draadloos simmen?

hi iedereen
ik ben op zoek naar een manier om met mijn zender te kunen simmen zonder elke keer een kabel in leerling aansluiting te moeten doen
nu heb ik al gezien over een draadloos les systeem en dacht dat moet ook mogelijk zijn voor de sim.
maar nu heb ik ook op een site dat gezien maar kan niet vinden op de print van de ontvanger wat ik zou moeten kunen vinden. :? (ik weet raar verhaal maar zo is het)
is er iemand die mischien weet hoe of wat zonder vast te ziten aan een merk

Hey Marco

Ik zag laats bij de Auto jongens dat die een usb kalebtje gebruiken waar 2(mss meer) draadjes uitkwamen voor de ontvanger,en dan gewoon met de zender besturen,

Kzal het zo ff opzoeken

het gaat er hier bij om dat ik met meer kanaals dit kan doen
o en als het eventuweel kan moet het op bestaande interfacen te gebruiken zijn(ja ik weet veel eisen maar ja het is moelijk omdat niet te zijn)
al vast bedankt voor alle info

:wink: ik had het eerst zo als je nog een ouwe ontvanger en 4 servos heb liggen dan moet je alleen even een goedkope joystick zoeken met 4 assen , en die uit elkaar slopen en dan met die servos de potmeters besturen............ maar dit is vast niet de manier die je zoekt :wink:
m.v.g Marijn

Control VIRTUAL RC RACING with your own transmitter using the unique VRC-2 USB adaptor. It is plug-and-play, and with 16 bit resolution it gives you more precise control than the common input devices on the market. The VRC-2 USB adaptor is available from the eShop for $29.95 (postage and handling not included). The VRC-2 adaptor is shipped by EMS Speed Post service from Hong Kong, registered and with tracking service. The VRC-2 USB adaptor is also available from an exclusive network of VRC dealers, check out the Dealer option in the menu to find a VRC dealer near you.
afb15499.gif

Dit zal wel in meer kanaals te krijgen zijn toch?

Suc6 verder

Groeten IJsbrand :)

Je gebruikt toch de trainer bus, er zijn draadlose leerling systemen, dan heb je als leeraar een extra ontvanger in je zender die op de trainer bus zit. De leerling zend dus naar de leeraar zender.

Nu weet ik dat ze dat als een commercieel product hebben gehad bij (robbe)Futaba, maar kan het niet meer vinden.

In Enschede werkte ze er ook mee en maakte ze het zelf (Gerrit Hannink o.a had zoiest).

Misschien dat ons aller Corrien ons verder kan helpen (JAN HELP).

maar de moraal is dat het volgens mij moet kunnen, nu is alleen de vraag hoe.

gr Remco

@ martijn dat had gewerkt als ik niet zo veel eisent was geweest want ik wil het gebruiken voor de sim reflex en daar bij heb je nu eenmaal een ppm signaal nodig en ik heb wel gezien op een site maar ik kan absoluut niet vinden wat er op die site staat.

@ijsbrand ook dit had geholpen als ik niet zo veel eisend was geweest.

maar het gaat er ook een beetje om dat me moeder ook wil simmen en niet elke keer wil crash.(is niet goed voor haar zelf vertrouwen) en dus moet ik een manier vinden om een kabel tussen haar en mijn zender te kunen doen en als nog te kunen simmen nu leek mijn een draatloos systeem de oplossing. maar dit is moeilijker te realiseren dan ik dacht.
o en de site waar het stukje op staat van het draatloos simmen isdeze van mvc cumulus
mischien dat iemand hier mij meer door kan helpen

Je kan een ontvanger met onbewerkte uitgang nemen en die op een interface aansluiten ipv je zender :) Volgens mij heeft mijn R149DP (DSC uitgang) dat ook. Nog nooit mee gespeeld....

ik kan even een scoop op die aansluiting gooien en kijken wat ik zie ;) Nu heb ik alleen geen R149DP over zodat het ook echt nut heeft.... daar zijn ze iets te duur voor ;)

Heel veel ontvangers hebben een uitgang waar het pulssignaal dat van de zender ontvangen wordt uit komt. Dit signaal wordt gebruikt om de ontvanger te testen en af te regelen.
Soms kan je hier ook een kabel op aansluiten die naar de zender gaat. Als je dan de zender en ontvanger aanzet gaat de zender niet zenden maar dan gaan de pulsen rechtstreeks van de zender via de kabel naar de ontvanger. Zo kan je de servo's en de hele zaak testen zonder dat de zender uitzendt.
Als de ontvanger normaal gebruikt wordt zullen dus de pulsen uit deze aansluiting komen. Deze pulsen zijn vrijwel hetzelfde als die welke uit de leerraar leerling aansluiting op de zender komen. Ze zijn meestal iets kleiner.
Je kunt deze pulsen dus gebruiken voor je symulator en als het niet geod werkt is misschien een versterkertje nodig om ze wat groter te maken. Dit is een kwestie van 1 transistor en een paar weerstandjes.
Nu nog even waar die uitgang zit. Bij veel ontvangers (de meeste zelfs) is het de derde aansluiting van de accu aansluiting. Ik heb ook enkele ontvangers gezien die hiervoor een speciale aansluiting hebben.

bedankt dat je ff wil scoopen herman zo komen we allemaal stukken verder

remco dat is het systeem dat ik gezien heb voor het les systeem en zo iets had ik ook in gedachten voor de sim. maar nu zou ik het graag zonder afhankelijk te zijn van een merk kunen doen. toch bedankt voor de link want nu heb ik meer info

ernst dat is goede info ik zal er ook eens naar kijken of het werken wil

3e accu uitgang... dat ik daar niet aan gedacht heb ;) oja, ik heb alleen maar kleine ontvangers waar de accu op 1 van de kanalen moet :( Ik kan altijd een rex5 opereren om het puls signaal te onderscheppen. Dan zijn die dingen toch nog ergens goed voor.....

Nadeel van de ontvanger aansluiten is alleen dat die weer gevoed moet worden. Zender aansluiten is makkelijk. Anders moet je die accu eerst opladen enz. Eens kijken of ik ergens een oude ontvanger heb (vast wel) en een 5V adapter :)

Ik had "vroeger" een simulator van Quartel (CSM dacht ik) en daarbij gebruikte je een interface die je aansloot op de batterijingang van je ontvanger. Je had dan gewoon alle kanalen.

Het GROTE nadeel is echter dat je "eigenlijk" met uitgeschoven antenne moet gaan zitten simmen... accu gaat sneller leeg, staat constant te zenden... allemaal niet zo lekker. Daarom is het systeem waarbij je direct in de zender inplugt eigenlijk veel beter.

Ik snap waarom het handiger "lijkt" maar in praktijk zal het meer problemen als oplossingen brengen. lege accu's e.d.

Cheers,

Rich 8)

Lege accu? Ik sim nu ook met kristal erin dus of er nu een draadje loop of niet maakt niet uit. Antenne hoeft echt niet uitgeschoven of je moet 100m bij je pc vandaan zitten....

Scoop meting geeft een negatief resultaat. De DSC is een ingang, dus waarschijnlijk om de zender rechtstreeks aan te sluiten. batt aansluiting is ook kanaal 9 dus zit ook geen PPM signaal op. Dat waren alle 10 aansluitingen dus helaas.

Gelukkig heb ik nog 2 oude 35 mpx blokken gevonden :) Eens even doormeten als ik tijd heb ;) Adapter heb ik ook al (usb kabel :)).

Lege accu? Ik sim nu ook met kristal erin dus of er nu een draadje loop of niet maakt niet uit. Antenne hoeft echt niet uitgeschoven of je moet 100m bij je pc vandaan zitten....

Als je met een kabel simt zijn er meestal 2 pootjes in die plug doorverbonden welke het Zendgedeelte van de zender uitschakelen..... Als dit niet zo is verbruikt de zender meer energie = sneller leeg.

Ook word het zendgedeelte warmer dan normaal als je met ingeschoven antenne zend, hij kan zijn energie dan niet kwijt. Las hier pas dat nieuwe zenders hier niet meer kapot van kunnen gaan, maar goed lijkt het me uiteraard niet.

Cheers,

Richard

mijn fx18 heeft dat niet ;) die draait altijd...

Net de oude mpx ontvanger getest, hij werkt nog :) ook de 3e pin bij de accu aansluiting bevat het ongedecodeerde signaal :) Helaas geen TTL :( dus mijn interface snapte er niets van. Eens kijken of ik daar iets op weet.

Back