draad los

ben sinds kort verknocht aan heli's.
Heb er inmiddels 3, maar van de phanton 6010 functioneert de staartrotor niet meer. De motor is niet defect, maar er zit op de print een zwart draadje los dat naar de staartrotor gaat. Kan iemand mij vertellen waaraan dit verbonden dient te worden?

Hoi,

Foto??

Soms kun je nl. zien waar hij losgegaan is, als je dan een beetje handig bent (gaan we wel vanuit), kun je hem weer zelf erop zetten.

Succes

Ron,

Dat was mijn idee ook, en ik heb de draad vastgesoldeerd op de plaats waar deze leek te hebben gezeten. (Rechtsboven, gezien soldeerverbinding en lengte van de draad) Resultaat was dat de rotor al meteen begint te draaien zonder dat de afstandbediening aan staat.

image1oid.th.jpg

Resultaat was dat de rotor al meteen begint te draaien zonder dat de afstandbediening aan staat.

Basisles RC-modelbouw: Nooit je model eerder aanzetten dan je zender!

Altijd eerst je zender aan, dan pas je model!
Uitschakelen = eerst model uit, dan pas zender!!

Hey

Dan proberen ook de accu los te koppelen als je m niet gebruikt! Dit gaat niet bij alle toestelletjes, maar als het kan, zeker doen!

Kan je de directe link naar je foto ook posten? Als ik er zo op klik krijg ik maar een heel klein fototje te zien!

Groeten

Edit: via omweggetje foto toch groter gekregen. Waar had je zelf de draad geprobeert en wat doet je tail als je de zwarte draad rechtsboven op m3+ soldeert? (of zit daar op de achterkant al iets?)

image1oid.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is het contact waar ik de draad gesoldeerd had en waardoor de rotor gaat draaien. Aande achterkant lijkt niets relevants te zitten.

Als je "ergens" op de print een draadje aan soldeert, is het verstandiger om eerst eens te meten middels een V-meter of er spanning op komt of staat als je de zender bedient.

met vr. groet en succes
Jaap

Back