Dragonfly 4 helikopter

ik zou gaan voor de dragonfly 4 .
ben zelf ook een beginner en heb dus ook deze heli gekocht.
gebruik ook eens de zoekfunktie van deze site!!!!!
er staat meer dan genoeg info over de dragonfly!

succes!!

[shameless plug]

misschien is een esky lama wat voor je? kijk maar eens in het lama draadje... mocht je er een willen hebben hoor ik het wel...

ben aan het proberen een soort inkoop draadje te maken :)... als je iets anders wilt hebben laat het ook ff weten, want ze hebben ook andere dingen :)
[shameless plug off]

die lama's zijn vliegklaar zo uit de verpakking... alleen nog 8 penlights nodig en je moet em opladen... zitten ook nog extra bladen bij

die esky lama is hetzelfde als de 47g, alleen 50 euro goedkoper... de 47G is gebaseerd op de V1 van de lama, en deze lama is de v2 dus verbeterde versie...

ik heb effe gekeken voor die lama's maar die zijn voor indoor, en ik denk niet dat ik binnen mag vliegen van me ouders. dus ik denk dat ik voor die dragonfly 4 ga.
maar bedankt voor de info

gr. roman

Hoi r-s racer,

Als je wil buitenvliegen ga je toch iets groters nodig hebben dan de DF4 hoor. Uiteraard is de heli heli geschikt om mee te beginnen omdat deze supergoedkoop is in onderdelen en dat de onderdelen zelf ook wel tegen een serieuze klap kunnen.

Maar met deze heli kun je maar buitenvliegen als er echt niet te veel wind staat, en dit zeker als beginnend heli piloot.

Als je echt buiten wil vliegen moet je minstens gaan voor een TREX of X400, maar die heli's kosten dan natuurlijk heel wat meer.

ja ik had zoiets al ergens gelezen, maar met die lama kan je helemaal niet buiten vliegen toch? en met die DF 4 kan je wel buiten vliegen maar aleen als er geen wind staat.

gr. roman

Ik vind persoonlijk, na 2 van die Dragonfly #4 dingen versleten te hebben, dat ze niet geschikt zijn om zelf te leren vliegen. :oops:

Als ik jou was zou ik een lama 2 kopen. Die vliegen ongelofelijk mooi en makkelijk. En duur zijn ze ook niet.

Ik vind dat de lama's wel te makkelijk vliegen. Je leert daar ook niet mee vliegen. Je moet gewoon de dragonfly 04 of de E-sky fp kopen. Daar kan je het mee leren. Ik vind zelf dat de lama gewoon voor de lol is om lekker binnen te vliegen. Ik heb zelf de E-sky fp en ik ga nu de Dragonfly 36 halen :P

Ik vlieg nu twee weken met de walkera 4 en ik vind 'm zeker zijn geld waard! Ik vloog al 5 jaar met vliegtuigen en na veel uren op de simulator vlieg ik nu gewoon in de huiskamer, al is het nog niet met de neus naar me toe, dat oefen ik wel in de gymzaal....Vliegen op de simulator is echt de beste hulp bij het zelfstandig leren vliegen! De heli kan best een klap hebben, hoewel ik nooit in de vlucht ergens tegenaan ben gekomen, alleen wanneer de heli door het grondeffect over de kamervloer schoof.

Luuk

boss zei:
Vliegen op de simulator is echt de beste hulp bij het zelfstandig leren vliegen!Luuk

Daar moet ik Boss gelijk in geven, oefenen op de sim dan scheelt je meer dan de helft in crashkosten. Maar als je simt moet je het wel op een deftige sim doen zoals Reflex XTR.

Want die goedkope sims zoals FMS en dergelijke geven het werkelijke gedrag van een heli niet weer.

En nog iets, als je een FP mooi in de lucht kan houden en je kan er rondjes mee vliegen dan is de overstap naar een brandstof heli een fluitje van een cent. Want die kleine dingen zijn veel nerveuzer en minder stabiel dan zeg maar een Raptor 50.

ik vind die lama ook wel leuk, maar ik vin het een beetje link met bestellen uit china of waar het dan ook is. want ik heb al vaak genoeg gehad dat ik vooruit moest betalen en ik vervolgens het product niet kreeg, of het was beschadigt.... maar ik kijk effe op dat inkoop actie draadje.
maar met een lama kan je alleen binnen vliegen en me ouder's flippen al als ik met een RC auto door huis rij, moet je nagaan als ik met een heli vlieg.
maar vliegen jullie alleen in huis of ook in gymzalen ofzo?

gr. roman

Ik vlieg ook met en duurdere simulator en dat maakt het leuker om te doen. Ik heb zelf nooit met een lama oid gevlogen, maar ik denk (oke, heb gehoord) dat als je nog niet kan vliegen het in het begin leuk is, maar als je kan vliegen het echt te saai is. Kijk anders ook eens in de Kijk van deze maand, staat een test in (walkera's en G47) met nuttige info. Verder is er veel info over het afstellen van heli's op dit forum en andere forums (rcgroups.com). Voor afstellen denk ik dat mensen op een meeting ook niet te moeilijk zullen doen. Als iemand je heli kan invliegen scheelt dit vast ook een chrash! Maar ik blijf herhalen dat de simulator ook handig is.

TIP:
misschien je ouders vragen of ze mee willen betalen aan een outdoor heli, maak ze wijs dat het ze een hoop bloemen, vasen en kerstballen zal besparen...(toch ben ik blij dat ik met een lichte stevige (lees: nog stteds niet kapotte :P)heli ben begonnen, dus of je er zelf beter van wordt...)

groeten, Luuk

tja.... ik weet nou nog steeds niet wat ik wil kopen, outdoor heli is echt een stuk duurder dan die micro. ik heb ongeveer 200 euro te besteden. ik heb al regelmaatig met een sim. gevlogen maar dat was gewoon met het toetsenbord.

gr. roman

dat van de outdoor was een grapje...ik zou niet beginnen (als je het zelf wil leren) met een 400 size. Al is het alleen maar omdat ik goede ervaringen heb met de dragonfly 4.

Het enige nadeel vind ik dat de staart (bij mijne) wegdraait als de accu leger raakt...Denk dat de hoofdmotor (speed 300 6v bij mijne) te veel stroom trekt. De gyro aftellen help niet, heeft iemand anders dit probleem ook? Of een oplossing?

al met al kan ik stellen dat de dragonfly 4 erg leuk vliegt voor het geld, maar wanneer je nog niet kan vliegen is enige hulp (iig simulator) helpvol. Want hoewel het steeds goedkoper wordt, is het geen speelgoed! Ik vloog 1 keer tegen mijn onderbeen en ik ging er niet dood aan, maar voelde het wel. (hoh, dus wel een chrash gahad gedurende de vlucht...).

Luuk

p.s.: ik kocht de mijne bij rchobby-online.nl en kreeg een nieuwe 4-in-1 unit opgestuurd, toen deze uit de doos al kapot was...Goed dus!

Beginnen met CP heli is niet simpel en als je crashed liggen je kosten een heel stuk hoger dan bij een FP.

Hou het goedkoop start met een DF 4, leer hiermee vliegen, en kijk eerst of je er wil mee doorgaan met deze (dure) hobby. Want velen voelen zich geroepen om met een heli te beginnen, maar worden vlug ontmoedigd door de moeilijkheidsgraad van het helivliegen.

Onderschat het niet, maar eens je de beginselen onder de knie hebt wordt het alleen maar meer en meer fun..... (!)

oke, maar welke zou jij kiezen, de G47 van graupner of de dragonfly 4? de G47 is ongeveer 180 euro en de dragonfly 4 is 135 euro

gr. roman

Back