Dragonfly zender FM zender???

Waarom vraag ik dit???

Omdat ik wel weten waarom dat mijn Dragonfly#4 niet te besturen is met mijn Graupner zender 324 die ook een FM (PPM) zender is. Zijn de kristallen niet compatiebel? En zo ja , waarom?
Eeen vraag voor de echte techneuten dacht ik zo.

Deze laatste lijkt mij een betere besturing mogelijk te maken. Dit is toch het geval als ik AFDP gebruik.

Alvast bedankt.

Roozeken :) :) :) :) :)

Ik wil er even van afwezen of ik het goed om zeg.

De zenders die wij kennen van de merken werken met een positieve puls.

De zenders van esky, walkera, maar ook dat goedkope spul van Jamara werken met een negatieve puls. Dit schijnt goedkoper te zijn dat andersom.

Het heeft dus puur te maken met de soort modulatie.

gr Remco

Had ik ook al eens geprobeerd, was een no go.
dood als een pier.

Toch klopt dat niet altijd. Ik heb een bell 47 microheli van bmi waar ook een zender van esky (model:CoPilot) is bijgeleverd. Althans hij ziet er net hetzelfde uit als een esky maar bmi heeft er zijn eigen naam opgezet.. Toevallig net hetzelfde kanaal (80) als mijn 'antieke' terratopzender. Heb uit nieuwsgierigheid 'ns geprobeerd en jawel... het werkt. Alleen het gaskanaal zit verkeerd op de knuppel (l-r ipv voor- achter). Nu moet ik wel zeggen dat mijn zender duidelijk een beter model is dan diegene die ze bij bvb de lama heli leveren. Hier staan vier reverse-knoppen op het front, een leraar-leerling-simulator aansluiting achter en binnenin kan je simpel van 'mode' veranderen door een jumper om te steken. Misschien dat dit een duurder model is dat op de 'normale' wijze werkt?..

Back