DRAG - SPEED RACE 19 november AMCC

• Topicstarter Topicstarter FASTER->you
  • Startdatum Startdatum
Dit is wel te doen met 1:18 micro's, maar ook ik moet afhaken... Ik zie mijn 1:10 Bolink Electro Dragster liever niet in een net verdwijnen... Sorry!

volgens mij is het beschikabre tapijt maar 45 meter hooguit uit 1 stuk ..... maar remmen op de gladde vloer gaat ook niet :( ben benieuwd of ik uiteindelijk een poging ga wagen .....

Nou, mag ik mij toevoegen aan de twijfelaars ?
Er is een draad van mijn regelaar afgebroken met een stukje printbaan erbij en hersolderen op een ander punt lijkt niet te werken.........

Ik zal er nog alles aan doen om hem goed te krijgen maar een nieuwe regelaar is op dit moment geen optie.

Wij hebben nooit het idee gehad Amerikaanse snelheidsrecords te zullen breken. Voor de goede orde, we hebben het hier over een indoor speedrun. De baan is korter, dus zijn de eindsnelheden lager en dus is er minder schade. Ik heb die Amerikaanse filmpjes eens bekeken en zie diverse auto's uit elkaar spatten simpelweg door het onbestuurbaar raken op hoge snelheid. Dat kan bij ons dus niet gebeuren door een goed 'opvangsysteem' en de lagere snelheden. Risico dat er wat stuk gaat is er natuurlijk altijd, dan moet je die mooie auto op de kast laten staan. Of durven jullie de uitdaging wel aan?

:S de laatste speedrun in Alkmaar spatte mijn splinternieuwe XRay T1FK'05 bijna uitelkaar tegen de betonnen muur achter de kombaan, met als gevolg ruim 100 euro schade. De Xray is te repareren en was gekozen vanwege het feit dat het een kombaan was, en geen rechte sprint.
Dit is een rechte sprint, dus zou ik met een echte dragster starten. Die Bolink Dragsters wegen bijna niks, en met een BL setje + 4S Lipo is dat echt een projectiel. Dus nee, daarmee durf ik de uitdaging niet aan.

En om nou met een 'opgevoerde' TL-01 of andere 'dispensable' auto aan de start te verschijnen gewoon om maar te starten, daarmee zie ik het idd niet zitten om de uitdaging aan te gaan. Sorry.....

Jeroen E zei:
Wij hebben nooit het idee gehad Amerikaanse snelheidsrecords te zullen breken. Voor de goede orde, we hebben het hier over een indoor speedrun. De baan is korter, dus zijn de eindsnelheden lager en dus is er minder schade. Ik heb die Amerikaanse filmpjes eens bekeken en zie diverse auto's uit elkaar spatten simpelweg door het onbestuurbaar raken op hoge snelheid. Dat kan bij ons dus niet gebeuren door een goed 'opvangsysteem' en de lagere snelheden. Risico dat er wat stuk gaat is er natuurlijk altijd, dan moet je die mooie auto op de kast laten staan. Of durven jullie de uitdaging wel aan?

Baan korter????
Toch niet goed gekeken.....
De Amerikaanse banen zijn in de schaal 1:10 (de meest populaire rc-dragster schaal in de USA) net iets meer dan 40 meter. Dus is jullie baan bijna de helft langer......
Nu zal de tractie wel een stuk minder zijn op tapijt dan op asfalt (waar speciale gripmiddelen uit de echte dragrace wereld gebruikt worden).
Maar lagere eindsnelheden??? Dacht 't niet.
En wil jij dat zaalvoetbalgoaltje als een "goed opvangsysteem" kwalificeren???

Ik ben niet bang om een risico te lopen en al helemaal niet om de uitdaging aan te gaan.
Hier staan twee echte e-dragsters (Bolink rail en Bolink Funny car met 800 Watt dragster motor) rijklaar in de startblokken te wachten op een echte uitdaging......niet op een voorspelbaar fatale crash!
Als je die baan nu eens beperkt tot 40 meter en op 15 meter na de finish een flink breed (tennis) net spant, kun je sprinten, dan even vaart minderen en vervolgens indien nodig "zacht" opgevangen worden.
Misschien dat er dan ook wat meer inschrijvingen komen.......
Succes!

Mad Monster zei:
Als je die baan nu eens beperkt tot 40 meter en op 15 meter na de finish een flink breed (tennis) net spant, kun je sprinten, dan even vaart minderen en vervolgens indien nodig "zacht" opgevangen worden.
Misschien dat er dan ook wat meer inschrijvingen komen.......
Succes!

Gaat lukken, wij gaan de uitdaging aan. En zien de inschrijvingen met plezier tegemoet.

Wel grappig: je gebruikt foto's van mijn Dragsters voor het artikel op jullie site, maar ik kan helaas niet met mijn Dragsters het risico nemen dat ze 'versplinteren'. Er zijn heeeeel weinig spareparts van in omloop, en die zijn nog moeilijker te vinden

speedrace.jpg

tja ik kom (want het is toch om de hoek) en neem een auto mee, maar zal daar pas ter plekke besllissen of er wel of niet gereden gaat worden .... voor nu zeg ik voorlopig maar even dat ik waarschijnlijk NIET ga rijden ................ .... ......

ik zou met de beste wil van de wereld niet meer weten hoe wij de speedrace nog beter kunnen promoten. We doen er alles aan om wat leuks te organiseren, richten het volledig in zoals de heren rijders het wensen, proberen een beetje uit te dagen, maar het lijkt niets uit te maken, het is nooit goed. Ik heb er genoeg van en hou er over op. Zie jullie zondag, of anders maar niet.

ik was er wel.
ik heb me buggy losgelaten op de off-road baan.
ik heb gewonnen.
ik ben blij.
mij hoor je niet klagen ;)
topper daggie!

beetje schade maar dat was m`n eigen schuld !!! TOCH 63 KM/H GEMETEN MET DE LASER GUN :)
en dat op een meter of 35 :)

was errug gaaf
ff me monstertruckje los gelaten

jammer genoeg net geen helicoptertje de lucht uit gespronegn volgende keer maar wat hoger springen

Volgens mij was ik echt de allersnelste,

maar 72 km/H werd als meetfout gezien.

Ik weet echter dat mijn F103 dat echt wel haalt.

in iedergeval met een bekertje ( 1e prijs 19 turns ) naar huis.

Erg leuk met die 2WD,
eerst de banden opwarmen ( laten slippen op het tapijt tot hij gaat happen )

En dan de power rustig opbouwen.
We hadden 40 meter om op snelheid te komen,
aan het einde stond een HANBALDOEL,
Daar kon je hem schadevrij in schieten.
bleef hij bungelen in het net.

Volgende week weer gewoon het circuit neerleggen en normaal racen
met het telsysteem.

ja mooie foto's maar ik wacht op die van de off-road zijn gemaakt... :).
was een mooie gemaakt met een paar buggy's en monstertrucks even tussen de wedstrijden door.. die wil ik graag hebben...

Back