draden net wegwerken

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
hallo.
op mijn auto zitten nogal wat draden(servo´s beveiliger enz)
hoe kan ik deze netjes wegwerken want ze zijn nogal lang!?
Wel zodat je er zo weer bij kunt batterijen vervangen en voor het schoonmaken.

gewoon mooi oprollen en vastleggen met snelbinders, zo deed ik het met mijn protech onroad maar met mijn savage zit alles in zo een afgedichte box

Ik gebruik altijd spul dat heet spi wrap om ze netjes bij elkaar te houden. Dit is een soort lang flexibel plastic spiraal dat je om de draden heen kan draaien.

markw zei:
Ik gebruik altijd spul dat heet spi wrap om ze netjes bij elkaar te houden. Dit is een soort lang flexibel plastic spiraal dat je om de draden heen kan draaien.

Beetje te veel van het goede als er slechts 1 servosnoertje doorheen loopt.

Bij 1:10 auto's is de ruimte vaak beperkt om het fatsoenlijk te doen, vaak blijft het bij oprollen en vastzetten met een tyrap...

De grotere auto's (vooral de off-roads) hebben een dichte radio-box, waar je zo'n beetje alle draad ik kan stoppen (en dan snel dichtmaken!).

Maareh als ik me niet vergis is er al eens een topic over dit onderwerp geweest, waarin ook de diverse spullen met foto's werden afgebeeld (voor diegene die niet weten wat spiral-wrap of tyraps zijn!).

"Beetje te veel van het goede als er slechts 1 servosnoertje doorheen loopt. "

bij mij lopen er 4 door vandaar ;)

Mark

jah maar het is makkelijker om je servo draad in te korten aan de kant van de servo, aangezien de sporen waar de draden opgesoldeerd worden vrij groot zijn is het makkelijker. het stekkertje kun je niet of nauwelijks solderen omdat hij dan niet dun genoeg meer is, en als je hem klemt wil je nog wel eens alleen het draadje in je handen hebben zonder stekker.

Groet Robo

Connectors aan de snoertjes moet je ook niet solderen maar met een krimptang voorzien van nieuwe contacten... Maargoed, niet iedereen zal de contacten en/of de tang in huis hebben om dat te kunnen doen...

Je garantie is wel voorbij als je gaat solderen aan je servo... het ingekorte snoertje met een nieuwe connector is nog wel te verklaren als je ooit de garantie wilt claimen...

garantie???? sinds wanneer word dat gegeven op producten, volgends mij geeft alleen LRP levenslange garantie.........

Groet Robo

sinds dat het verplicht is gesteld door de wereldwijde wetgeving...

Je kunt natuurlijk ook een stuk draad uit het midden knippen ;) netjes met krimpkous eromheen weer vastsolderen en het zal zeker foutloos blijven, dat kleine beetje overgangsweerstand is te verwaarlozen.

Netjes opvouwen wat je over hebt en er dan krimpkous omheen krimpen.. Neemt de minste ruimte in beslag en werkt perfect!

Neem dan wel krimpkous ZONDER lijm in het midden, dan blijft het nog een beetje flexibel.

Roboscan zei:
garantie???? sinds wanneer word dat gegeven op producten, volgends mij geeft alleen LRP levenslange garantie.........

Goh, heel de detailhandel zal blij zijn met jouw als konsument... :wink:

Tuurlijk zit er garantie op onderdelen zoals servo's, vrij knullig als die dingen binnen korte tijd vanwege een fabrikage foutje defect zouden raken... Kijk als je iets verkeerd gaat gebruiken en het gaat kapot dan moet je niet zeuren, maar ga je ergens netjes en zoals het hoort, mee om, dan mag je verwachten dat het een bepaalde tijd mee mag gaan...

Of het gemakkelijk is om bij een defect de garantie te claimen is weer wat anders, maar als konsument heb je er wel recht op... Op veel zaken is dat tegenwoordig zelfs 2 jaar (bij wet geregeld!)...

Mari zei:
Goh, heel de detailhandel zal blij zijn met jouw als konsument... :wink:

aangezien ik echt alles aan mijn elektronica aanpas zal ik maar weinig garantie hebben :roll: \
mijn regelaar is haast niet meer te herkenne zo veel heb ik er aan veranderd.. er zit niks meer op wat origineel is. mijn servo is ook ingekort en mijn ontvanger is ook aangepast. om nog maar te zwijgen over mijn elektro motoren.

maar terug :ontopic:

Groet Robo

Roboscan zei:
... mijn servo is ook ingekort en mijn ontvanger is ook aangepast... maar terug :ontopic:

Ik vouw mijn draadjes wel dubbel en zet ze wel vast, het gepruts van somnige mensen in hun servo's of ana hun kabeltjes garanderen niet altijd een goede werking... toch knullig als je soldeerverbinding het begeeft en je auto vouwt zich op tegen een paaltje of een stoeprand.

Wat heb je aan je ontvanger zitten rommelen?

stoepranden en paaltjes hebben we niet op het circuit dat scheelt :P

ik heb mijn antenne draad ingekort en daarna heb ik hem laten afregelen op de nieuwe lengte van de draad.

Groet Robo

ik heb het opgekrult, door een schroevendraaier te pakken en daar de draad strak omheen te winden krult het draad op en kan je het ook gewoon weer recht 'buigen'

ronnie

Back