Drone bouwen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Hetisbartmaar, 31 mrt 2015.

  1. Hetisbartmaar

    Hetisbartmaar

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland, Zeewolde
    Goedenmiddag!

    Ik stel me eerst even voor: Ik ben Bart, ik ben 15 jaar oud en wil graag meer leren over drones.

    Ik zelf heb zins een half jaar een gopro hero 3+. Ik heb me de laatste tijd verdiept in het filmen vanuit de lucht. Hoe dit werkt en en wat het beste is. Ik ben dus wezen google'en. Ik kwam uit op de DJI Phantom 2 + Zenmuse h3-3d. Maar ik zag ook de DJI F450/F550. Het liefst bouw ik zelf mijn drone. Solderen zal dus geen probleem zijn. Alleen ik wil dus eigenlijk weten wat ik nou allemaal nodig heb om een DJI F550 vliegklaar te maken. Het liefst bouw ik er ook een FPV op.

    Met vriendelijke groet, Bart
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  3. Hetisbartmaar

    Hetisbartmaar

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland, Zeewolde
    Bedankt! Heb het even doorgelezen! Alleen wat heb jij allemaal gekocht voor je F550? Dat is eigenlijk wat ik wil weten! Wat ik allemaal nodig heb om een DJI F550 vliegklaar te maken.

    En is dat topic niet een beetje verouderd? Komt uit 2012. En dan komt de opbouw met GPS later.
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zoals je weet, komt (optie) de f450/f550 in kit vorm, daar is al jaren niets veranderd.
    dus f550 met naza v2, (voor als je zenmuse wil) of de naza lite, voor alsje geen canbus spul aan wil sluiten op je naza (zenmuse, mini iosd data pack, etc etc maken gebruik van canbus)

    Voor de rest, zie je heel duidelijk wat er bij gekocht moet worden in dat topic.
    Naast je pakket met dus de f550 + zenmuse + naza v2, moet je zelf nog kopen:

    -Zender en ontvanger, minimaal 6 kanalen, liefst 7, of meer
    -Video zender
    -video ontvanger + scherm + accu voor scherm en ontvanger
    (of flysight black pearl scher, deze heeft dus scherm ontvanger en accu in 1)
    accu's voor je copter bv 4s 5000mah. zoals gebruikt in bovenstaand filmpje.

    Hier dan een recent filmpje, met de h3-3d en speciale bracket voor de f550...
    zoals je ziet nauwelijks verschil...


    Hier dan even een close up van deze speciale bracket


    Hier topic van bouwverslag.
    dji-flamewheel-f550-met-zenmuse-h3-3d-en-fpv-gear-build-log-maiden-en-gopro-footage

    Kijk ook eens op mijn youtube kanaal, zie mijn onderschrift / handtekening. Staat erg veel over drones en dan met name over dji (en dus naza)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015

Deel Deze Pagina