dringend aub

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door F.van.Gent, 17 jan 2009.

  1. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    [​IMG].

    Wie kan mijn helpen aan het aansluitschema van bovengenoemde
    A B C Control
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  2. hezik

    hezik Guest

    Deze is langzaam, het kan zijn dat je het meerdere keren moet doen om 'm te krijgen, maar hier staat wel wat informatie, inclusief een revieuw:
    Cheddar Models - Accessories

    Daar staat dit plaatje bij:
    [​IMG]

    Weet niet of je er wat aan hebt, maar is allicht meer info dan je nu hebt? :p

    De tekst (als link niet werkt)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Geen nummers

    Vind het fijn als dat je me zo snel heb geantwoord
    Maar er staan geen aansluit nummers bij.
    En ik kan geen WOORD engels wat wel jammer is
    mvg
    Frederik
     
  4. han mul

    han mul

    Lid geworden:
    27 dec 2005
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Heer van Gent,
    Ik sta niet in voor de gevolgen van deze vertaalactie.
    Maar Google biedt een vertaaldienst.

    Dit levert onderstaand proza.
    Nou ken je dus wel engels :)

    Als mijn Latijn van school-dagen is correct, "fundere 'of' fusum 'om te smelten - is de oorsprong van de zekering die we gebruiken bij het beschermen van onze elektronische schakelingen. In de vroege dagen van stoom een zekering werd ook gebruikt ter bescherming van de ketels van exploderende. Het was in de vorm van een 'plug' die gesmolten boven het vuur, wanneer de ketel liep droog, waarbij stoom en blussen van de brand. Het was een natuurlijke progressie in elektrische schakelingen voor de zekering principe als elektriciteit vervangen stoom als energiebron.
    Miniatuur-ketels en leidingen moeten ook de bescherming van de 'draait droge' mogelijkheid, niet alleen uit water maar ook uit de energiebron - gas enz. Tot nu toe de meeste stoom 'buffs' hebben bereikt deze bescherming door zorgvuldig beheer van het water met behulp van tijd en berekeningen die in het algemeen betekende korte zeilen keer voordat aanvulling. Wat nodig is is een systeem dat gecontroleerd verbruik
    met inbegrip van stoom onder druk en automatisch weer water uit de tank alleen beperkt door de grootte van de boot. Koppel dit met het toezicht op de veiligheid van het systeem met visuele en akoestische waarschuwingen en economische gasverbruik en je moet zorgen gratis lange termijn zeilen. Dit is het spannende nieuws uit Cheddar Models, die geperfectioneerd een systeem beschikbaar vanaf deze maand - januari onwards - Automatische Ketelas Control.

    Eenvoudig als het ABC?
    De foto toont het prototype van de exploitatie van een Puffin motor en verticale ketel met de ABC-eenheid in het recht voorgrond. Het is volledig automatische en onafhankelijke en belangrijkste GEEN EXTRA radio functies vereist zijn op de TX & RX. Maar u wel twee extra standaard Servo, batterij leveren en aanvullende leidingen, ter aanvulling van het ABC-kit. Een blik op het schema om te zien hoe het systeem werkt, dat de elektronische bedrading wordt weergegeven RED BLUE en leidingen. Water is ingesteld door de schuifdeuren van een elektronische sensor op en neer de maaswijdtemeter glas. Boiler onder druk wordt bewaakt door een sensor en kan worden aangepast schroevendraaier in de ABC-box. De twee Servo zijn te zien op de onderkant van de ketel. Een controle van de Water Control Valve en de andere de Gas Control Valve. Na ingesteld water niveau, druk en gestookt om het systeem van de rode LED op de ABC-eenheid zal worden knipperende aangeeft gas' op '. Zodra de druk heeft bereikt het gewenste punt de GCV servo zal het ventiel en dit blijven doen als stoom wordt verbruikt. Als water wordt verbruikt de maaswijdtemeter glas sensor bewaakt consumptie waardoor de ABC-eenheid voor de exploitatie van het WCV en vullen de ketel via de waterpomp aangegeven door de gele LED.


    Zodra de ketel wordt voldaan aan het water regelklep door-loopt de levering van de pomp weer in de feed tank en de Gele LED gedoofd. De derde LED, groen, geeft feed watertank laag en initieert een ingebouwde geluidsalarm en tegelijkertijd de pomp circuleert (dubbele blauwe pijlen op schema), wat water is gelaten in het systeem voorkomen van alle zeehonden uitdroogt. (Ik zou ook liever zien dat de mogelijkheid om de paar schepen sirene aan de alarm-functie, zodat de 'roerganger' is volledig gewaarschuwd) In het onwaarschijnlijke geval van de ketel draait droge gas brander zal verminderen met een waakvlam. Het systeem kan worden retro, gemonteerd op alle huidige en vroegere productie-ketels, maar een voorzichtige oproep om Cheddar voorafgaand aan de bestelling wordt geadviseerd. Prijs incl.. BTW £ 199.00 plus post en verpakking.
    Radio-en Stoom doen mix
    Samenvallen met de ABC News, de nieuwe "horizontale" motor die ik noemde in november de stoomboten en de
    Graupner Glasgow paddletug in november is het 'huwelijk' van de elektronica en stoom is wel een beetje extra gedachte met betrekking tot de installatie tot een minimum te beperken mogelijke storingen. Stoom is waterdamp, is invasieve en corrosie kunnen veroorzaken. Waar mogelijk zoeken de RX, de stroomvoorziening en het schakelen als ver weg van de stoom installatie mogelijk te maken. Behandeling van gas, water en stoom pijp 'loopt' als' vuile 'en houdt de elektronische bedrading los van hen. De aard van stoom generatie met behulp van zowel warmte als water kan problemen opleveren met elektronica zodra de bovenbouw is in het bijzonder op een hete dag, wanneer de omgevingstemperatuur hoog is. Maar eventuele fouten kunnen worden voorkomen door verstandig vistuig plaatsing en regelmatige controle van alle aansluitingen. Ik zou sterk aanbevelen de vrije gebruik van schonere Lubricant Contact en Contact Behandeling Grease op servokleppen leidt contactdozen / RX servokleppen output pinnen en lood extensies als gebruikt. Vergeet niet de voeding leidt, schakelaars en de RX kristal socket / kristal pinnen. Zowel het smeermiddel en de Grease zijn beschikbaar in aerosol vorm van Maplins - bestellen code DM85G en DH87U, Een woord van waarschuwing, NIET onder welke omstandigheden gebruik maken van de sprays wanneer de stoom installatie is operationeel en de brander uitstappen. Wacht tot de hele fabriek is koud en de brander is' out '.
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Ja ik weet het, geen direct aansluitschema, maar dat zul je waarschijnlijk ook niet gaan vinden voor dit ding, althans, niet online.

    Als je 'm open zou maken en een goede foto van de boven- en onderkant van de printplaat zou kunnen maken, dan zou ik je waarschijnlijk wel meer kunnen vertellen.

    Uit de engelse tekst en het plaatje kun je in elk geval wel al afleiden wat er allemaal aan/op zou moeten zitten, en hoe het ding globaal werkt. Dat leek mij al meer dan je nu wist, vandaar dat ik het toch postte. Het is overigens de website van de fabrikant die ik link, alleen de fabrikant is overgenomen, dus de website bestaat niet meer, mijn link komt uit een 'internetarchief'.

    Je zou een mail kunnen sturen aan het bedrijf wat Cheddar LTD heeft overgenomen, dat bestaat nog steeds en levert nog steeds stoomspullen.
     
  6. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  7. John33

    John33

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Geldrop
    Ik heb ook even gezocht en kom tot het volgende:

    er moet bij zitten:

    - een sensor die om het peilglas heen moet
    - een druksensor die de keteldruk meet
    - een sensor die aangeeft of er nog genoeg water in de voorraad tank zit.
    - een LED (deze gaat branden zodra de voorraad tank te leeg wordt)

    er moeten 2 servo`s worden aangesloten,
    1x om gas naar brnders te regelen
    1x om bypass vanaf de waterpomp te regelen.

    wat moet nu waar ?
    dat is de grote uitzoek klus.

    er zijn 9 aansluitingen....

    2 zijn er nodig voor de voeding (batterijhouder met aan/uit schakelaar + en -)
    2 voor peilglas sensor
    2 voor druk sensor
    2 voor laagwater in voorraadtank

    dat maakt al 8 de LED zou nog op 9 kunnen en dat die de massa vanad een andere aansluiting haalt.

    maar ik kan zo snel niet vinden wat waar moet....
     
  8. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Ja John ": dat heb ik ook allemaal.
    En het werkt ook.
    Maar omdat de boot ,waarschijnlijk verkocht word wou ik het aansluitscema er bij hebben.


    Oja en dan nog wat John
    Lees jij je pb eens wat meer door
    Krijg ik ook wast makkelijker kontakt met je
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2009

Deel Deze Pagina