Drijfstang?

• Topicstarter Topicstarter Ron4you
  • Startdatum Startdatum
R

Ron4you

Guest
Ok, ik heb een drijfstang ter vervanging gekocht en heb het blokje alvast uit elkaar gehaald maar even niet opgelet hoe de drijfstang eruit kwam.

Je hebt de "gladde" kant en de "2 gleufjes" kant, welke kant wijst richting de backplate?

Weet niet of dit bij alle motortjes hetzelfde is dus vandaar :D

Bedankt he!

Grt, Ron

De drijfstange heeft vanaf 1 kant een gaatje geboord naar het grote gat, dat gaatje moet naar de krukas wijzen.

De kant met de 2 gleufjes (smeergaten) die moeten richting de krukas/carburateur wijzen.

De gladde kant richting de backplate.

masterwebber zei:
De kant met de 2 gleufjes (smeergaten) die moeten richting de krukas/carburateur wijzen.

De gladde kant richting de backplate.

PAS OP! De 2 gleufjes kunnen wat anders zijn dan de smeergaten! De smeergaatjes moeten richting krukas, let alleen daar op. Ook gelijk een nieuwe pistonpenveer plaatsen! Conroleer de plaatsing goed.
Let op met het monteren van je zuiger, de uitlaat afdicht "slab" moet richting carterdeksel, dus contra smeergaatjes.

Succes.

Bedankt mannen!

De uitlaat "afdicht slab"..., bedoel je daarmee de dichte kant van de pistonsleeve mee of...?? Zometeen maar even een zak veertjes kopen...poing....weg veertje :mrgreen:

Het oude voorlager viel er vanzelf uit, geen eens kracht voor hoeven zetten, de nieuwe echter zal ik met een verwarmd carterhuis moeten monteren. Zegt dat iets over de staat van de motor of van het lager is de ene lager gewoon net even iets kleiner zodat de passing "slap" is?

Greets, Ron

Hij zit weer inelkaar, volgens mij zit ie goed in elkaar dus van de week ff inlopen :D

Bedankt voor de tips!

Grt, Ron

1 tankja maar?

Het is een top revisie set die eigenlijk de motor in nieuwstaat moet terugzetten qua compressie en passing etc...kost meer dan de helft van het blokje nieuw. Lijkt mij dat ik beter wat voorzichtiger moet inlopen, misschien heb je gelijk Nismo maar ik doe het voor de zekerheid wat rustiger :D

bedankt voor je advies anyway!

Grt, Ron

Ron4you zei:
1 tankja maar?

Het is een top revisie set die eigenlijk de motor in nieuwstaat moet terugzetten qua compressie en passing etc...kost meer dan de helft van het blokje nieuw. Lijkt mij dat ik beter wat voorzichtiger moet inlopen, misschien heb je gelijk Nismo maar ik doe het voor de zekerheid wat rustiger :D

bedankt voor je advies anyway!

Grt, Ron

Heb je een nieuwe zuiger / cilinder geplaatst dan?

yep, alles vernieuwd, de cylinder was zo versleten dat het chroom er op sommige plekken vanaf was 8O

Peter had dit nog nooit eerder gezien, dus nieuwe zuiger, cylinder, drijfstang, en voor/achter lagers.

Denk dat ik die als een nieuw blokje moet inrijden toch?

grt, Ron

Back