je een lichtere tandwielverhouding
-misschien ga je ets spaarzamer om met je maximale pitchuitslagen
enz. enz.

(dat wil niet zeggen dat je akku niet een toppertje is, maar zo met elkaar vergelijken is ook niet helemaal objectief :wink: )
Toch is dit wel leuk zo, om nu echte meetgegevens met elkaar te vergelijken :D .

Gr.A.

-misschien heb je minder pitch
-misschien heb je een lichtere tandwielverhouding
-misschien ga je ets spaarzamer om met je maximale pitchuitslagen

Ik verbruik meer Amperes en mijn voltage zakt MINDER, dus zijn accu's zijn in dat opzicht slechter of waren al leeg toen hij die vlucht deed.

Ik vlieg toch wel redelijk harde 3D met 3000+rpm op de kop en +/-10 pitch, dit ga ik nog wel groter maken. Ik zal inderdaad wel een betere beheersing hebben van de pitch, maar dat maakt niet uit voor de accu... dan zou ik minder ampjes trekken, dan is het logisch dat hij minder inzakt.

Gebruik jij altijd een balancer met het laden Denny?

Groetjes,

Richard

dat wil niet zeggen dat je akku niet een toppertje is, maar zo met elkaar vergelijken is ook niet helemaal objectief

Als je gemiddeld 17 ampere trekt en je voltage zakt niet onder de 10 volt.

Dan komt er iemand die gemiddeld 13 ampere trekt... en zijn voltage zakt tot 9 volt.

Dan kun je dat toch vergelijken? Tenzij zijn accu al leeg was ten tijde van de meting, anders is het zowiezo al een slechte accu ;)

Cheers,

Richard

Ik heb een fout gemaakt, ik gebruikte al bijna +/- 12 graden pitch.

Ik heb het nu nog iets verhoogd, iets meer als +/- 12 graden nu... hij reageert daar erg lekker op :wink:

Cheers,

Richard

heb mijn pakket ook binnen en inderdaad mijn accu,s zijn niet helemaal geweldig
ik gebruik flight power evo 20 1800 mah
maar ik heb nieuwe bij 4rc besteld waar jij ook mee vliegt
richard
maar ik vind dat ik nu ook niet echt mag klagen met mijn vermogen

Dat is goed nieuws!

Maar die accu was dus daar volgeladen?? 11 en een beetje volt is dan wel erg laag? En gebruik je een balancer of heb je die ook in bestelling staan?
Dat kan ook erg veel schelen!

Jij mag idd niet klagen over het vermogen, maar als je het vergelijkt met die van mij (andere pinion denk ik) is het net een ford focus versus ferrari.

Cheers!

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ik verbruik meer Amperes en mijn voltage zakt MINDER, dus zijn accu's zijn in dat opzicht slechter of waren al leeg toen hij die vlucht deed.

Idd.. je hebt gelijk! (Ik had nog niet zover gekeken :oops: ).

Gr.A.

Raptor Rulezzz zei:
... Dan is iedereen voorzien behalve Poerqwa maar die komt hem nog ophalen :D
...

Nu wel ja, de post naar België is altijd iets trager.

Thanks voor de moeite, en voor de stevige verpakking.
Komend weekend ga ik ermee testen, resultaten volgen.

Groeten,
Chris

Thanks voor de moeite, en voor de stevige verpakking.

Geen dank en die verpakking dat was nog een uitdaging... ik had niet gerekend met de verschillende tarieven in gewicht :wink:

In nederland is het 6,20 euro voor een pakket tot 10 kg, maar naar belgie rekenen ze voor pakketen in gewichten.
Tot 250 gram is leuk, daarna word het snel minder grappig.... ik had het eerst anders ingepakt en toen kwam ik op 10 euro verzendkosten :wink:
Jou pakketje woog daarom met veel moeite 246 gram :roll:

Anyway, ik ben blij dat het goed is aangekomen!!

Veel plezier ermee!

Richard

Back