Duikboot zelf maken

• Topicstarter Topicstarter J...
  • Startdatum Startdatum
J

J...

Guest
Hej, ik ben nieuw hier. Ik zal mezelf even voorstellen: Ik ben een jongen van 14jaar, volg nog latijn in de middelbare school. Ik ben zou héél graag een duikboot kopen maar nog liever zelf maken. juist een probleem: ik mag er geen kopen via internet van mijn ouders. daarom heb ik wat rondgekeken op internet, en kwam op dit forum terecht en heb ik besloten om een duikboot zelf te maken. mijn vader zou me eventueel helpen.
Ik heb geen ervaring met modelbouw, dus zou ik graag wat tips hebben.
en qua kosten mag het niet te veel zijn.

Gr,
Jelle

Hallo Jelle,
welkom in de onderwater wereld.
het zou makkelijk zijn als je jouw woonplaats er bij zetten in je profiel.
Misschien woont iemand bij jou in de buurt.

Hein

hallo

1 reactie

koop een robbe seawolf en lees daar heel het forum over door
zodat je voldoende weet wat je allemaal kan met deze boot

deze reactie liegt niet aan u maar aan je voorgangers

welkom in het duikboten hoekje

groetjes raf

Maar waar kan je een "robbe seawolf" kopen??
En dankje vr deze tips al!!

Laatst bewerkt door een moderator:
welkom in ons onderwaterhoekje!

waar woon je???? want misschien is er een modelbouwwinkel bij je in de buurt die hem voor je kan bestellen.

(zodat je zelf niet op het internet hoeft te bestellen.)

dit is de seawolf:

full

en hij kost ongeveer 175 euro
en daar komt nog wat bij ;)

maar je kunt 'm natuurlijk iedere kleur maken die je wilt.
full

hej allemaal, ja sorry dat ik niet antwoordde, maar de examens komen eraan en heb nogal weinig tijd. euhm de robbe seawolf, kost die niet iets te veel om te beginnen?
en ruben: jij hebt wel mooie dingen hoor!

P.S.: ik woon in zwalm

een seawolf kun je vinden voor ongeveer 150 euro maar daar komt nog wel het een ander bij.
dit is hoofdzakelijk afhankelijk van de electronica.
maar op een honderd of 3 tot 4 moet je toch wel rekenen.

het is wel jammer dat je niet via internet mag kopen want op e-bay staan op dit moment seawolf klonen voor een schapelijk bedrag.

maar ik weet niet hoe compleet die worden geleverd of hoe de kwaliteit is.

Hoi Jelle

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers.
De Robbe Seawolf is een goede keuze.
zoals Marc al zei kost een Seawolf +/- 160 euro
daar komen nog een regelaar en minmaal 2 servo's bij.
dan kun je dynamisch duiken met de boot.
het betekent ook dat je minimaal een 3kanaals zender nodig hebt.
zonder zender zit je dan +/-300 euro (boot+regelaar+2 servo's en wat verf en lijm)
als je nog een zender moet kopen zit er altijd wel 1 servo bij dus die hoeft je dan niet te kopen. een goede keuze voor een zender zou de Robbe fc16 truck en boot zijn(is een computerzender en je bent direct klaar voor de toekomst want als je eenmaal een sub hebt gebouwd wil je meer)
Het voordeel van nieuw kopen van een boot is dat je niet de problemen van iemand anders erft.

RC ferngesteuertes U-Boot Schiff USS Seawolf NEU.

maar wat dit voor spul is weet ik natuurlijk ook niet.
kan goed zijn maar ook de grootste rotzooi die je maar kunt bedenken.
ik ken niemand die deze boot ooit geprobeerd heeft dus het is totaal onbekend.

@ rene.

HOE STAAT HET MET DE VERBOUWING ????

Ik zal het eens vragen. misschien mag het via E-bay wel.
RC mini-submarine GRAUPNER U-16 is denk ik al beter om mee te beginnen.

Eerste keer dat ik iets post in dit sub forum, maar dat kleine duikbootje is leuk om een beetje te kl*ten. Maar het is niet zoals een echte duikboot. Hij kan niet al te diep en heeft weinig bereik. Het is wel leuk om achter vissen in een aquarium aan te zwemmen :p. Heeft trouwens iemand al wel is er een sterke motor in gezet?

gr koen

Hallo Koen,

Ik heb twee van die U-16 gehad, beide begonnen na een aantal vaarten te lekken en zonken, dus.

Een iets grotere prop is de gemakkelijkste 'opvoermethode', je snelheid wordt dan iets groter, maar je vaartijd wordt korter.

De laatste, die lek werd, ligt nu uit elkaar, da's nog een heel gedoe want de boel zit gelijmd en geschroefd, er is bij mij een lipje afgebroken, dus opnieuw dichtkitten zal de enige manier zijn om, 'm weer operationeel te krijgen.
Een grotere motor wordt lastig, want die is zwaarder, waardoor je problemen met de trim krijgt, compenseren met gewicht in de neus gaat niet want dan dan wordt 'ie te zwaar en drijft 'ie niet meer met volledig leeggepompt ballastdeel...

Ik ben er niet bijzonder tevreden mee.

Groeten, Jan.

Je hoort verschillende verhalen over die U-16 'tjes. Mijn zoon heeft er ook één en die doet het na een aantal jaren nog perfect. Erg leuk voor in de tuinvijver, maar bij de laatste subsail heeft hij er ook nog mee rond gevaren.

Maar wat er al gezegd is, er is een groot verschil tussen dit soort 'speelgoed' en een echte sub als de Seawolf van Robbe. Die laatste kun je ook eerst dynamisch laten duiken (op snelheid) om er later een ballastsysteem in te bouwen (statisch duiken). Zo kun je de kosten wat spreiden en kan de boot meegroeien met je kennis.

Laatst bewerkt:
hallo

een deel u16 in gebruik en geen problemen mee gehad wat water lekken betreft
wel twee naar de hemel geholpen door ze in te spuiten met wd 40
daar kunnen ze niet tegen
motor en pomp werken nog maar de bocht om doen ze niet meer
voor de rest plezante bootjes die op een tentoonstelling voor veel plezier zorgen bij de bezoekers die eens willen proberen voor wat sponsering van de club om een parkoertje te varen dat we der in hebben uitgelegd

groetjes raf

Heb 2 weken geleden op een woensdag avond samen met Johan nog gevaren. Eerst met de zeiljachten en daarna nog met zijn seawolf. En ik moet zeggen dat je ongelovelijk veel plezier aan die sub kan hebben, geweldig bootje! Stiekem is ie misschien nog wel leuker om te varen dan mijn U-47. En voor de duidelijkheid: de boot van Johan is nog in de dynamische uitvoering. Aanrader dus! :D

Back