drift setup 1:10 hulp!

Hallo beste mensen.
Ik heb een vraag iemand tips over het driften met nitro?
Heeft iemand tips i.v.m. afstellen van het blokje?
Ze hebben het in het engels over het 'locken' van het differentieel wat houd dat in?

Locken is niets anders dan het blokkeren, zorgen dat het een starre as wordt.

wat voor een auto gebruik je ? is dit een 2 of 4 wiel drive model ?
met meer info over het model waar mee je wilt gaan driften ben je makkelijker/beter te helpen

je zou je de tandwiel verhouding kunnen aanpassen zodat je meer trekkracht hebt en minder top snelheid dit maakt het vermogenssturen makkelijker maar dit werkt beduidend beter bij 2 wiel

en let op de koeling aangezien driften niet zo hard gaat en je motor wel veel toeren gaat maken en je dus weinig rijwind lang je motor stuurt.
je kan bijv de zijramen eruit halen

Het is een 4 wiel aandrijving want met 2 lukte het helemaal niet :P .
Ik ga trouwens zonder kap rijden.
Moet ik de auto nog rijker zetten om makkelijker te kunnen doseren?
Want hij reageert extreem snel met gas geven is dat aan te passen?

je gasvinger doseren, en aan gaan voelen...

das met 1:1 driften niet anders
veel oefenen, krijg je vanzelf gevoel voor hoeveel gas je moet geven, wanneer je dit moet doen, en wanneer je moet sturen.

Soms moet je, om hem goed in een drift te krijgen, eerst even kort de verkeerde kant op sturen
de auto raakt dan zijn balans kwijt, en door dan meteen de andere kant op te sturen, komt hij eerder in een drift

Banden zijn ook belangrijk hierin
Motor zou ik persoonlijk niet te gek veel aan doen
houdt temperatuur etc in de gaten, kan best dat hij een haar rijker moet

Wel bijzonder dat het met een 2 wiel aangedreven auto niet zo erg lukte..
dat zijn juist de auto's die makkelijk driften

Nee, in de RC krijg je dat niet goed voor elkaar, 4wd is veel makkelijker

tips

Kijk dat zijn de tips ;) weet jij ook hoe het zit met gewicht?
Want hij drift linksom veel minder makkelijk dan rechtsom
Kan het goed zijn om te balanceren met eventueel lood of iets?

Controleer eerst of het chassis krom is, je dempers nog vol zitten en de veren gelijk afgesteld staan. En als je een stabilisator gebruikt ook die controleren of die recht staat.

Simpelste truuk voor stabilisatoren is om het chassis op een kleine ophoging te zetten zonder dempers. Dan 1 wiel optillen en kijken hoe hoog die komt totdat de ander mee komt, doe dat dan bij het andere wiel en daar moet die net zo hoog komen totdat het 1e wiel mee komt.

Met de dempers en veren kan je ongeveer hetzelfde doen. let vooral op de beweging van de demperstangen op alle 3 overige dempers en vergelijk dat met het optillen van het andere wiel.

ok goede tips roelof en student maar nu wil ik graag mijn achterdiff. "locken"
zodat hij wat mooier kan driften maar heb gelezen dat dat niet makkelijk om te keren is.
zijn daar bepaalde dingen voor om het makkelijk om te kunnen draaien?

en als het goed is komen morgen mijn driftbanden binnen.
kijken of het daar al iets beter mee gaat aangezien ik nu tape heb gebruikt als tijdelijke oplossing ;)

je hebt ook verschillende typen vet voor in het dif
door het vet "harder" te maken, gaat het differentieel moeilijker lopen, waardoor je minder difwerking krijgt.
is niet hetzelfde als echt vastzetten, maar daar is ook al wat mee te winnen als je niet meteen dingen onomkeerbaar vast gaat zetten

qua veren, daar heb ik ooit mee geexperimenteerd, maar ben ik geen expert in
wat ik wel weet, is dat er niet echt 1 vaste afstelling is
hangt van de ondergrond af..
heb je veel troep, is het glad/stroef etc
oftewel, ga je op asfalt rijden, of op stenen?

Voor het driften moet je wel een egale ondergrond hebben dus niet op stenen.

Ik denk dat bij het driften de veer het minst belangrijk is, probeer het eerst met goede driftbanden, die zijn een stuk ronder en consistenter dan wat tape om een rubberen band.
Het diff voorzien van een dikke olie (siliconen-olie) is ook een idee maar de diffs moeten hierop wel voorzien zijn, vaak zijn diffs bij goedkopere modellen niet geheel dicht en stroomt alles er weer uit. Simpele trruk is een doekje of een kit tussen de diff-tandwielen.

Back