Draairichting brushless omdraaien

• Topicstarter Topicstarter robin15243
  • Startdatum Startdatum
R

robin15243

Guest
Ik heb een axn floaterjet gekocht bij hobbyking. Nou wil ik hem upgraden dus vervang de elektronica. Het motortje heb ik nu in een zelfbouw zwever gezet maar nu als trek motor ipv pusher. Probleem: motor draait de verkeerde kant op.;)

Wat moet ik doen om hem de andere kant op te laten draaien? twee draden verwisselen of niet? En zoja, welke twee en welke moet ik kan laten zitten?

Nog één ding, ik weet echt niet of m'n motortje sensored of sensorless is...

Zoveel mensen geven hun mening en ze verschillen zo! Wat moet ik nou doen? Wil niet m'n motortje verbranden.:confused:

In vliegtuigen wordt zelden zeg gerust nooit sensored toegepast , is wel makkelijk te herkennen aan een extra setje kabels naar de motor ;)

Het omdraaien is heel simpel , 2 willekeurige draden wisselen van de motor ....

Welke? de 2 buitenste? of één binnest en ''eén buitenste?
Superbedankt voor jullie snelle reactie trouwens :P

jullie zijn geweldig

owkay, echt super bedankt! ga zometeen even alles aan elkaar solderen en dan is m'n geliefde zelfbouw zwevertje bijna klaar. ('t is m'n eerste :P)

Alles aan elkaar gesoldeert en ik heb nu m'n pushertje in een puller verandert. Hartstikke bedankt, jullie zijn de beste :D

Nope, dat nog niet. Er komen nog wat dingetjes van hobbyking binnen en dan moet ik de vleugel nog aan de romp vastmaken. En daarna de staart aan de romp. En ik ga op zweefvliegkamp voor 2 weken, dus die vliegt deze maand nog niet...

Maar daarna :D

Toch hartstikke bedankt!

Back