DS op Col de Faïsses

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Von W, 25 aug 2015.

  1. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Gisteren in de Franse Alpen ergens tussen Grenoble en Gap heb ik mijn Zombie eens goed de sporen gegeven.
    De dag ervoor had ik al wat rondjes gedraaid, hoewel het al flink hard ging miste de Zombie toch wel wat massa. 's Avonds heb ik dan nog enkele plakken lood boven op de vleugel getaped wat al een wereld van verschil was maar het mocht toch nog wat meer zijn. Zo weet ik meteen weer wat te doen deze winter, alsof ik nog niet genoeg plannen heb ;-)


    Dirk
     
    Berrie vindt dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Wat een lekker vliegen, zeg. En dan nog niet eens een echt harde wind zo te zien. Ik zag Luc voorbij komen maar ook een nederlandse auto, kennen we hem? Had hij die regen meegebracht? Ik hoor van onze zoon net aan de andere kant van de Ecrins bij Briançon dat het daar ook heel nat is. Ik kom er daarom vaak en ook deze zomer, naast de wedstrijd op de Col de Tende, gevlogen op de Prorel bij Briançon en de Puy de Manse niet ver ten ZO van Col des Faïsses. Alles boven de 2300 meter. Maar zo te zien moet ik daar ook eens naar de Col des Faïsses toe.
    Groeten aan Luc.

    Rick
     
  3. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Rick, de Nederlandse auto was onze buur op de camping, of zij de regen hebben meegebracht weet ik niet maar toen ze vertrokken ging de zon wel weer schijnen ;-).
    Voor ons is het de eerste keer in de Alpen, tot nu toe trokken we altijd naar de Auvergne, meestal Banne d'Ordanche en Languedoc, Pic du Vissou en een enkele keer naar Bretange.
    Wat mij betreft zal het zeker niet de laatste expeditie in de Alpen zijn, er zijn hier nog hopen hellingen te verkennen. De eerste was meteen raak zoals je kon zien op het filmpje.
    Gisteren kwam de wind uit NW en zijn we nadat de wolken verdwenen waren gaan vliegen op de "Altisurface Notre Dame de la Salette" een "kleine" landingsplaats voor vliegtuigen op een bult (+-1500m) voor het klooster van La Salette. Ook een plek om te onthouden, mooie vlakke landingsplaats en goede thermiek, kan volgens mij bijna rondom gevlogen worden.
    Ik heb er zoals je kan zien op het filmpje ook enkele rondjes gevlogen, geen DS maar toch ook zeer leuk.


    en zodra Luc uit zijn tent komt gekropen zal ik hem de groeten overbrengen.

    Dirk
     
    Berrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina