drift tl-01

ik heb de tl01 binnen gekregen en ze was nog in top conditie bijna geen krassen aan de onderkant er zaten zelfs nog de originele lagers in.

ik heb nu het achterdiff gelockt door er hotglue in te doen, verder ga ik de bovenste draagarmen verstelbaar maken net als de steering links, en misschien een Caster-mod doen.

verder heb ik dit besteld:

een kapje
R2hobbies.com - 1/10 Toyota Alphard Analog Painted RC Car Body (Black), Painted, rcvp334310031_b

stickers
R2hobbies.com - RC 4PK Color Cartoon Self Adhesive Decal (1pc), Radio Gear Use, rcvp3329035

velgjes
R2hobbies.com - 1/10 RC Car LP32 WHEEL MF TYPE CHROME (6mm OFFSET/4pcs), 6 Offset, rcvp3320038_6

bandjes
R2hobbies.com - 1/10 RC Car LP32 T-DRIFT TIRE YOKOHAMA ADVAN NEOVA AD08 (4pcs), Drift, rcvp3320043

ontvanger
R2hobbies.com - Corona RS810II 8Ch Single Conversion Long Range FM RC Receiver, FM/AM, rcps21409_code

verder heb ik nog een modelcraft 3 kanaals zender, accu´s, styreen en veel meer.

pics:
DSC00493.jpg

DSC00494.jpg

DSC00495.jpg

nu het chassis rijdklaar maken :)

Laatst bewerkt:
ik wil even weten hoe ik het makkelijkst de bovenste en onderste draagarmen kan veranderen, zodat ik meer camber heb.

ik hoor het graag, mvg mick

je hebt toch niet een gat in de voorbumper van je gesneden he? Ik had dat namelijk ook en dan ging supersnel uitscheuren.
Als je de bovenste draagarmen verstelbaar wil maken om je camber in te kunnen stellen zou je kogelkopjes zoals van je stuurstangen kunnen pakken met een stukje m3 draadeind ertussen.

nou eigenlijk heb ik dat wel gedaan, maar waar ik drift is de kans om wat te raken bijna 0 procent, en dat met die kogelkopjes is wel een goed idee inderdaad.

morgen maar even shoppen denk ik:)

Met driften heb ik toch al behoorlijk veel de voorkant geraakt :(
Maar je had het ook alleen maar af hoeven plakken en clear laten. Zo doen de meeste dat. Kun je wel de interkoeler zien, maar de kap blijft z'n sterkte houden.

Edit...
ow wacht, ik zie dat ik al gespoten kwam.
Wat je kunt doen:
Een stukje van overgebleven doorzichtig lexaan op maat knippen, iets groter dan het gat, en dat er dan achter lijmen met rubberlijm (van bison ofzo).
Of misschien nog mooier. Een stukje dun gaas op maat knippen en dat erachter lijmen.

Laatst bewerkt:
deze kap had ik gekocht als voorgespoten, kan je zien op de link die er staat:rolleyes:

maar dat maakt niet uit, kap was 6 dollar :)

edit:

ik heb geen lexaan meer over, ik laat het gewoon zo en als ie stukgaat dan koop ik weer een nieuw kapje.

En hij gaat vrij snel stuk. Ook ik drift op vlak asfalt maar crashes met mijn driftmaat en blijven hangen aan takjes en steentjes zorgen er toch voor dat het snel bekeken is met die "onderlip"

ik drift nu nog alleen dus dat zal wel meevallen, ik krijg binnenkort ook een yokomo kap binnen als het goed is en een 2,4ghz zenderset erbij,
en nog een sprint 2 chassis die ik wil klaarmaken voor countersteer driften.

dus voorlopig heb ik nog genoeg te doen:)

dus als deze kap stuk is maakt het me echt niet uit:cool:

electronica erin gedaan, nu nog met de standaard motor.

en de kap afgemaakt:

DSC00508.jpg

DSC00507.jpg

DSC00506.jpg

DSC00504.jpg

DSC00503.jpg

DSC00501.jpg

DSC00499.jpg

DSC00498.jpg

tips en/of leuke ideeen zijn altijd welkom.

en ja, ik weet al dat deze camera zuigt (is van mijn telefoon: sony ericsson w810i, is toch wel erg verouderd)

mvg mick.

van wat ik heb begrepen is dat juist niet gunstig als je niet countersteer rijdt maar gewoon met een 50/50 setup.

omdat de voorkant dan teveel grip zou verliezen.

ik probeer nu mijn traxxas 2,4ghz in te stellen maar dat lukt me niet echt..

ik heb de laatste tijd veel filmpjes gekeken van 2wd rc driften, dus heb ik mijn tl01 verlengt en RWD gemaakt.

fotos:

DSC00519.jpg

DSC00518.jpg

ik heb het chassis door het midden door geslepen met de dremel, en een stuk styreen er aan vast geschroeft.

door de verlenging is de tl01 beter te besturen met rwd, anders sta je meteen achterstevoren tenzij je meer dan 70 graden lock hebt (onmogelijk op de tl01)

verder heb ik nog pe banden liggen die ik ga gebruiken omdat die beter zouden werken met rwd driften.

nu kijken of ik hier een limousine of truck kan maken :yes:

ik zie al een bolling in het plastic (styreen??), zou je niet iets kunnen gebruiken was stugger is?
ik denk dat je nu heel veel chassis flex hebt namelijk ;)

te veel flex is ook niet goed, dan maakt je chassis rare bewegingen waardoor het ook niet lukt...

en daarom heb ik ook 2 platen gebruikt 1 onder en 1 boven, dan valt de flex wel weer mee.

ik kom er net achter dat ik mijn 2e regelaar heb uitgebrand:mad:
dus voordat ik het kan testen duurd het nog wel een tijdje.

sonde van je tl-01 als je het mij vraagt op deze manier. Op zich is het leuk om uit te proberen, maar voer het dan wel een beetje netjes uit...

Back