Dquad iniMini-H quadcopter !

Vanmiddag ben ik weer met mijn inimini H op pad geweest. Helaas is na korte duur een van de voedingkabels tussen een van de props gekomen. Ik had beide kabels (strak) vastgezet aan het frame met tie-wraps. Vermoedelijk is de tie-wrap kapot geslagen en vervolgens is de kabel tussen de prop gekomen.

Hoe hebben jullie de voeding van de lipo naar het PDB opgelost, wat is de beste oplossing hiervoor? Ik wil misschien gebruik maken van de opening (de pijl) van de top plaat.

Bijgevoegd een foto na de crash.
IMG_2016-02-29 21:16:03.jpg

Ik heb t precies zo. Zie niet in hoe een prop t zo kan raken. Is je lipo wel op z'n plaats gebleven of wellicht een tak geraakt?

Ik raakte een paar takken waardoor de props zijn afgebroken. De lipo zat nog mooi op z'n plaats.

De tie-wraps heb ik bevestigd om de kabels in het midden te houden. Aangezien de kabels bij een crash aan de linker- of rechterkant tussen de props kunnen komen, leek mij iets te gevaarlijk.

Vanmiddag ben ik weer met mijn inimini H op pad geweest. Helaas is na korte duur een van de voedingkabels tussen een van de props gekomen. Ik had beide kabels (strak) vastgezet aan het frame met tie-wraps. Vermoedelijk is de tie-wrap kapot geslagen en vervolgens is de kabel tussen de prop gekomen.

Hoe hebben jullie de voeding van de lipo naar het PDB opgelost, wat is de beste oplossing hiervoor? Ik wil misschien gebruik maken van de opening (de pijl) van de top plaat.

Bijgevoegd een foto na de crash.
Bekijk bijlage 201280
Exact hetzelfde probleem aan deze kant.. meerdere keren.
Vandaar dat ik ben overgestapt op een PDB met de XT60 aan de zijkant.
http://miniquadfpv.com/product/thug-pdb-v1-2-black-inc-xt60/

Toen ik de iniMini nog vloog, had ik de kabels omhuld met dikkere krimpkous, of twee lagen..
Dan gaan ze niet meteen door. Nieuwe beschadigingen tape je daarna weer af ;-)

Back