draadloze videocamera

• Topicstarter Topicstarter Biggles
  • Startdatum Startdatum
Op mijn oude auto, een Schumacher SST Sport heb ik een beugel gemaakt waarop ik een draadloze webcam van Logitech kan plaatsen. Die webcam is niet klein, maar het voordeel ervan is wel dat je met een notebook meteen filmpjes kan opslaan van dat wat je gefilmd hebt. Zie deze pagina:

http://castor.hwigroup.com/~eric/rc-auto/

Nog even over dat duikboot idee, flexibel afgeschermd draadje naar stukje piepschuim die blijft drijven, daar antenne op. Zo heb je altijd goed bereik :)

Verder, cams zijn erg leuk maar als het leuk word dan heb je een zend vergunning nodig, wat moet je waarvoor kunnen en doen? Linkje :)

dat is precies wat de bedoeling is tadango
moet alleen nog een kabeltje met 3 draden zoeken

ik heb een vraagje : je hebt van die 'spy'cams 2 varianten : met of zonder geluid, heb je met degene zonder geluid een groter bereik of maakt dat niets uit ????

het grote verschil tussen met en zonder geluid is dat de één een microfoontje heeft en de ander niet
het bereik ligt aan wat voor zender er bij zit

hoi allemaal,

misschien een dom vraagje maar heb je ook van die kleine draadloze cameraatjes die tegen water kunnen(die niet al te veel koste)voor op men zeilboot die regelmatig door een golf overspoelt wordt of moet ik de camera dan inbouwen of zo ?

groetjes Robert

er zijn wel draadloze camera's tekoop die (spat)waterdicht zijn maar die kosten een stukje meer
je kan de cameratjes best makkenlijk ergens inbouwen of gewoon afdichten met tape of misschien een krimpkous, de lens is bij mijn camera waterdicht maar ik weet niet of dat altijd zo is.

Als er echt continue water over komt is het misschien verstandiger om hem helemaal in te bouwen in een bakje met een glazen raampje. Als je het raampje invet of waxt blijven er geen druppels op plakken. Erg vervelend anders, een beeld vol druppels.

Back