duikboot weekeinde in belgie 2004 het vaarwater

Discussie in 'Duikboten' gestart door raf, 5 nov 2003.

  1. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    That's the spirit....
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    hier nog een update

    juist en mail gekregen van KWIKLINK
    er komt een reportage van het duikboot weekeinde in een van de afleveringen
    ik kom juist terug van MINI MAXI in luik
    daar loopt een tentoonstelling en onze club is daar vertegenwoordigd en natuurlijk volop het weekeinde promoten.

    sportieve groeten raf
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    het aquarium is gelevert

    hier de bak met een klein elvtje er in
    zo hebben jullie een idee van de afmetingen
    [​IMG]

    [​IMG]

    sportieve groeten raf
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    mensen als julie denken dat de regen een probleem zou kunnen geven en denken van tenten en zeildoeken en zo mee te brengen die kan ik gerust stellen
    INDIEN HET GAAT REGENEN DAN HEBBEN WE VOLDOENDE TENTEN OM ALLES DROOG TE HOUDEN

    maar we zitten voorlopig met een 30% kans op regen en dan spreken ze nog over een regenbui

    hopend dat de weergoden ons gunstig gezind blijven

    sportieve groeten raf
    ps ik ga een schets maken van hoe alles is ingedeeld op de site
    dan krijgen jullie een idee van hoe groot alles wel wordt.
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Zeg Raf,

    ik zou maar op de weergoden vertrouwen, want als jullie hetzelfde kaliber weerkundigen (meteoroLIEGEN) hebben als wij in Nederland dan is alles wat ze voorspellen dat verder weg is dan 4 uur onzin!!!
    Ik weet niet hoe het zit met jullie KNMI, maar volgens mij is het sinds het overlijden van Armand Pien ook niet meer zo best...


    Jos
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    [​IMG]

    hier de planning

    de groenen tent is voor de leveranciers van modelbouw materiaal

    de grote blauwe daar komen de modelllen onder testaan.
    de kleine blauwe is voor de aquarium waar de micro bootjes in kunnen varen
    de lichte blauwe daar worden de frequenties bewaakt en moet je langs om je frequentie speld te halen voor je gaat varen
    de kleine gele zijn voor de rov's en om onder testaan als de zon te hardt moest schijnen
    het bruine in het water is de stijger om je modellen in het water te zetten
    het licht blauwe water daar mag je alleen maar boven water in varen met subs zonder camera
    dit is het speel gebied voor de ROV'S

    de rest van heel de vijver is voor jullie

    achter de groene tent is de cantine en de toiletten
    het publiek gaat tussen de groenen en de andere tenten in kunnen doorlopen .
    er worden paaltjes gezet als afscheiding zodat het publiek geen toegang heeft tot de site (alleen met toelating kan je iemand uitnodigen

    sorry voor de slechte tekening maar als het snel moet gedaan worden dan kan het op dit ogenblik niet beter


    sportieve groeten raf
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ik heb een mailtje gekregen met de reactie of je dan 15 m van de boten vandaan staat

    nu ga ik brullen

    NEE JE KUNT OP DE SITE ALS IEMAND VAN DE DEELNEMERS JE UITNODIGD
    dit om beschadiging van materiaal te voorkomen als de toeschouwers tussen de modellen kunnen door lopen.(gebeurt op een vlieg show ook niet)

    je staat als je wil met je voeten in de vijver waar de boten varen .
    en je kunt met een deelnemer een mooie wandeling maken rond de vijver of op het eiland waar de bruggen liggen (kijk op de foto's )
    en eventueel zelf ook eens aan het roer van een duikboot staan als de deelnemer je wil laten varen .


    sportieve groeten raf
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    na vele compu perikkelen eindelijk terug online


    het duikboot weekeinde zit er op en zoals het door zovele mensen is gezegd was het een succes

    voor al die mensen die er bij waren bedankt om het weekeinde te laten lukken

    voor diegene die het gemist hebben jammer want we hadden haast alles mee
    mooi droog weer en een heerlijke lokatie om te varen en voor de inwendige mens moest men niet verlopen
    ps de meisjes van de kantine hebben goed geslapen (ze waren onder bezet)

    sportieve groeten raf
    er komen zosnel mogelijk foto's
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Fijn te lezen dat het een succes was!
    En ik ben heel benieuwd naar de foto's.
     
  10. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Raf

    Je georganiseerd weekend was wel geslaagd,pet je af.

    Ik was zelf zondagmiddag wat aan de late kant en heb nog even met je kunnen praten.Toch heb ik in die korte tijd wat ideeén op kunnen doen,vooral als je nieuw bent komt dat goed van pas.

    Over enkele weken ben ik er aan toe om de boot een kleur te geven,het is het type XXI zoals je weet,is dit een RAL kleur of wat anders.Ik wil het gewoon met een spuitbus van goede kwaliteit doen of heb je een ander idee?

    Groetjes Joop
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo Joop

    ik gebruik voor mijn boot de standaard kleuren van het merk MOTIP
    en ben daar zeer tevreden van
    de bussen hebben een grote spuitkop wat een echt pistool benadred en ze spuiten heel mooi zonder die vervelende rondjes van de vroegere spuitbus koppen
    de bussen hebben een nummer
    ik gebruik 04054 als nummer en voor de onderwater kleur die heb ik nu niet bij de hand

    en bedankt voor je pet af te doen
    ik vond het spijtig dat het water niet helderder was zodat de rov's wat meer hadden kunnen filmen
    er is mij gevraagd om het volgend jaar teug te organiseren maarik vraag heel beleefd geef ons eerst wat tijd om zelf een evaluatie te kunnen maken en dan zien we wel weer wat we gaan doen
    ik speel zo met het idee om een grijze schepen dag te gaan inrichten
    dus duikboten en oorlogs bodems tesamen
    dat moet heel mooie beelden kunnen opleveren
    en voor de deelnemers zal hot ook interesant worden

    maar dit zijn nog maar ideeën die ik nog verder moet gaan uitwerken tesamen met het bestuur van e club


    sportieve groeten raf
     
  12. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Joop,

    kijk eens op http://www.u-boote-online.de/dieboote/farben_juli_1944.html
    voor de kleuren. Er wordt hier gesproken over RAL kleuren, maar helaas was de RAL tabel van de Kriegsmarine niet exact de RAL tabel die we vandaag hebben. De info op de pagina geeft je wel een goede indruk hoe tegen de diverse kleuren werd aangekeken en hoe hiermee werd omgegaan: heel duidelijk is dat er een duidelijk verschil was tussen de horizontale en verticale vlakken. Eveneens wordt duidelijk dat de houten deks van de IX en vroegere boten wel degelijk werden geïmpregneerd met een zwarte anti-slip laag. Door slijtage ging deze laag snel slijten maar een totaal 'hout' aanzicht hoort niet bij de boten die in 44 en daarna dienst deden. Voor jouw XXI is het wat makkelijker v.w.b. het dek...
    Mocht je trouwens het idee hebben om je model te weatheren dan is het een optie om met Tamiya verf te gaan werken (waterbasis en erg makkelijk verwerkbaar) maar de waterbasislak die ik hiervoor gebruik is niet in spuitbussen verkrijgbaar (Airbrush dus).

    Jos.
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    zoals beloofd de foto's
    daar we weinig tijd hebben gehad heb ik geen pagina's kunnen maken maar toch maar de foto's geupload

    zodat de mensen die er niet bij waren toch nog kunnen kijken hoe het geweest is

    hier de url

    http://users.pandora.be/moonen.hilda/hengelhoef
    het zijn grote foto's dus het neemt enige tijd in beslag om ze te openen

    en het goede nieuws is dat er nog onder weg zijn en ook nog filmpjes

    sportieve groeten raf
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Echt prachtige foto's, ik werd er wel efkes stil van... .
    Een mens zou door het bekijken ervan ook zin krijgen in het bouwen van zo'n duikboot.
    Ach ja, laat ik me maar bij mijn leest houden en dit overlaten aan de echte profs.

    Mijn complimenten. :thumbsup:

    Groetjes,

    Droop
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    de reacties in de verschillende modelbouw gerelateerde tijdschriften komen stilletjes binnen

    wat mij opvalt is dat de meningen van de verschillende reporters wel heeeel ver uiteen liggen

    voor de ene een geslaag evenement met voldoende deelnemers
    vooral omdat het de eerste keer is dat mycl het heeft georganiseerd
    en voor de andere was het maar minnetjes en had hij meer verwacht
    dan publiceert het ene tijdschrift reeds dat het vervolg gepland is voor 2006 en het andere weet dan niet of er nog een vervolg zou gaan komen

    een juiste datum hebben we nog niet maar in 2005 gaan we een grijze vloot weekeinde organiseren
    dit kan perfect samengaan daar we een vijver hebben die zich daar uitstekend voor leent
    namelijk dat de vijver in twee is gedeelt en de beide type boten kunnen varen zonder hinder van elkaar te hebben
    aan de hand van de foto's en de deelnemers die dit jaar zijn geweest kun je er een idee van krijgen hoe we het gaan doen

    nu noch wachten op het derde maandblad om een evaluatie te kunnen maken
    MRB en modelbouw aktueel heeft reeds een artikkel geplaatst onze oprechte dank daar voor

    sportieve groeten raf
     

Deel Deze Pagina