Dremel zaagjes gezocht

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door bdoets, 22 mei 2022.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik moest wel even wennen aan het "andersom denken" (inplaats van dat de zaag naar links moet, moet het werkstuk naar rechts).

    Maar voor de rest, tsja... Het werkt gewoon goed. Ik snap de heisa niet.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Heel simpel... af en toe kom ik een klusje tegen dat ik dan oplos met mijn oude beugelfiguurzaag of op een andere manier, en dan komt de gedachte wel eens op: dit zou handiger zijn met een machientje. Vroeger zette ik mijn oude handdecoupeerzaag wel eens op z'n kop in de bankschroef, maar dat blijft een beetje gammele constructie en bovendien is zo'n decoupeerzaagje veel dikker en dus minder manouvreerbaar.
    Dus ben ik eens gaan kijken naar tweedehands machientjes, en wat blijkt, die zijn voor luttele tientjes te vinden op Marktplaats. Misschien wel van mensen die inmiddels tot de conclusie zijn gekomen dat ze een beugelzaag toch fijner vonden. Prima toch? Mocht ik tot die conclusie komen dan staat mijn Dremel binnen de kortste keren ook weer op Marktplaats en heeft het me niet meer dan een paar zaagjes gekost om daar achter te komen. Ook geen gekinnesinne op Modelbouwforum.nl...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bart... nooit spijt gehad van die machine...
    Het werkblad kan gekanteld worden...
    Verder is het blad vlak als een cilinderkop van een auto... zuiver als een tierelier
    Dus kon ik er pasvlakken er zuiver op polijsten... denk aan een flens van een header
    van een modelmotor...
    Moeten er lijsten strak worden gezaagd... dan pak ik de Proxxon tafel er bij...
    En het schaven gaat weer op een bandschuur ding... Aaaaaghhhh...
    Komt helemaal goed.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zou heel graag dingen CNC frezen, ik heb een klein freesje staan.
    Dat is de makkelijkste en zuiverste methode.
    Maar ik snap echt helemaal niks van Solidworks of Rhino, dus als ik een rond motorspantje zou willen frezen ben ik dagen bezig om iets te maken.
    Een vleugelrib is helemaal onhaalbaar.
    Dat is een gebrek van mij want anders kon ik echt de mooiste dingen heel snel bouwen.
    Vooral met mallenbouw moet alles wel symmetrisch zijn en met uit de hand zagen, of met een machientje, lukt dat maar voor 98%.

    GJ
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ach... zo zit ik af en toe te lekkerbekken bij verslagen van 3d printing. Ooit zou ik er niet tegen hebben opgezien om me dat eigen te maken... maar anders dan een jaar of 20 terug weet ik dat het niet meer mijn ding is om met nieuwe software te leren omgaan. Niks aan de hand, houtjes plakken is ook leuk!
     
    Herby63 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina