Dubbele uitlaat op FG Monstertruck! Zelfgemaakt!

  • Topicstarter Topicstarter Dutch_one
  • Startdatum Startdatum
D

Dutch_one

Guest
Hallo, ik kwam op het idee om op mijn 2 dagen jonge Fg monstertruckje maar gelijk een leuk projectje te beginnen. Ik wil namelijk een dubbele uitlaat op de FG.
Nu ben ik vanavond begonnen met de uitwerkingen.
Ik wil een stukje hittebestendige slang aan de originele uitlaat vastmaken, daar een stukje koperen pijp, daar een t stuk en dan zo aan beide kanten een buisje naar buiten en die met ''chroomlook'' behandelen, of gewoon mooi zwart maken.
Mijn eerste computer tekening
1.
Bovenaanzicht:


2.
Zijaanzicht



Trouwens, zal dit lukken? met een stuk koperen pijp en een T stuk? Antwoord: Ja het lukt zeker! oogt super wreed
Zometeen nog een update van vandaag!
mvg.!
 
Goede avond allemaal
Een update van mij
Ben vandaag begonnen met de uitlaat en heb hem zelfs af gekregen & getest! hij is super. moet alleen nog een nette steun maken voor de uitlaat, hij bungelt er nu een beetje bij.
Genoeg gelult! plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
Het begin:

en zo verder...




en toen (eindelijk) solderen!

En hier het eindproduct!



Alleen nu nog de steun voor de uitlaat dus, die zal op de bodemplaat komen en op de een of andere manier naar boven gaan ofzo:P
Filmpjes van de testrit zal ik zometeen uploaden.
4LZR6qduW-4[/media] - FG monstertruck home made double exhaust test drive
zjhkEsgu2jU[/media] - FG monstertruck home made double exhaust test drive #2
Had van mijn baas ook een paar embleempjes gekregen. ook maar gelijk even op de kap geplakt! (bijbaantje bij Citroën)Tevens mijn nieuwe zender batterijen erop:) 2000mAh
[/URL[URL=http://imageshack.us]


Mvg! Jullie horen meer van mij, over de uitlaat steun!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja je versiert er makkelijker goedkope vrouwen mee.. 't is immers raszuivere bling :P

Gaan die solderingen niet loslaten als de handel warm wordt?
 
Verder geen voordelen, maar als het koud is en hij rookt erg goed lijkt het me wel wreed om met die dubbele uitlaat te rijden;) en ik vind het gewoon leuk om te proberen of dat lukt.

Mvg!
 
Ziet er goed uit!

Hoe lang heb je er over gedaan om dat te maken?

MVG Ferrari :D
 
Zo warm wordt het daar aan het eind niet Hezik ;)
Is dat een aanname of spreek je uit ervaring?

De uitlaatgassen die naar buiten komen hebben een dusdaninge temperatuur dat het stukje slang wat er zit het niet lang zal uithouden, spreek uit ervaring... Of de soldeerverbinding het uithoudt zal de tijd leren...

De uitlaatgassen moeten nu wel een langere weg afleggen voordat ze weg kunnen, dit beinvloed wel het lopen van de motor en mogelijkerwijs de prestaties (positief of negatief)...

Succes met de verdere uitwerking en verfraaiing van dit uitlaatssysteem...
 
we willen zelf ook een maken op een carson gas blaster 23cc. maar de originele uitlaat heeft een bepaalde inhoud,moeten wij dit respecteren voor de tegendruk of heeft dit zo geen belang?
 
we willen zelf ook een maken op een carson gas blaster 23cc. maar de originele uitlaat heeft een bepaalde inhoud,moeten wij dit respecteren voor de tegendruk of heeft dit zo geen belang?


Als je het op de manier doet zoals Dutch_one doet zul je maar een heel klein beeje tegendruk krijgen. ( lange weg zou een minder effectieve manier zijn , maar bijvoorbeeld wel door uitlaatkamers te maken )
Maar veel tegendruk is niet zo het probleem , denk maar eens aan de uitlaten rondt 300 euro voor deze motoren. Deze geven je motor gygantissch veel tegendruk ( dus veel meer power )

Zou je nou je orginele uitlaat eraf halen en alleen je eigen gemaakt pijpje zonder kamer(s) , dan is dit wel schadelijk voor je motor !
Er is geen tegendruk in de uitlaat wat zeer slecht is voor de motor ( google maar eens rondt )

Overgens maakt het ook super veel kabaal zonder kamers in je uitlaat

succes !
 
Als je het op de manier doet zoals Dutch_one doet zul je maar een heel klein beeje tegendruk krijgen. ( lange weg zou een minder effectieve manier zijn , maar bijvoorbeeld wel door uitlaatkamers te maken )
Maar veel tegendruk is niet zo het probleem , denk maar eens aan de uitlaten rondt 300 euro voor deze motoren. Deze geven je motor gygantissch veel tegendruk ( dus veel meer power )

Zou je nou je orginele uitlaat eraf halen en alleen je eigen gemaakt pijpje zonder kamer(s) , dan is dit wel schadelijk voor je motor !
Er is geen tegendruk in de uitlaat wat zeer slecht is voor de motor ( google maar eens rondt )

Overgens maakt het ook super veel kabaal zonder kamers in je uitlaat

succes !
bedankt voor de info .we zullen moeten spelen tot we een leuke en aanzienlijke oplossing vinden als het lukt zullen we hem op de forum zetten . we hebben no alle tijd:D
 
we hebben deze avond de kamer al gemaakt. en ik moet zeggen dat hij veel beter optrekt. dus afwachten tot zondag voor de test. als alles goed gaat zullen we de eind pijpen plooien en monteren.
 
Als je het op de manier doet zoals Dutch_one doet zul je maar een heel klein beeje tegendruk krijgen. ( lange weg zou een minder effectieve manier zijn , maar bijvoorbeeld wel door uitlaatkamers te maken )
Maar veel tegendruk is niet zo het probleem , denk maar eens aan de uitlaten rondt 300 euro voor deze motoren. Deze geven je motor gygantissch veel tegendruk ( dus veel meer power )

Zou je nou je orginele uitlaat eraf halen en alleen je eigen gemaakt pijpje zonder kamer(s) , dan is dit wel schadelijk voor je motor !
Er is geen tegendruk in de uitlaat wat zeer slecht is voor de motor ( google maar eens rondt )

Overgens maakt het ook super veel kabaal zonder kamers in je uitlaat

succes !

dus als ik het goed begrijp is meer tegendruk meer vermogen?
de standaart uitlaat van mijn fg marder is na mijn idee vrij weinig weerstand. een buisje met een goede deuk erin zou dus al beter moeten presteren toch?

mvg david
 
Buiten dat het draadje al zeker 5 jaar dood is....

Natuurlijk NIET.... je uitlaat helemaal dichtknijpen zou immers dan maximum tegendruk en dus maximum vermogen opleveren? (en ook nog eens een keer minimum geluid en milieuvervuiling....).

Dus dat kun je gevoeglijk vergeten.
Meestal is het enige wat de tegendruk verbetert of verpest, de carburateurafstelling. Maar zodra je die aanpast aan de nieuwe tegendruk, is alles weer bij het oude, en kost tegendruk alleen maar vermogen.

Waar het om gaat, is " getimede" tegendruk, ofwel een expansie danwel resonantie uitlaat. DAT geeft extra vermogen. Tegendruk an sich doet niet veel....

Groet, Bert
 
Buiten dat het draadje al zeker 5 jaar dood is....
dat heb ik gedaan omdat ik anders commentaar krijg dat er weer het zoveelste topic word gestart. en deze stond bij mij tenslotte boven aan in de zoekfunctie.

oke, ik heb nog een klein beetje rond gezocht op het internet.
en als ik het goed begrijp zorgt het gedeelte waar de uitlaat breder word voor de eerste (kleine beetje) expansie en waar de uitlaat weer smaller word voor de resonantie en de tweede expansie.

maar hoe bepaal je nou hoe breed je hem nou moet maken en welke hoek je moet gebruiken? is daar een berekening voor?

de standaart fg uitlaat heeft dit naar mijn idee totaal niet, alleen een scherpe hoek. dus lijkt mij dat de prestaties dan niet zomaar achteruit gaan.

en dan nog een vraagje, zou een uitlaatje van bijvoorbeeld een puch (ik noem maar wat) al verbetering kunnen geven? ten opzichte van een standaard fg uitlaat.

alvast bedankt

mvg david
 
... een uitlaat voor een brommer is niet geschikt voor onze motoren... Je kan er berekeningen op los laten, maar in de praktijk is het net ff anders.

Standaard potje van fg doet dan ook bijzonder weinig, al het andere wat je erop schroeft zal dus niet slechter zijn zoals je zelf al opmerkte. Is ook meer bedoeld om het geluid wat te dempen ipv de motorprestaties te verhogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil een uitlaatje hoofdzakelijk voor de looks maken en alle verbeteringen die er bij komen zijn mooi mee genomen. ik zat te denken aan zoiets als in dit topic: zelfbouw-uitlaat-fg-monstertruck
relatief makkelijk te maken, maar zo'n uitlaat heeft niet de echte hoeken zoals bij de samba uitlaat bijvoorbeeld. wat geeft dat voor verschil?
is dat een beetje het zelfde idee als het Kf lucht profiel bij een vliegtuig vleugel?

mvg david
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top