Draadloze camera 9-12 volt op lipo 7,4 volt kan dat?

Draadloze camera 9-12 volt en ongeveer 150ma op lipo 7,4 (200mah)volt kan dat?

Even proberen uit te leggen wat ik probeer.

ik heb een draadloos cameraatje die volgens internet op 9 en of 12 volt kan werken.
Zal waarschijnlijk bepalen dmv spaning van accu op welke frequentie hij zend en hoe ver de afstand kan zijn van zender naar ontvanger.

Ik heb een Blade 180 qx quadcopter en wil daar deze camera onder zetten werk goed en kan ongeveer 75 meter ver van ontvanger (met dus de 7,4 volt lipo 200mah).
Maar nu is mijn accu dood (kapot), weet niet hoe dat komt want heb gisteren nog geprobeerd en toen werkte het nog nu 2 dagen later nog 1,6 volt met multimeter want de accuchecker deed het al niet meer.
En heb niks aangesloten laten staan.

Nu heb ik weinig poen en wil toch (heel) veel lijk wel een Nederlander:oops:
Ik wil gewoon kunnen kijken waar ik vlieg op een schermpje aan de ontvanger maar kan niet meer gewicht onder mijn 180 qx hangen dan nu het geval is de 12 gram van accu PLUS het cameraatje.

Is het mogelijk zonder binnen paar dagen /weken weer een kapotte lipo te hebben om bv voor 15 min het cameraatje te gebruiken en dan weer te laden of is dat to much voor deze lipo.

ik weet 7,4 is geen 9 en al helemaal geen 12 volt maar het heeft wel gewerkt al een paar keer maarja word dan dure grap als je na maand weer €10 euro mag uitgeven.

Wie kan deze knutselaar en beginnende vlieger helpen?

Laatst bewerkt:
Op welke frequentie de zender uitzend wordt normaal gesproken niet bepaald door de accuspanning. Hoe veel vermogen er uit wordt gezonden wel! Als de spanning maar 7,4V is zal dat wel een beperking in afstand geven.
Als de accu binnen zo'n korte tijd al tot 1,6V is gezakt betekend dat er op de ene of andere manier toch stroom uit de accu wordt gebruikt. Alles wat op de accu is aangesloten zal stroom uit die accu gebruiken. Dus als je klaar bent de stekker van de accu eruit trekken zodat er niets meer op de accu is aangesloten. Alleen dan weet je zeker dat er geen stroom meer gebruikt kan worden. Zo zou de accu veel langer mee moeten gaan, tenminste als je hem niet te ver leeg trekt.
Je MOET stoppen als de accuspanning tot ongeveer 6,6V is gezakt. Ga je verder dan kan je accu al na één keer defect zijn en niet meer te gebruiken. Soms, als je geluk hebt, kan je de accu weer oppeppen en verder gebruiken. Helaas zal dat lang niet altijd lukken.

Als ik de ontvanger en of camera aansluit op 9 volt dan moet het draai knopje voor de frequentie af te stelen 1 cm gedraaid worden tov dat ik 12 volt aansluit.

Maar mij ging het meer om het feit of ik mijn batterij niet mol door iets er op aan te sluiten wat meer volt nodig heeft om werken en daar door meer ampere trekt etc.

ik weet dat FPV niet aan te raden is zo maar ik gebruik het bv om de video op te nemen terwijl ik vlieg en dat ikkan zien waar de cam op gericht is.

Bedankt voor het advies.
Als iemand nog een aanvulling of tips heeft hoor ik dit graag

Wat heb je dan in vredesnaam voor een videozender? Als je de frequentie met een draaiknopje moet afstellen betekend dat het geen kristal gestabiliseerde zender is. De frequentie is dan zo instabiel als de neten. Dat zal al een heel oud apparaatje zijn of een Chinees ding van €2,95. 8O Niet erg aan te raden voor deze toepassing.
De accu zal je er niet mee mollen maar een beetje bruikbare beelden zal je ook niet echt krijgen. Een betere video zender zal hier wel op z'n plaats zijn. ;)

Back