dubbele lipo

Ik heb een 20 jaar oude schumacher 1:10 electro auto staan.
Deze werd gevoed met 2 setjes van 3 nicad cellen die aan de buitenzijde van het chassis geplaatst waren ( totaal dus 7.2 V ).
Deze wagen is in 100 % staat maar de cellen zijn natuurlijk op.
Ik wil nu hier een dubbel setje lipo's in plaatsen maar mijn kennis is te gering in deze materie , dus kom ik er niet uit.
Zijn hier standaard setjes voor te koop ? of moet ik zelf aan het knutselen gaan ? heb bij HC gekeken maar kom niets tegen.
Wie heeft tips ?
Misschien moet ik ook een andere regelaar met motor ! ?
Natuurlijk zullen veel mensen zeggen : koop een nieuwe auto , maar ik wil deze dus weer fris rijdend hebben , is sentiment namelijk ( jeugd )

Zoiets idd , wordt veel in b.v. wedstrijdbuggy's toegepast i.v.m. de gewichtsverdeling.

In gebruik is het gewoon een 7,4v lipo , ze worden alleen los van elkaar op het chassis geplaatst.

Nog ff een tipje voor Henk m.b.t. het bestellen , zodra je ingelogd bent de pagina met de accu ff open laten staan.... Worden ze via een pop-up schermpje met korting aangeboden ;)

Uitleg 2x3 cellen was genoeg , en had pas zelf nog naar die saddle's bij HC zitten kijken ;)

Andere regelaar hoeft niet perse , maar het is dan wel verstandig om zo'n pieper op de accu aan te sluiten i.v.m. het te ver leeg trekken van de lipo's.

Je zou overigens ook voor een simpel brushless setje kunnen kijken , een Ezrun 35A of 60A combo kost je ook de kop niet en is meteen voorzien van een instelbare lipo afslag.

Scheelt ook weer gedoe met ankers en koolborstels ;)

Back