Dual elevator setup Spektrum DX7 probleem

Discussie in 'Kunstvlucht' gestart door Marcel, 28 aug 2022.

  1. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Hoi, Iemand tips?

    Ik wil bij een 3D kist (die 2 hoogteroerservos heeft) dit instellen in mijn DX7(oudere model) maar krijg het niet goed werkend!
    Als ontvanger gebruik ik een AR7000 en heb de 2 hoogteroer servos op kanaal “Elev” en “Aux2”

    Ik heb nu een programmeerbare mixer gebruikt maar wat ik ook aanpas of instel; 1 roer krijgt geen grotere uitslag naar boven.
    Zelfs als ik bij travel adjustment wat aanpas is het enkel bij down geven dat ie daarop reageert.
    Als ik de Switch van aux 2 omzet dan staat het ene roerhelft ineens helemaal uit het midden.
    Wat doe ik verkeerd?

    Met de oudere DX7 moet je toch ook wel grotere kisten met dual ailerons en dual elevator servos kunnen instellen lijkt me???
     
  2. ingoo

    ingoo

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    188
    Locatie:
    langezwaag
    Zelf heb ik een DX7S. Hierbij heb ik het Gear kanaal (kanaal 5) gemixt met Elevator. Van beide servo's kunnen de uitslagen naar boven en beneden apart ingesteld worden.
    De gearschakelaar heb ik uitgeschakeld zodat het Gearkanaal alleen maar reageert op Elevator. Weet zo uit het hoofd niet meer hoe.

    Als jij die switch van Aux2 uit weet te schakelen werkt het bij jou misschien ook wel.
     
  3. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    4B181069-1017-4897-AF19-FA84CF8077F8.png AEC05D55-1EB3-4642-B0CA-A9721E997BF6.png Heb op RC groups het antwoord gevonden,het werkt nu
     
  4. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. ingoo

    ingoo

    Lid geworden:
    18 mei 2006
    Berichten:
    188
    Locatie:
    langezwaag
    Heb net even bij mijn zender gekeken en mijn gearschakelaar staat inderdaad op INH, uitgeschakeld dus.
     

Deel Deze Pagina