Dringend hulp nodig ivm Belt cp

• Topicstarter Topicstarter Dwayne
  • Startdatum Startdatum
D

Dwayne

Guest
Ik ben overlaatst nog gecrashed met m'n belt cp. Hij is terug helemaal hersteld, maar als ik wil opstijgen draait het telkens toertjes naar links :( zelfs al zet ik de trim volledig naar de tegenovergestelde richting. Ik snap het echt niet, ik stuur de tailblades zodanig dat de heli helemaal naar rechts zou moeten draaien maar toch blijft de heli links ronddraaien... Nochtans draaien de tailblades perfect. Kan iemand me helpen?

grts
Dwayne

Grotere tailbaldes is een oplossing. Maar dan nog meot het ook op een andere manier lukken.

Laatst bewerkt:
draait de staartblaadjes de goedekant op tegen de klok in en staat de servo op de3 goede plaats?? als je servo los hebt gehad zal hij wel verschoven zijn kijk welke kant hij opdraait als je corrigeert en schuif de servo die kant op

Grotere tailbaldes is een oplossing. Maar dan nog meot het ook op een andere manier lukken.
Da's niet de oplossing, hoogstens symptoombestrijding waarbij je het probleem wegmoffelt, zo lang het goed gaat. Heeft goed gewerkt met originele bladen en moet weer goed werken met die bladen anders hou jezelf (gevaarlijk) voor de gek.

Hou de stuurstang 's tegen bij de staartrotor en stuur dan eens. Wat gebeurt er als je aan de stuurstang duwt en trekt?
Slip in de aandrijfriem(ik weet niet of die vertanding heeft)? Spanning aandrijfriem goed?

Om het zoekgebied te verkleinen...
De problemen die je hebt zitten puur in het gedeelte van staartservo tot staartblaadjes.

Ik ga er van uit dat hij het voorheen goed heeft gedaan...

Het zou zo moeten zijn dat als je de gyro even van headinghold-mode afhaald (schakelaar op gyro??)dat de heli in een hover redelijk stil moet hangen zonder rond te draaien.
Je moet er eerst voor zorgen dat de servoarm mooi 90º verdraaid staat t.o.v. servo als je stick in het midden staat.
Door nu de locatie van de staartservo incl.servohouder met kleine stapjes te veranderen (meer naar voren of naar achteren op de staartbuis) kan je de pitch van de staartbladen zo aanpassen dat de heli stil hangt in een hover.
Zit de servo niet op de staartbuis, dan moet je de lengte van de stuurstang aanpassen door de linkjes meer of minder op de draad te draaien.
Net zo lang dat de heli redelijk stil blijft hangen.

Vervolgens zet je de gyro weer op Heading Hold en zou het goed moeten zijn.

Blijft de staart weg draaien of willekeurige schokjes maken,
Dan zou ik de servo eens goed nakijken.
Binnenwerk inspecteren op afgebroken tandjes, en evt. vervangen.
Of gewoon een nieuwe servo kopen.

Controleer ook goed dat alles wat moet bewegen ook kan bewegen. dat het niet te strak zit aangedraaid en zeer soepel loopt zonder veel speling.

Eric

Laatst bewerkt:
Belt CP draait verkeerde kant op?

hoi,

ik heb dat ook gehad na een crash, bleek dat de BELT in de staart er verkeerd op zat, hij draaide wel de goede kant op, maar zat een slag teveel in.

even checken....

mzzl

hoi,

ik heb dat ook gehad na een crash, bleek dat de BELT in de staart er verkeerd op zat, hij draaide wel de goede kant op, maar zat een slag teveel in.

even checken....

mzzl

De tandjes van het kleine tandwiel van de tail waren helemaal weg ,, daarom kon de tail niet genoeg toertjes rond draaien om mooi recht te blijven staan.

Back