DRAG - SPEED RACE 19 november AMCC

• Topicstarter Topicstarter FASTER->you
  • Startdatum Startdatum
Iets geks..... ik geloof dat ik ng wel wat heb.

Waar gaat op gereden worden, asfalt, tapijt, beton ?

Wij mogen wel zorgen voor een paar zééér dikke matrassen aan het einde van de baan, ik heb jullie 2 al eerder bezig gezien :D :D

Er gaat op tapijt gereden worden.

8) 8) 8) yep, en wat mij betreft is grip dan ook echt de enige beperkende factor :lol: 8) 8)

Jap, de hal is nu eenmaal niet veel langer. Zo'n dikke gym-mat aan het eind zal toch voldoende moeten zijn om de meeste tegen te houden. Maar de B3-blokken daarachter redden het absoluut :evil:

dan wil wel even weten hoe lang die ghal is ... anders doe ik zeker NIET mee !!! ben ik straks drie weken bezig met zorgen dat ik kan remmen inplats van te zorgen dat ik hard kan gaan .....

starks is de mogelijkheid om te remmen nog de enige beperkende factor :(

Hmm, het idee van een mat is leuk, maar het mooiste zou zijn als je iets hebt wat inveert. Stel je neemt zo'n stijve taaie mat, die veert maar enkele centimeters in als je daar op komt. Dan zal je bodemplaat toch echt wel scheuren dan wel breken. Stel je neemt (zeg maar iets) kartonnen dozen, deze veren zeker een meter in en daarmee vang je dus stukken beter de klap op. De druk en rem van de auto wordt dan veel beter verdeeld. Auto's zullen dan veel beter heel blijven. Het kost alleen wat dozen :mrgreen:

Zo vraag ik mij ook af of er een "aanloopje" voor de 50 meter genomen kan worden en hoe vloeiend die bocht is? Het idee lijkt me super, ik wil best een snelle motor in me 1:12 steken, maar wil niet mijn 1:12 afschrijven die dag.

Groet Robert

Ik zal eens navragen welke hal we hebben. De grote sporthal heeft hardschuimen muren aan de uiteinden. De tennishal heeft beton en hout. Ik heb wel een ideetje voor een aanloop, maar dat zal ik nog even met de organisatie moeten opnemen.

Op zoek naar info over de speedrace kwam ik dit draadje tegen. Aangezien ik op de site van de organisatie ook niet veel meer info kon vinden over de racetrack, toch even de volgende tip;
Als de uitloop erg kort is (minder dan 30 meter) zal er zeker een "zachte" opvang nodig zijn voor de auto's!
Even ter vergelijk; bij de amerikaanse 1:10 electrodragsters worden na 44 meter (de 1:10 scale 1/4 mile) snelheden bereikt van ruim boven de 110 km/u..... En dat is dus met staande start.......niks geen aanloop!
De meest gebruikte oplossing in de USA is een vangnet op enige afstand na de finish. Dan worden ook eventuele opholgeslagen projectielen (auto's kun je het bijna niet meer noemen) veilig afgevangen zonder echt schade te nemen.
In een sporthal zal toch vast wel een tennisnet te vinden zijn.....
Al vast genieten van echt rc-dragracen? Kijk eens op www.rcdrags.com bij de video's.......
Ik heb zelf ook enkele rc-dragsters (electro en nitro) en was eigenlijk van plan in te schrijven, maar op dezelfde dag is ook de eerste race van de wintercompetitie van de LIMAC........
Geen gemakkelijke keuze dus.
Grtz, Hans

Mad Monster zei:
Op zoek naar info over de speedrace kwam ik dit draadje tegen. Aangezien ik op de site van de organisatie ook niet veel meer info kon vinden over de racetrack, toch even de volgende tip;
Als de uitloop erg kort is (minder dan 30 meter) zal er zeker een "zachte" opvang nodig zijn voor de auto's!
Even ter vergelijk; bij de amerikaanse 1:10 electrodragsters worden na 44 meter (de 1:10 scale 1/4 mile) snelheden bereikt van ruim boven de 110 km/u..... En dat is dus met staande start.......niks geen aanloop!
De meest gebruikte oplossing in de USA is een vangnet op enige afstand na de finish. Dan worden ook eventuele opholgeslagen projectielen (auto's kun je het bijna niet meer noemen) veilig afgevangen zonder echt schade te nemen.
In een sporthal zal toch vast wel een tennisnet te vinden zijn.....
Al vast genieten van echt rc-dragracen? Kijk eens op www.rcdrags.com bij de video's.......
Ik heb zelf ook enkele rc-dragsters (electro en nitro) en was eigenlijk van plan in te schrijven, maar op dezelfde dag is ook de eerste race van de wintercompetitie van de LIMAC........
Geen gemakkelijke keuze dus.
Grtz, Hans

Uitloop zal zeker korter zijn dan 30 meter omdat er indoor gereden wordt in een zaal van ongeveer 60 meter. Projectielen worden opgevangen in een doelnet van de zaalvoetbal. Voor de doelpalen staan matrassen. Schade zal zo beperkt blijven, verwachten wij.

Lijkt me knap; in 44 meter 110 km halen. Bij de speedrun 2005 in Alkmaar werd 100 km net gehaald maar dan gingen de auto's vliegen. en dan was de aanloop véééél langer

of idd de nooduitgangen open zetten

en iemand laten uitzwaaien naar de uitgaande autos zo van daag

gelukkig rijd ik met me monstertruck in de andere zaal

nog beter zetten we een schans aan het einde voor de nooduitgang ;)

de drag-race zal (volgens mij) in de zaal ernaast gehouden worden ... die is net een ietsjes langer ;)

Jeroen E zei:
Uitloop zal zeker korter zijn dan 30 meter omdat er indoor gereden wordt in een zaal van ongeveer 60 meter. Projectielen worden opgevangen in een doelnet van de zaalvoetbal. Voor de doelpalen staan matrassen. Schade zal zo beperkt blijven, verwachten wij.

Lijkt me knap; in 44 meter 110 km halen. Bij de speedrun 2005 in Alkmaar werd 100 km net gehaald maar dan gingen de auto's vliegen. en dan was de aanloop véééél langer

Hoe wil je nu over 60 meter sprinten in een zaal van 60 meter.......... 0 meter uitloop?????? Sorry hoor, maar dan ben ik er dus beslist niet bij!

En opvangen in een zaalvoetbalnet??? Moet je 'm er ook net tussen kunnen mikken bij die snelheid. Knappe stuurder en geen enkele oplossing voor voertuigen die uit koers raken...... Die zijn dan direkt total-loss.....

Kijk nou gewoon eens op de diverse amerikaanse sites over rc dragracen. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
(als je daar al eens had gekeken, zou je ook niet zo verbaasd zijn over die 110 km/u na 44 meter......zonder aanloop).

Grtz, Hans

Back