Draadloze camera's op vliegtuig :) (FILMPJE!!!)

Tadango

Forum veteraan
EDIT : Filmpje

Alle foto's : http://avio-eelde.nl/view_album.asp?AlbumID=140

Het zijn losse zendmodulen met aparte camera's. Er komt gewoon een pal signaal uit de camera en daardoor kan je deze ook vervangen door z/w versies voor nacht vluchten :) Ook kan er een ccd camera op voor beter beeld. Ik heb nog niet gevlogen met deze opzet maar dat komt zondag ;) Filmpjes komen hier dan online.

Zend moduul :
1025.jpg

Camera op mijn picojet (3s1p KOK350 als voeding):
1021.jpg

En op mijn tsagi (die electro zooi in krimpkous is de filter omdat ik hier de aandrijv accu gebruik om de camera te voeden) :
1031.jpg

geen idee hoeveel :) Op het printje staat 8000MW, ze worden verkocht als 800mW, er gaan +/- 1500 mW in aan vermogen dus ik schat 400mW uitgangs vermogen :)

8O Beetje zwaaaaaare overkill
rock.gif

Oei oei... gaan we naast de welbekende wildvlieg-discussies nu ook een discussie krijgen over het illegaal zenden? ;)

2,4 Ghz?
Waar heb je die gekocht?
dribble.gif

marktplaats wsl.... staat er vol mee, zoek maar eens op camera 2.4 ghz

vanaf ongeveer 50 eurie.... :rolling:

begin er zelf ook aan te denken, na fotos vanuit de lucht......

50 euro? Ik heb er 1 gekocht voor 7 euro ;) kwam wel nog 20 verzend kosten overheen....

En illegaal zender... tja... Anders is het zo duur.

je denkt toch niet dat ik meer dan 50-60 euro heb gegeven voor deze? incl verzenden ;) 1 zat in een 1500mw zender, jaja, daar zat ook gewoon een 800mw in ;)

Als 50% van het ingangs vermogen er ook uit komt dan zou 800mw kunnen maar meestal 20-25% rendement. Binnenkort eens meten ;)

verkijk je niet op wat ze opgeven. als er staat 200mw is het 200mw opgenomen vermogen dus 50mw op de uitgang maximaal. Meestal haal je dat nog niet eens en zit je op 10-20mw.

met de 20-50 mw haal je al 100meter ;) is niet veel beeld meer dan :) met 400mw moet 300-400 goed mogelijk zijn. Dit met standaard antenne's. Met betere verdubbelt het bereik al snel. Daar ga ik in de winter mee testen.

Met een slechtere camera met 20mw : filmpje

Filmpje kende ik nog van een tijdje terug... ben benieuwd naar deze filmpjes, een tv of laptop op het veld en je kan vliegen zonder je kistje te zien, bijvoorbeeld achter huizen.... leukleukleuk :P

de praktijk is echter een stukkie anders ;)

Door de enorme groothoek is het lastig te bepalen hoe het model staat als je alleen op beeld probeerd te vliegen.

Toch heb ik dat eens geprobeerd :) Ik was verbaasd dat je je goed kon orienteren. Opeens wist ik niet waar het toestel in de lucht was :) (60cm, 190gram stunt kist) omdat hij achter een rij bomen kwam en ben toen terug gevlogen op cam :) wil best wel.

Op de club staat een tv, die voor het raam zetten en klaar :) Ik zat ook nog te denken aan zo'n tv bril alleen die zijn nor 400 euro :( effe sparen ;)

Tja... ik heb het alleen nog maar gedurft met een hummingbird. Een vliegtuigje zal denk ik wel makkelijker zijn.

Vandaag eerste tests gedaan :) Best goed beeld alleen heel veel spikes erdoor :( Veel refectie, goh lag naast en hek en op een metalen tafel :), maar het bereik is goed. Je hebt geen storing door weinig vermogen, alleen door echo's en reflecties. Dat valt dus mee. Betere antenne's en betere ontvanger positie doen dus nog wonderen ;)

Beeld wordt nu klaar gemaakt voor internet ;)

EDIT : Filmpje

Heb weer speelgoed binnen ;) 2.4ghz PLL camera :) Beter spul zo te zien maar 10mw :( eens kijken of die eindtrap 11volt leuk vindt ;) ook geluid deze keer !!

Ja :( Tijd om er een CCD op de gooien ;) Maar die zijn ook niet goedkoop... Onder een hoek naar beneden kijken lijkt me de beste optie. Daar ga ik de volgende keer mee spelen :)

Back