Dragron fly 04 Moter/Accu na twee dagen kapot ?

Ik heb sinds twee dagen een Dragon Fly 04. Ik heb em al afstelt en kan nu net 15 sec in de lucht blijven.

Het probleem is dat hij het gister heel mooi deed. Nu lijkt hij geen power meer te hebben. Ik kom misschien net 10-20cm van de grond af en dan gaat i al weer wat naar beneden. Heb de accu al een keer opnieuw geladen maar dat leek niet te helpen.

Dit is de standaard 8,4v 650 mAh accu.

Ik heb er ook een 9,6v bij besteld en die lijkt ook veel meer power te hebben. Ik heb alleen nog geen manier gevonden zodat ik em kan bevestigen en er mee kan vliegen. Maar ik vind het zo i zo raar dat die andere accu nu al zo weinig power heeft.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? En misschien een tip hoe ik de 9,6v er op kan zetten. Dan kan ik die even testen.

De moter is gister wel heel heet geworden na een tijdje vliegen. Ik heb er nu 5 sessies op zitten. En toen heb ik gewoon gevlogen tot dat hij niet goed meer in de lucht kwam. En ben ik de accu op gaan laden. Alleen nu heeft hij met een volle accu het probleem al.

Zou dit aan de Accu of moter liggen ?

is het een lipo accu
en heb je een keer geheel ontladen?

8,4 volt 650 mAH zo te zien gaat dat om de standaard Nimh accu.

je heb een 9,6 volt accu besteld zeg je :?: dat gaat helemaal funest worden voor je hoofd en staart motor en de ontvanger buiten dat is de accu waarschijnlijk veel te zwaar (standaard accu is 87 gram en de 9,6 is 102 gram).

vraagje heb je na het vliegen de motor en accu af laten koelen of meteen de accu aan de lader en na opladen vliegen weer ? daar kunnen de accu's niet goed tegen warm laden en meteen na laden weer vliegen.

de 9,6 volt zal de levensduur van je motoren en ontvanger behoorlijk verkorten beter is het om bijvoorbeeld een Lipo accu en lader aan te schaffen een 2S (7,4 volt) en dan afhankelijk van binnen of buiten vliegen een 1000 mAH of een 1300 mAH.

stap je wel over op Lipo accu's zorg dan dat je er genoeg over gelezen heb (onderandere op dit forum) de Lipo accu is een stuk gevaarlijker dan de Nimh accu wees gewaarschuwd !

Ik heb de standaard nihm accu's. Ik heb de 9,6v al getest en die werkt wel goed heli vliegt nu prima.

Iemand had mij die aangeraden omdat dat het lekkerste zou vliegen ( van de RC vliegshop ) De moter is hetzelfde als van de Dragonfly 22 en die heeft de 9,6v accu vandaar dat hij zij dat dat gewoon moest werken.

Ik had al aan Lipo's zitten denken maar die passen ook niet zo maar ? en ik had gehoord dat daar ook nog wel eens wat probleempjes mee zijn. En dat de heli soms ook minder goed vloog door het lagere voltage.

Ik had zelf gekeken naar een 2S lipo met 12250/1300 mAh en dan de G003 lader van walkera. Maar omdat ik hoorde dat er veel gedonder mee was ben ik toch voor deze setup gegaan.

De Accu was nog wel een beetje warm. Ik heb gewone batterijen gezien die heter waren. Dus ik neem aan helemaal af laten koelen voor het laden en het zelfde voordat je gaat vliegen ? Ik heb in het verleden met normale batterijen nooit last gehad. Of misschien zit er een cel tussen die niet helemaal lekker is.

het kan ook nog zo zijn dat je gear te strak staat (motor tandwiel te dicht op de main gear , staart motor tandwiel te dicht op het staartrotortandwiel) er hoort iets spelling te zitten tussen de tandwielen, dit omdat hij het in het begin wel geod deed en je na 2 dagen deze problemen heb.

staat dit geheel te strak dan dan trekken de motoren meer ampere waaardoo de accu meer moet leveren dit verkort ook het leven van de accu.

Normale battrijen laad je ook niet op die ontlaad je 1 keer de samenstelling in de batterij is ook anders dan die van oplaadbare.

het is idd beter om de accu af te laten koelen voor je hem oplaad en af laat koelen voor je ermee gaat vliegen.

Ik zal daar eens naar kijken. De 9,6v accu deed het wel goed.

En ik heb het ook niet over onoplaadbare accu's maar oplaadbare 2700 mAh Nihm batterijen.

Het lijkt er op dat het echt de accu is. Ik was em aan het ontladen om em daar na op te kunnen gaan laden. Niet eens op vol vermorgen ik denk 30% speed. En ik hoorde ineens plopjes. Dus ik de heli uit en toen hoorde ik getik. na even zoeken bleek dat van de accu te komen.

Ik vraag me echt af hoe dit kan. Heb veel dingen op accu gehad maar dit heb ik nog niet eerder gezien. Ik gok dat er gewoon een slechte cel tussen gezeten heeft.

weet je zeker dat het geen lipo is??
en gewoon gegooien
levens gevaarlijk

Het was de standaard accu die bij de 04 zat. Ik ga em ook zeker niet meer gebruiken. Mja wel raar dat hij zo snel kapot is.

Back