Dragonfly stijgt niet meer op

Ik heb een Walkera Dragonfly hm4#1 met superskids en de aluminium rotorkop van de hm4G1B, nadat ik dit had geupgrade ging het 2 vluchten goed.

maar nu komt mijn heli niet meer van de grond af, heb een nieuwe ontvanger geprobeerd, nieuw motortje, verschillende accu's en heb daarna gekeken of de rotorkop wel soepel genoeg ronddraaid, allemaal nog hetzelfde probleem.

ik verdenk nu mijn zender, deze doet het goed met throttle geven maar vanaf het 2e streepje vanaf boven kan ik doen wat ik wil maar maakt mijn motortje niet meer toeren, en volgens de verkoper (Rcvliegshop) is dit normaal.

wat kan ik hier aan doen ?

alvast bedankt,

voor mijn gevoel niet, nee. Maar egt zeker kan ik het niet zeggen, want ik ben alleen nog maar bezig geweest met hooveren. dus of mijn motor wel of niet toeren maakt maakt eigenlijk nix uit. normaal steeg die al vlot op bij 2/3 throttle ofzo en hij begint nu alleen nog maar te schuiven.

verkoper had het over overdreven speling op de rotorkop mischien ? hoe kan ik dat controleren ?

Laatst bewerkt:
is dit een fp of een cp? ik heb ook een fp dragonfly, en ik kan doormiddel van een beetje aan de rotor te wringen te spoed van mijn bladen aanpassen, ik kan dit zodanig at hij bij volgas ook op de grond blijft staan, anders kan ik ook dat hij bij 1/4 al van de grond komt, (dit is wel niet zo goed voor de motor), mss kan het hier aan liggen

hehe, via het internet niet zo simpel, maar toch een poging. De rotorbladen van mijn dragonfly zitten tussen een plastik bovenste gedeelte, en een aluminum onderste gedeelte, als ik de bladeren voorzichtig vastpak vlak bij de kop, en dan een beetje wring, plooit dit aluminium plaatje een beetje mee, en zo verandert de hoek van de bladen, als ik ze een beetje stijler naar benede zet krijg ik dus een iets grotere hoek en meer lift, en het is nu een zoeken naar een zodanige hoek dat je toch genoeg lift krijgt en hij stabiel blijft:)

oh zo ok, zal wel moeilijk gaan bij mij denk ik. ik heb er een compleet aluminium rotorkop van de hm4G3B op zitten. kan het ook zijn dat dit is omdat de rotorbladen te strak vast zitten ?

en weet iemand wat er word bedoeld met TE veel speling op de rotorkop ? hoe kan ik dit controleren ?

dan weet ik het zo ook niet direct, Maar ofterwijl is de hoek van uw rotorbladen niet groot genoeg, en dan kan hij niet voldoende lift maken, ofterwijl is inderdaad uw headspead te traag. als je hebt uitgevist welk het probleem is kunnen we verder gaan zoeken, maar zoals je zij, op 3/4 gas hooveren vind ik persoonlijk veel, hooveren gaat bij mij al op 1/2.

heb je er ook de bladen van de 4G1B opzitten ?, plastic bladen kunnen verdraaien en kn je ook bijbuigen inde esky manual staat daarover een stukje.
Heb al eens gelezen dat het profiel eruit is gegaan na een crash en dat de heli daardoor niet meer vloog na buigen was alles oke.

Kan ook zijn dat je bladen te strak zitten ja maar hij vloog wel al 2 keer normaal, toch dus raar dat het er nu ineens inschiet. Dat zou eerder pleiten voor brakke electronica, van je 4 in 1 bijv. of toch een motor die niet genoeg levert, of je bladen maar als er niks geberud is bijv een cvrash dan is dit niet waarschijnlijk. Zelf ontelbare keren gecrasht met mn honeybee en dat van verdraaide bladen en moeten bijbuigen heb ik nooit gehad.

Bladen zo strak zeten dat met de heli op de kant gehouden en 1 x schudden de bladen naar beneden vallen.

Teveel speling in de kop lijkt me flauwekul, heb je in de kop alles goed zitten dus alle dogbones goed aangesloten en alle linkje bewegen goed over de kogeltjes, dat komt heel nauw een dogbone die eroverheen gedrukt zit en hij kan best niet meer loskomen, ?

Dus eerste nieuwe motor erop, checken of de draairichting van de rotor goed is, daarna de kop checken ,dan even nieuwe bladen erop liefst 4G1 bladen en als dat niet helpt zit t waarschijnlijk in de electronica.

Laatst bewerkt door een moderator:
hey soul,

zoals in mijn eerste bericht zal het niet aan mijn elektronica liggen, heb al 2 verschillende ontvangers geprobeerd en 2 verschillende motortjes, en het is normaal dat bij 80/85% van throttle op de zender je heli op volle toeren zit.

wat is eigenlijk een dogbone ?

ik ga nu naar huis en check alles toch nog even een x GOED na
jullie horen er nog van en suggesties tot die tijd kunnen nooit kwaad,

hey soul,

zoals in mijn eerste bericht zal het niet aan mijn elektronica liggen, heb al 2 verschillende ontvangers geprobeerd en 2 verschillende motortjes, en het is normaal dat bij 80/85% van throttle op de zender je heli op volle toeren zit.

wat is eigenlijk een dogbone ?

ik ga nu naar huis en check alles toch nog even een x GOED na
jullie horen er nog van en suggesties tot die tijd kunnen nooit kwaad,

stangetje tussen 2 kogelkopverbindingen heet een dogbone

ok nu weet ik het zeker, het licht niet aan de heli deze is goed.

Ik heb mijn zender op mijn pc aangesloten gekregen en bij het calibreren bleek het volgende:

Throttle tot 53% maximaal
Links rechtsom draaien: als helemaal links 0% is en helemaal rechts 100% dan kreeg die hier maar een signaal van 78% binnen
voor en achter hellen is voorover hellen ook iets van 80%
en links en rechts hallen ziet hij helemaal niet meer.

dus ik denk dat mijn zender nu officieel tot kapot benoemt mag worden ofniet ? haha

De esky zenders hebben slechte poptmeters als je de zender openschroeft en de potmeters inspuit met wd40 of electronica contactspray doen de sticks het vaak weer een hele tijd goed. (google maar ff of zoek op deze site)
Mischien dat dat bij jou zender ook helpt ?

oh ok bedankt! maar dat hebben wij niet thuis. ik ga denk ik gewoon een nieuwe zender hiervoor halen zijn maar 35 euro en dan weet ik zeker dat ie weer helemaal goed is. dan kan ik deze zender alsnog maken na een tijdje en dan verkopen of als reserve zender of voor nog iets anders (heb nog een extra ontvanger liggen namelijk.)

Maar bedankt voor alle info en hulp! :D

oh ok bedankt! maar dat hebben wij niet thuis. ik ga denk ik gewoon een nieuwe zender hiervoor halen zijn maar 35 euro en dan weet ik zeker dat ie weer helemaal goed is. dan kan ik deze zender alsnog maken na een tijdje en dan verkopen of als reserve zender of voor nog iets anders (heb nog een extra ontvanger liggen namelijk.)

Maar bedankt voor alle info en hulp! :D

wd40 heb je in elke doe hetzelffzaak kost een paar euries.

jammer dat ik dit draadje niet eerder heb gezien.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn heli ( ook walkera dragonfly) en ik had al het vermoeden dat de zender de signalen niet 100% doorgaf (zeker ook met sturen)
Ga vanavond de zender eens behandelen met wd40, es kijken of dat het probleem is.

(heli heeft een half jaartje stilgelegen, dus het zou kunnen)

jammer dat ik dit draadje niet eerder heb gezien.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn heli ( ook walkera dragonfly) en ik had al het vermoeden dat de zender de signalen niet 100% doorgaf (zeker ook met sturen)
Ga vanavond de zender eens behandelen met wd40, es kijken of dat het probleem is.

(heli heeft een half jaartje stilgelegen, dus het zou kunnen)

Geef je een goede kans als de zenders lang ongebruikt worden moet je de potmeters ook inspuiten. Klusje van een paar minuten.

Back