Dringend hulp nodig met accu!

Punt is dat als je 4 minuten rommelt en dan weer een paar uur moet wachten ,je niet echt snel leert hoveren..

Ik zou je sterk willen adviseren die E-sky lader over het huis heen te gooien, of althans dat te pogen, en een goede computerlader aan te schaffen. Die heb je al voor vanaf 50 euro. Dan kun je ook zien wat je laadt en ontlaadt en kun je je vliegtijden daarop aanpassen.

Wat betreft die winkel, winkelbesprekingen zijn hier niet toegestaan.. ;)

Hezik.............dan hierbij mijn excuses voor mij uitlating betreffende webshop.
Wilde alleen even Forumleden behoeden voor dergelijke zaken.
Gebeurde namelijk helaas niet alleen bij mij.
wat betreft de Topic starter.............het is inderdaad raadzaam om zo snel mogelijk een accu lader aan te schaffen die je kan voorzien van informatie als je Lipo's bezig zijn om geladen te worden.
Beetje kwalitatief goede computerladers gaan al vanaf een 40 euro.
Graupner en Robbe zijn ook wel fijn.
Zoek er maar eens naar op dit Forum.
Dan gaat het vast wel lukken.
Sukses
Vr Gr E

Ik begin meer en meer te begrijpen waarom Lipo's zo gevaarlijk zijn
als je soms leest hoe mooi die dingen misbruikt worden.

Hallo ik heb nu de nieuwe accu opgeladen en al maar als ik nu gas geef met de linkerstick gaat de swashplate omhoog ipv de blade draaie ook piept de motor om de 3 sec en doet de heli rare bewegingen uit zich zelf de motor zit goed maar de esc word ook bloedheet wat is dit?

Als de sodemieter naar iemand die weet wat hij doet...

Als je regelaar bloedheet wordt, en de motor niets doet, is er iets niet goed in de instelling van de regelaar, of de motor is kapot of de regelaar is kapot of er zit iets fout in de servobedrading.

Oftewel: het kan vanalles zijn.

1 ding is wel zeker (aan de lijve ondervonden), als je te lang doorgaat met gas geven terwijl het probleem er nog is, ga je een prachtige lichtshow zien. Deze betekend wel het einde voor je regelaar, en met wat pech de heli.

Wat je nog wel kan (en moet) controleren is het volgende:
- loopt de motor vrij? Haal hem eens uit de heli, houd hem stevig vast op een niet meedraaiend vlak (igv buitenloper) en probeer eens of hij aan de gang wil. Niet lang proberen, met een beetje gas MOET hij meteen gaan lopen. Zo niet, ophouden.

- Staat de motor niet vast? wil hij met de hand wel draaien? mag best stroef gaan, maar het moet wel gaan.

- Zit er geen schroef oid in de motor? Valt er zo in...

- Loop, met de handleiding erbij, de instellingen van de regelaar eens door.
Stel hem opnieuw in, vooral op het onderdeel "timing" letten, kan van invloed zijn.

Als de motor na deze testjes niet loopt, zou ik even niet weten wat het kan zijn, en zelf vrees ik dan voor een kapotte regelaar/motor. Kun je de regelaar op een andere motor proberen?

Succes

Back