Dragonfly 4# en Li-Po

Ja maar mn heli ging flippen, omdat ik 3 cellen gebruik. En toen ging hij flippen----->crash---->motor geblokkeerd---->board getoast

ik vlieg nu al een uur of 4 met 3 cellen ja... geen gekke geurtjes of hete motoren. alleen mn staartmotor is doorgebrand maar ik heb wel is gehoord dat die toch al vrij snel doorbranden dus ik weet niet of dat toe te schrijven is aan de 3s.

Das vaag....want ik vloog eerst met van die standaart accutje's en toen ik met mn lipo ging vliegen, ging mijn heli raar doen.

@sPENKMAN

uuhm, penlites is GEEN goed idee. De standaard accu weegt iets van 90 gram en dat is echt het max eigenlijk. Met 2s zit je op een iets lager voltage, dus als je dan een lichtere accu neemt, heb je alsnog voldoende kracht. Met 3s zit je op een hoger voltage bij hetzelfde of lager gewicht. Dat vliegt dus zowieso al wel ja!

Dat standaard staartmotortje is echt helemaal nix. Ik heb alleen maar op 2S lipo gevlogen en dat ding was al vrij snel stuk. Nu heb ik een hatmotortje op dezelfde vertraging. Werkt perfect!

2s met hetzelfde gewicht als de standaart accu gaat ook wel, maar een lichtere accu is wel aangeraden. iets wat ik geleerd heb van mijn eigen lipo keuze :wink:
hij komt redelijk moeilijk van de grond af :|

Weet er misschien iemand het mogelijk is met de df 4 leuk te kunnen vliegen met een 2s lipo, (zelfde gewicht als standaart accupack of eventueel een paar gram meer) in combinatie met een borsteloze motor?
De motor die ik hiervoor wil gaan gebruiken is een Razor microheli V2 omdat ik die toch nog heb liggen. :wink:

Hoi,

Ik "vloog" de dragonfly #4 met een 2s lipo 1050mah, had power genoeg !
Inmiddels de dragonfly #4 verkocht.

Grtn Riechert :wink:

De dragonfly4 van mijn ofb had op twee cellen LIPO net niet genog puf om te vliegen. Bij gebrek aan nieuwe spullen (we zaten ergens hoog in de alpen) heb ik de motor uit elkaar gehaald en totaal 15 windingen van het anker (15 per pool....standaard was 45) gehaald.

Motor weer in elkaar gezet en prima vliegen. MInder windingen, meer toeren.

Interessante oplossing van die windingen.

Maar bestaan die windingen niet uit een lange draad?
En hoe heb je deze dan terug vast gemaakt?

:D :D :D

Klopt 3 lange draden, en alles zat nog eens vastgelakt ook. Uiteindelijk alle windingen eraf gehaald en opnieuw gewonden met dezelfde draad. Draden verder gewoon aan collector gesoldeerd. Anker met twee stanleymesjes uitgebalanceerd (ten minste ..geprobeerd ..)

Liep in een eerste poging niet eens verkeerd. Hele vakantie mee gevlogen (en doet het nu nog steeds :) )

Een betere plaatsvervanger voor de DF04, die ik eerder verkocht, is de FP Honey Bee van Esky (goh toevallig die verkopen wij ;)).

Deze kan gegarandeerd 11,1 V consumeren zonder problemen. 7,4 V wil wel eens problematisch zijn, echter dit is ook weer op te lossen: neem rotorbladen met een wat sterkere kromming dan de standaard. Ik vind de oplossing de oplossing van Planck_Frank ook erg interessant! Krijgt de motor er niet minder kracht door?

Ik zou toch echt niet proberen om 11,1V op een walkerabordje te zetten: deze zijn er gewoonweg wat te duur voor. Binnenkort repareren wij trouwens ook doorgebrande bordjes.

AeroTronic zei:
Een betere plaatsvervanger voor de DF04, die ik eerder verkocht, is de FP Honey Bee van Esky (goh toevallig die verkopen wij

ehm... Das dan 20 cent per klik vanaf plaatsing van de post ;) ff zonder dollen, jij kan geen objectieve mening hebben omdat je de HB verkoopt. De DF4 vliegt semi prima uit de doos, ook op 3 lipo's, tenminste das mijn ervaring. Toegegeven, het ding vliegt als een badspons vergeleken met de Hornet en Piccolo, maar het vliegt wel. Met 2s1p krijg ik um niet uit groundeffect, maar met 3s1p1300 heb je power zat.

Een betaalde advertentie komt nog wel es :D

De DF is inderdaad een prima heli, de HB lijkt er ook op. Ik verkoop deze nu, omdat de onderdelen overeen komen met de HB CP en omdat de onvanger van de HB nu eenmaal gegarandeerd 11,1 V aankan. Met de DF kun je geluk hebben dat het lukt, maar de kans op doorbrandingen wordt nogal wat groter.

Bovendien zijn de rotorbladen van Esky van een betere en (zo mag ik hopen) constantere kwaliteit.

Mits je voldoende ronding in je bladen (eco piccolo bladen) hebt, dan krijg je met 7,4V uit het grondeffect.

Ik verkocht de DF04, zegt dat wat? :lol:

Ja, dat je reclame maakt ;)

Pic bladen zijn breder aan de root. De DF4 bladen zijn grappig voor blade-cutting maar dan minder extreem, als ik met mijn headspeeds dan wat raak spatten de blaadjes echt uit elkaar... 2s1p 1200 krijgen de HB alleen van de grond als het auw onder de 220 gram blijft... Je kan wel in groundeffect hangen en dan met FFF lift genereren en vliegen, maar landen word dan een verhaal apart (Been there, done that ;))

2s1p 1200 krijgen de HB

De HB doet het toch echt met 3s Skidz...

De hoofdrotorbladen van de HB zijn van carbon fiber

Ik ben nog vergeten toe te voegen:

De Esky servo's zijn uit ervaring veel beter. De klanten van mij die een DF04'tje kochten, bestelden al gauw een nieuwe Esky servo (walkera servo's verkocht ik niet). De potmetertjes van die dingen lieten het te snel afweten.

Het staartrotorblad van de DF04 heeft geen verstevigd middenstuk (een punt waar ze vaak breken), ik verkocht dan ook Esky staartrotorbladen als onderdeel ipv walkera.

Andere voor-/nadelen zullen zich uitwijzen...[/quote]

Ik zeg toch ook niet van niet?Ik geef alleen aan dat het lastig is hem met 2s van de grond te krijgen....
Ik ben het met je eens als je zegt dat Walkera meuk is, uit eigen ervaring. De DF4 is duidelijk een HB kloon, anders pastte de onderdeeltjes niet toch? En zo is de HB weer een Carbooon kloon, en zo is de Carbooon weer een Piccolo kloon. Op chronologische volgorde natuurlijk...

Groetjes,

Ton.

Dan had er eigenlijk DF ipv HB moeten staan...

Er wordt inderdaad heel wat afgekloond in China. Het moet dan natuurlijk wel goed blijven gebeuren. Voor de originele modellen is het uiterst vervelend, maar aan de andere kant, als de goedkopere modellen dezelfde kwaliteit kunnen leveren tegen een lagere prijs, dan zou ik zeggen dat de duurdere merken ook wel wat goedkoper kunnen leveren.

Het is blijft wel: met een piccolo heb je een echt merk in handen en daar wil je misschien wel meer voor betalen...

groeten,
Aldert

Dat de goedkopere modellen dezelfde kwaliteit leveren, ben ik niet mee eens. De kwaliteit van de electronica van de goekopere modellen zijn egt bagger.

En een piccolo kit is helemaal niet duur. Hij is 50 euro ongebouwd. Enige wat duur is is de electronica.

Psies, Pic forever!

Piccoboard = $85 (80 euro)
GWS 03 = $90 (84 euro)
E-sky = 57,50

Alle 3 zonder Rx... Dus.
E-sky HB FP: 135 euro bij onze Aerotronic-vriend ;)
Piccolo: Kit 50, board 80, 2 x servo 15, accu 15, lader 10 (Gelijk maar 2s lipo) = 185. Ergo: Een Piccolo is 50 euro duurder give or take een paar euro. En ja ik weet dat er een zender bij de HB zit ;) Een set met zender is direct bij Ikarus 240 euro, dus dat is elders wel goedkoper te krijgen.
Ik persoonlijk vind de HB, de DF en de GWS crappy vliegen in vergelijk met een uit-de-doos Pic. De Pic stuurt strak en heeft een goed te noemen staart. De GWS en Esky 3-in-1 dingen zijn echt zo soppig als de neten op de staart....
Alternatief is natuurlijk, wat ik heb gedaan bij een van de Pic's , alles los. Kostenplaatje:
Gyro 32 euro
2 x regelaar 5 amp GWS 20 euro
Rx 20 Euro
2 x servo 15 euro

Totaal ex model 87 Euro. Tel daar dan 49 bij op voor de Pic en je hebt voor 136 Euro een Piccolo met prima setup. Enige nadeel; je hebt een helizender nodig.

Back