DropBox: wie gebruikt het?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door no-excuse, 29 sep 2010.

  1. no-excuse

    no-excuse

    Lid geworden:
    28 mei 2003
    Berichten:
    452
    Locatie:
    Nederland, Veenendaal
    Dag allen,

    Ik gebruik Dropbox inmiddels al een tijdje en vind het echt een super uitvinding. Zijn er nog meer mensen die dit gebruiken op dit forum? Het is ideaal om bestanden met elkaar te delen. Het programmaatje synchroniseert bestanden tussen gebruikers of toestellen (iPad, iPhone, Pc, Mac).

    Hier kan je het downloaden en installeren:

    http://tinylink.in/6SZ

    Laat maar weten wat jij ervan vind!

    Hier een video:

    OFb0NaeRmdg[/media] - What is Dropbox?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    ik gebruik het:)

    onwijs handig, om bestanden uit te wisselen, gebruik het thuis op school, werk, telefoon etc:)
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Ik laat ook wel eens een doos vallen, maar om nou te roepen dat dat "gebruiken" is, gaat me wat ver.:confused:
     
  4. Rogier

    Rogier Guest

    Werkt inderdaad super! En de iPad applicatie is ook perfect!!
     
  5. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Heb een eigen server staan, dus gebruik ik die ervoor :cool:

    Dropbox, is op zich wel aardig. Maar hoe veilig is het? Bedoel, hoe groot is het risico dat derden met je bestanden aan de haal gaan?

    Groet,
    Theo
     
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
  7. aadje93

    aadje93

    Lid geworden:
    25 feb 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Benschop
    wat houd het precies in?

    ik heb namelijk een nas server van 8TB draaien hierzo, filezilla bevalt ook goed, en naar mijn inzien stuk veiliger (acount maken op server etc)
     
  8. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    gebruik het ook.

    dropbox is een programma waarmee je bestanden upload naar een online map om het maar zo te zeggen.
    dan hoef je geen USB te gebruiken en kun je dus zo een bestand uit de map trekken op een andere computer.
    wel makkelijk als je vriend nog iets moet hebben (bijv een film) je upload hem je geeft hem toegang en hij kan het je de map downloaden.
     
  9. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ooit getest hoe simpel het FTP protocol is? Als je software zoals Wireshark gebruikt (network sniffer) kun je de username, wachtwoord en host gewoon uitlezen ;) Ook files worden zonder enkele encryptie gedownload.
    Het is maar wat je veilig noemt :p

    Anyway, ik heb ook Dropbox op mijn laptop. Gebruik het voor school doeleinden. Zo werken we met een projectgroep aan een grote opdracht voor een bedrijf. Het maakt het uitwisselen van gegevens onderling erg gemakkelijk, en iedereen krijgt een melding als er een file gewijzigd is of toegevoegd is.
     
  10. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    bij groepswerken op school kan je het niet meer wegdenken !
     
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik gebruikte vroeger Yousendit.com, maar ben sinds een jaartje of zo over op Dropbox. Deel er (muziek)bestanden mee met vrienden of familie; nu bijvoorbeeld van onze recente Marokkoreis, onze reisgenoten krijgen een mail met de URL en kunnen mijn foto's downloaden.
    Bij Yousendit.com liep ik af en toe wel eens tegen de max. bestandsgrootte op (voor een gratis account) maar bij Dropbox voorlopig niks aan de hand.
    Lijkt me ook heel handig als je op verschillende computers aan hetzelfde bestand wil werken. Ik had het vroeger toen ik nog werkte heel handig gevonden (zat vaak tussentijds op verschillende locaties met verschillende pc's, had veel tijd nuttig kunnen besteden als er toen Dropbox was geweest).
     

Deel Deze Pagina