Dragonfly 22d slaat om

• Topicstarter Topicstarter GJH
  • Startdatum Startdatum
G

GJH

Guest
Hallo

Ik heb sinds kort een dragonfly 22D ik heb hem volgens
de info hier afgesteld maar....
Als ik vol gas geef en hji wil los komen van de grond slaat hij om
precies op de anderezijde van de staart rotor
Wat kan dit zijn
:?: :(

tja, tegensturen en wegtrimmen. een heli helt altijd meer naar 1 kant toe om de staart rotor tegen te compenseren.
Verwacht niet dat een heli netjes recht omhoog gaat en uit zich zelf blijft hangen. Je moet continue tegensturen.
Let er op dat je vooral niet overstuurt. de heli reageert traag op jouw commando's. even tegensturen en stick terug in het midden is in het begin een goede truck.

Succes ermee!

tja, tegensturen en wegtrimmen. een heli helt altijd meer naar 1 kant toe om de staart rotor tegen te compenseren.
Verwacht niet dat een heli netjes recht omhoog gaat en uit zich zelf blijft hangen. Je moet continue tegensturen.
Let er op dat je vooral niet overstuurt. de heli reageert traag op jouw commando's. even tegensturen en stick terug in het midden is in het begin een goede truck.

Succes ermee!

Bedankt ga het morgen nog eens proberen met minder tegen sturen
heb nu continue de stick naar links gehouden misschien is dat het probleem

Als hij met vol tegensturen nog om gaat, dan zijn de linkjes mechanisch misschien niet goed afgesteld.

de reden dat dit bij mij wel eens gebeurt is omdat de servo op reversed staat. dus dan probeer je tegen te sturen, maar dan doe je juist het tegenovergestelde. ik zou de heli in je hand houden, wat optoeren, en dan sturen en kijken of dat allemaal de goede kant op gaat. als dit goed is moet je inderdaad met de lenkte van je linkjes gaan prutsen. :)

Misschien een hele domme vraag maar wat zijn linkjes???
en ik hoor in de staart buis een soort geratel soms kan dat het probleem zijn???

linkjes zijn de staafjes tussen het servoarmpje en het ding dat het aanstuurt (de swash).
heb je conische tandwielen? die kunnen wat versleten zijn. of misschien is de as die door de staartboom loopt wel krom :o

de staart rotor hoe moeten die bladen staan recht of enigzinds gedraaid??
zodat dat asje in het midden staat

Back