Dringend: waar vind ik de basisuitleg helicopter?!!

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Beste mensen,

Tegen morgen moet ik een spreekbeurt in het engels in elkaar knutselen over de werking van een machine, ik ben van plan dit over de helicopter te doen omdat ik zelf ook beginnend RC vlieger ben.

Nu is mijn vraag:

Ik meende hier vroeger eens een toppic gezien te hebben waarin alles uitvoerig uitgelegd stond (pitch, nick, roll, trottle, gyro...) die kan ik BEST gebruiken. Kan iemand me helpen?

Bedankt Satoer! Die had ik al gekopieerd :oops: :D Er staat wel niks over gyro, grondeffect ofzo in maar inderdaad daar kan ik al veeeeeeeeel mee doen :wink:

Was jij het niet die hier ooit zo'n toppic gemaakt heeft met foto's en uitleg?
Of een checklist ofzo kan ook leuk zijn.

Het moet gewoon een interessante spreekbeurt zijn ik studeer industrieel ingenieur en ik neem men CP Heli (E-Sky Honeybee V2) ook mee naar de klas dus gewoon alles wat interessante technologie of wetenschap is wil ik over vertellen.

Bedankt voor voorgaande links!

De mechanica van de rotorkop in een tegenwoordige moderne echte helicopter is veel eenvoudiger als een CP microheli.
In een echte helicopter worden de rotorbladen rechtstreeks van de swashplate aangestuurd. Bij een cp micro (met bell hiller mixing) wordt dit deels door paddles en deels direct aangestuurd.

Ik zoek ook nog wat info over hoe nu precies zo'n gyroscope voor een RC Heli werkt, welke technologie daarachter zit, welke bewegende delen...

Verder vind ik nogwel wat geschiedenis over de heli of het model van Da Vinci, borstelloze motors, batterijen (lipo), grondeffect, powerpoint afbeeldingen... en dan raken men 10 minuten wel vol :wink: Thanx

Probeer maar niet te zoeken hoe een electronische gyroscoop werkt. Alleen daar al heb je aan 1 spreekbeurt niet genoeg. ;)

Oké ik heb wel genoeg informatie denk ik...

Wie nog leuke filmpjes weet staan van (RC) heli's die vliegen met 2 hoofdrotors zonder staartrotor, of 3D helikoptervluchten of mooie prenten etc... Alles blijft welkom.

Back