Drift/offroad wagen.

Beste medemensen,

Ik ben een beginnende RC bestuurder en wil nu mijn eerste aankoop gaan doen.

Graag wil ik een Nitro auto waarmee ik op het strand kan rijden maar ook als ik er vlug andere wilen onder zet mee kan gaan driften,

Ik weet niet of deze 2 opties bij elkaar gaan?

Groetjes

Ik denk inderdaad dat deze twee niet in één model passen. Voor het strand heb je minstens een 1:10 truggy of groter nodig, kleiner rijd eigenlijk niet zo lekker. Driften is weer een hele andere klasse. Er zijn wel mensen die driftbanden onder een off-road zetten (zie YouTube), maar dat stelt niet veel voor en t gaat niet erg goed.

Robert

En je moet er wel een beetje rekening mee houden dat je motor goed gekoeld blijft.
Normaal is de rijwind voor koeling maar met driften ga je niet zo hard. Dus je zult je motor goed moeten afstellen.

Elke auto is wel mee te driften. (alleen niet heel goed.)

zo dit zijn nog eens vlugge reacties :D

Ik ben nog niet van plan om complete parcours af te leggen met driften dit omdat mij dit nog niet lukt, ik wil aan het begin gewoon een speel autotje waarmee ik van alles kan doen, strand (1 keer in het jaar) en beetje grasverldjes maar ook op pekwegen leren schuiven met de auto zodat ik een beetje beginnende kennis heb van hoe het driften een beetje in elkaar zou zitten, later zou ik dan ook een driftauto aan gaan schaffen als ik dit leuk vind om te doen.

En wat is beter nitro auto of electro?
Heeft iemand verder opties van autos voor wat ik wil?

Wat er beter is ligt helemaal aan jezelf.
Een nitro vergt wat afstelling van de motor en een electro zal ook zijn voors en tegens hebben.

Wat wil je zelf? Daar gaat het om, die vraag gaat weer een discussie losmaken zoals we vaker hebben gezien hier op het forum...

Als je net begint met de hobby moet je eerst weten wat je echt wilt. Kijk even in de winkels bij je in de buurt wat ze voor modellen te bieden hebben en van welk merk ze snel onderdelen in huis kunnen hebben.
Verder moet je er rekening mee houden wat je allemaal nodig hebt om ermee te beginnen..

begin vooral met GOED gereedschap, dat scheelt een hoop frustratie..

Zoals voor een nitro
laders, startbenodigdheden, zenderset, failsafe, glowdriver en uiteraard nitro..

En voor een electro
Goede lader, accu's, zenderset.

Dit zijn een beetje de basisdingen die je wel moet hebben.
Zelf kun je het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt en wat je knip aankan :)

Opties voor auto's genoeg. kijk eens bij de merken op de sites wat je aanspreekt..

HPI
Traxxas
Losi
LRP
HongNor
Mugen
Ofna

Wat je ook nog zou kunnen doen als het niet te ver rijden is voor je. Ga ff naar PKracing in Dordrecht, die hebben bijna alle gangbare modellen wel in de winkel staan. En ze geven altijd wel goede info over de auto's en wat je het beste kunt nemen..

Laatst bewerkt:
ja dordrecht zou voor mij een uurtje ongeveer rijden zijn en dit zou ik er wel voor over hebben,

Verder zou ik liever een nitro willen omdat ik gewoon weg het geluid veel toffer vind en toch meer sleutelwerk eisen en ik ben wel graag met mn handen bezig,

had al naar veel autos op internet gekeken en er staan zoveel mooie op dat de keuze moeilijk word :O

Als het je wel waard is om ff naar PK te rijden is dit een goede eerste stap naar je nieuwe hobby..
Laat je goed voorlichten en kies zoals ik al zei voor GOED gereedschap en alles komt goed...

Dit is zo persoonsgebonden dat je niet op iemand anders zijn mening kunt afgaan wat betreft welke auto je zou moeten nemen. Je moet zelf de keuze maken omdat ieder zijn smaak anders is..

Let wel op dat je een merk neemt waar je ook dichter bij huis wat onderdelen voor kunt kopen..

Een kale TT01 is voor onder de 100 euro te vinden, ik geloof nu RTR voor 129 euro bij de Conrad in de aanbieding en met 2 tientjes meer heb je de driftbanden erbij, als je dan binnen je budget ook een offroad erbij kunt hebben heb je alle 2 geregeld.

ja ik zou bij ons in de buurt wel eens rondzoeken en informeren, in ieder geval allen bedankt voor deze hulp en tips zijn nogsteeds welkom ook via pb

ja ik weet niet wat ik aan overige spullen moet kopen nog vaak heb je toch die rtr paketten? Nu heb ik thuis nog een aantal tegoedbonnen gevonden van VVV kantoor maar weet niet of ik die bij RC zaken kan gebruiken zoals die in Dordrecht?

Want graag zou ik dan gewoon een nieuwe auto kopen.

Groetjes

ja ik weet niet wat ik aan overige spullen moet kopen nog vaak heb je toch die rtr paketten? Nu heb ik thuis nog een aantal tegoedbonnen gevonden van VVV kantoor maar weet niet of ik die bij RC zaken kan gebruiken zoals die in Dordrecht?

Want graag zou ik dan gewoon een nieuwe auto kopen.

Groetjes

Kunt het altijd proberen!

Back