Dubbele moraal

Hallo

Zo langzaam aan begint het hier irritant te worden. :confused:

Het zou aardig zijn wanneer de heren moderatoren eens één lijn zouden trekken !

Een draadje waar iemand vraagt hoe hij zijn SIM aan het lopen moet krijgen ( aerofly-proffesional-deluxe) wordt dicht gegooid omdat de moderator er maar gemakshalve van uitgaat dat iemand illegaal bezig is en een programma probeert te kraken.
Andere draadjes, waar nog veel illegaler en gevaarlijker opgeschept wordt (hoger vliegen als wettelijk toegestaan, zware toestellen, foutieve frekwenties, illegale apparatuur) worden ongemoeid gelaten en lopen vrolijk door.

Dit is meten met twee maten en neemt irritante vormen aan.

Daarbij komt nog een keer dat de thema's in die draadjes die wel door mogen lopen van onze heren moderatoren in feitte nog veel gevaarlijker en bedreigender zijn voor onze hobby !
Denk eens ff na alsjeblief ...:(

En voor de moderator die meent een draadje over een SIM te moeten sluiten: heeft U alle software die op U pc draait allemaal zelf gekocht ?
Alleen maar officiele en betaalde software ?????????

Kom op; give me a break :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Stoor ik me ook wel eens aan. Mede de reden dat ik hier als actieve gebruiker nog maar weinig te vinden ben. Lezen doe ik wel nog regelmatig.

Deze mod linkt zelf naar illegale apparatuur!

Roel Van Essen en Satoer: kom terug als moderator!

Arno: het meewerken aan illegale software is simpelweg verboden. Forums als deze, maar ook tweakers weren dus alles wat hierover gaat. Het ging in het topic over aerofly duidelijk over een illegale versie. Als mensen hier posten werken ze dus mee eraan.

Als iemand iets verteld over te hoog vliegen dan werken andere forumbezoekers niet direct mee aan het overtreden van de regels.

Wat betreft het linken naar illegale apparatuur: dit vond plaats in het non-modelbouwcafe. niet dat daar ineens alles mag, maar de context is wel duidelijk anders.

Als iemand iets verteld over te hoog vliegen dan werken andere forumbezoekers niet direct mee aan het overtreden van de regels.

.

Hier wordt ook door andere meegelezen ........................

En wat de illegale software betreft : in datzelfde forum staan genoeg truucs om bepaalde software wel aan het lopen te krijgen (andere als Aerofly)
En dat is net zo illegaal.

In mijn optiek is hier sprake van een dubbele moraal.
En beantwoord jij trouwens eens mijn vraag over die computersoftware :)

Hoi,

Hoewel ik me ook wel eens afvraag of de moderatoren altjid de juiste beslissing nemen wil ik toch even reageren:

Een draadje waar iemand vraagt hoe hij zijn SIM aan het lopen moet krijgen ( aerofly-proffesional-deluxe) wordt dicht gegooid omdat de moderator er maar gemakshalve van uitgaat dat iemand illegaal bezig is en een programma probeert te kraken.

Dit is niet correct wat je hier stelt ! Niets gemakshalve vanuit gegaan, de Topicstarter heeft gepost dat ie geen dongle in bezit heeft. gewoon een illegale kopie dus ...

Dit is meten met twee maten en neemt irritante vormen aan.

Tja, ook moderatoren zijn mensen he ;) Irritant ? Hhmm, ik denk dat het aan de toenemende intolerantie te wijten is, dat wij forumgebruikers dit gedrag irritant noemen :)

Nogmaals, ik ben het lang niet altijd eens met de moderatoren ... maar ik vind wel dat we hun werk moeten waarderen ! Doe er wat mee en geef je op voor het moderatorteam, wat let je ... ;)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Dit is niet correct wat je hier stelt ! Niets gemakshalve vanuit gegaan, de Topicstarter heeft gepost dat ie geen dongle in bezit heeft. gewoon een illegale kopie dus ...

So what; heeft Aerofly aandelen hier. Kijk eens wat er geschreven wordt over "hulpmiddelen" aan andere SIMS

Tja, ook moderatoren zijn mensen he ;) Irritant ? Hhmm, ik denk dat het aan de toenemende intolerantie te wijten is, dat wij forumgebruikers dit gedrag irritant noemen :)

je noemt iets irritant wanneer het een terugkomende ergernis is......
(misschien taalkundig fout; excuses maar ben nou eenmaal een buitenlander)

Nogmaals, ik ben het lang niet altijd eens met de moderatoren ... maar ik vind wel dat we hun werk moeten waarderen ! Doe er wat mee en geef je op voor het moderatorteam, wat let je ... ;)

Een tip voor de moderatoren dan; kijk eens hoe jullie collega's bij bijvoorbeeld rc-network het aanpakken ! Daar zit tenminste lijn in. (alhoewel ik van dat duits ook maar de helft begrijp :) )

Over die laatste zal ik nog eens nadenken maar ik ben een buitenlander ;)

Dubbele moraal nog een keer

Laat me ff wat verduidelijken

Het gaat mij niet zozeer dat een draadje over het al dan niet kraken van een SIM dicht gegooid wordt alswel om de tegenstellingen die er zijn.

Andere zaken die net zo goed wettelijke verboden zijn en die ik genoemd hebt draaien wel vrolijk door zonder dat daar iets mee gedaan wordt.
Mij is of line op het hart gedrukt bijvoorbeeld om er niet mee te koop te lopen hier op het forum dat die zweefkist wel eens boven de 300 meter komt !!
Zo zijn er nog een aantal zaken te noemen die wettelijk niet toegestaan zijn maar die hier wel vrolijk en openlijk bediscussieerd worden..............

Zoals mij geschreven werd: kijk uit want wanneer de RLD of andere instanties hier mee kijken zijn we nat ............. (apparatuur, hoogtes gewichten en meer van dat)

Dus jullie kunnen nu wel mij becritiseren dat ik dat hier zo opsom maar er zijn belangrijkere dingen te doen .

Voor de heren moderatoren maar zeker ook voor de forumgebruikers

Laatst bewerkt:
Mijn gedachten hierover (2 centen waard)...

Laat één ding voorop staan: niemand is roomser dan de Paus. Het heeft in deze discussie dan ook totaal geen zin om te gaan vragen naar het karakter van iemands software op zijn PC. Ik snap de reden erachter wel, maar a.u.b. geen discussies hier over het installeren van software, donwloaden van films, MP3's etc. Inderdaad: wie doet dat nou niet? (rhetorische vraag).

Wat WEL belangrijk is dat een medium zoals dit forum geen uithangbord mag worden van illegale praktijken. Het is aan de forum-beheerder, in samenspraak met zijn moderatoren, om hierin een duidelijke lijn te bepalen: het wordt tot een bepaalde mate oogluikend gedoogd, óf het is gewoon niet toegestaan, punt uit. Het is mijn indruk dat op dit forum de laatstgenoemde optie van kracht is (of zou moeten zijn). De moderators moeten hierin dan ook echt één lijn trekken, niet in de laatste plaats om de eigen geloofwaardigheid te behouden. Dat betekend dus: ongeacht het onderwerp, en ongeacht in welk subforum! Het non-modelbouwcafe is net zo goed onderdeel van dit forum, het kan niet zo zijn dat "illegale praat" daar wél opeens toegestaan is. Een moderator die het tegengestelde beweerd heeft in mijn optiek een beetje vreemde gedachtenkronkels...

Laten we niet met modder gaan gooien, oude koeien uit de sloot gaan halen, of frustraties uit de hand laten lopen. Kom je in een topic iets tegen wat in jouw beleving niet door de beugel kan, wijs er dan ter plekke op maar laat het geen oeverloze discussie worden. Licht dan gewoon een moderator in, in het vertrouwen dat die het juiste ding doet. Of, zoals al eerder geopperd, als het je heel erg ter harte gaat: wordt zelf moderator en geef een positieve bijdrage aan het team (oftewel: voed je mede-moderators een beetje op ;) ).

Duizend forumleden betekend meestal ook duizend verschillende meningen. Dat geeft niet, zolang iedereen zijn gezond verstand maar gebruikt.

Groeten,
Marco
:bye:

Om vanuit de hoek van moderators dan ook maar een duit in het zakje te doen....

Er is afgesproken dat draadjes die gaan over illegale software gewoon te sluiten. <- punt.

Hetzelfde geldt voor winkelbesprekingen maar dan om een andere reden. (<- ook punt ;))

Kan je leuk of niet vinden maar dat is de regel. Het is natuurlijk ook zo dat we lang niet alle draadjes en discussies kunnen bekijken maar veel wordt er gezien. Vandaar dat de betreffende button aanwezig is om iedereen de mogelijkheid te geven om misstanden te rapporteren. Meestal wordt daar wat mee gedaan, soms zichtbaar en soms achter de schermen.

Verder gaat het niet om hetgeen je doet of hebt (software op je pc) maar of je hulp en middelen geeft via je forum om illegale praktijken te bevorderen. Robert kan daar als eigenaar flinke problemen mee krijgen. Overigens mag jij vrolijk praten (en doen!) over het downloaden van muziek en films want dat is in Nederland gewoon legaal! Voor software is dit illegaal.

Als moderators bespreken we zeer regelmatig over hoe we handelen en of het de juiste actie is. Soms is dat het geval en soms niet helemaal. Gelukkig kunnen wij ook vergissingen maken en die worden dan ook hersteld. Natuurlijk blijft het lastig om precies de lijn te trekken die iedereen juist vindt, geloof me als ik je vertel dat jouw lijn niet precies de lijn van een ander hoeft te zijn zoals je al aan de andere postings hier kan zien.

En als je het hebt over andere "illegale" zaken zoals hoger vliegen dan mag, hard rijden op de weg of oversteken door rood dan kun je dat niet vergelijken met bovenstaande.

Dus ik wil je graag verzoeken om misstanden te melden indien je deze ziet maar doe het zoals Crouze hierboven al aangaf met gezond verstand. Zo houden we het forum beheersbaar en leuk voor iedereen.

Martin

Hi

Het is goed te horen dat er zaken ondeling afgesproken worden bij de heren moderatoren :)
Maar het gaat mij ook niet zo zeer om die Sims te kraken alswel om de (voor mij tenminste) moeilijk te begrijpen redenen waarom een moderator dan wel meent zijn stem te moeten laten horen en dan niet. Er zijn trouwens nog een paar mensen te woord gekomen met "echte" voorbeelden.
En omdat ik mij net zo zeer als anderen aan het zo nu en dan belerend, of roomser als de Paus optreden hier is er zeker enige irritatie ontstaan.

En nogmaals, en nu aub ff nadenken; lui die hier opscheppen dat ze wel o zo hoog gevlogen hebben vormen een gevaar !!! Voor wie ? Voor iedereen die deze hobby wil blijven uitoefenen !
Het minste wat je kunt doen daar als moderator is XXXX'jes zetten !!!

Moderators zijn net mensen... ze kunnen niet alles en overal lezen. Gelukkig niet zeg, want dan zou het leven wel erg smal zijn. We doen het vrijwillig, maar zijn voor het overgrote deel gewoon medegebruikers die ook genieten van de hobby. Speciaal voor je irritatie is een 'Report knop' uitgevonden. Dit is dat verkeersbordje linksonder bij een post, onder de gebruikersnaam. Dit bord heeft hier dezelfde betekenis als in Dld en kan niet tot onduidelijkheden leiden! Dus lees je iets wat je irriteert of waar ingegrepen moet worden, ram op die knop en ALLE mods krijgen er melding van! (wat niet suggereert dat IEDEREEN 100% van de reports leest)

Stoor ik me ook wel eens aan. Mede de reden dat ik hier als actieve gebruiker nog maar weinig te vinden ben. Lezen doe ik wel nog regelmatig.

Deze mod linkt zelf naar illegale apparatuur!

Roel Van Essen en Satoer: kom terug als moderator!
Roel is al terug,maar dat wist je al.

Even inhoudenlijk:
Onze wet is dubbel, wel mogen kopen niet mogen gebruiken.
Zelf importeren is aan regels gebonden, WETENLIJK doe ik niets fout, iedereen hoort de wet te kennnen, en als nederlander mag je daar het gewoon kopen.

Aan de andere kant weet ik niet EXACT wat de wetgeving hierom trend is, ik weet wel dat gps jammers verboden zijn. Was meer gewoon een verwijzing dat je ze hebt, net als opvoersetjes voor brommers. En Assan 2.4 delen in japan. Mischien niet een slimme set van mij, maar deze word nu overtrokken door een heel ander onderliggende gedachte..

Want:
Wel vindt ik jammer dat er nu van alles bijelkaar gezocht word om maar modder te kunnen gooien..... Iets wat bepaalde users soms gewoon opzoeken heb ik het idee..

Daarnaast ben ik "maar" mod, en in mijn ogen ben ik user met mod rechten.
Kan jij het beter ? waarom ben jij geen mod dan ????? Dus er zullen wel redenen zijn waarom ik het ben, geen idee wat die zijn, want ik ben ook maar gekozen, en heb ja gezegd. Ik had ook nee kunnen zeggen...

Een leuk detail is dat ik veel van de genoemde mod (Roel) "geleerd" heb, iets wat achter de schemen gebeurd, en jullie geen weet van hebben, anders had je mij nooit uitgekozen!, maar een andere voorbeeld:mrgreen:

Gezien we hier in het cafe zijn, drink eens een paar glazen minder, en herbegin opnieuw.
Want ik heb het idee dat het eingelijek idee , wat je had, nu totaal verstoord word door diverse anderen, en dat maakt het er niet beter op, zo te zien..

Een goede discussie is altijd een prachtig iets, en van kritiek word ik blij, dat geeft me de kans mij te ontwikkelen, maar dit neigt naar moddergooien..

Emil,

Eerlijk gezegd...vind ik hoor...beetje jammer van je laatste bericht. Uiteraard mag iedereen zijn eigen standpunt verwoorden, alleen klinkt dit meer als ongepast opnieuw de knuppel in het hoenderhok gooien, net nu dat iedereen weer een beetje op één lijn lijkt te zitten. Goed bedoeld, snap ik helemaal, maar tóch! Laten we ophouden met elkaar verwijten maken, leren van onze eerdere foutjes en gewoon verder gaan met het genieten van de hobby. Lijkt mij veel leuker.

Wat mij betreft einde discussie.

En inderdaad: ik ben geen moderator...hier. Maar ik spreek wel uit ervaring, ik beheer namelijk een eigen forum. Dus de klappen van de zweep ken ik wel. ;)

Groeten,
Marco
:bye:

Lijkt me een mooie afsluiter. Draadje blijft gewoon open want er spelen geen illegale dingen die een slotje rechtvaardigen :)

Iedereen weer op scherp (maar niet te aub ;)) en geniet van de hobby :thumbsup:

Bruno,

Leuk dat je weer opnieuw de discussie wilt beginnen, je opmerking voegt zo niet zoveel toe. Leg eens uit wat je bedoelt?

. Speciaal voor je irritatie is een 'Report knop' uitgevonden. Dit is dat verkeersbordje linksonder bij een post, onder de gebruikersnaam.

Hi Rogier

Dit bordje heb ik in het verleden wel eens gebruikt.
Het zou wel leuk zijn wanneer je daar dan een reaktie op zou krijgen. Kan me nog iets herinneren van een onderwerp dat echt helemaal op de foute plek stond. Gemeld door mij maar er veranderde niets en ik heb er ook nooit meer iets over gehoord ........

@ Bruno

Bedankt, was al bang weer als "onbegrepene" achter te blijven ;)

Bruno,

Leuk dat je weer opnieuw de discussie wilt beginnen, je opmerking voegt zo niet zoveel toe. Leg eens uit wat je bedoelt?

@ Burp

Het is toch wel duidelijk dat meer mensen het door mij aangekaarte zo ervaren...

En sorry dat ik het zeg; de moderatoren die zich hier nu gemeld hebben zitten zich alleen maar te verdedigen ! De opgedragen oplossing door jullie is dat er niet zoveel gezeurd moet worden.

Misschien toch ff verder kijken lijkt mij zo

Back