Duikboten en 35MHz

Opgelost dus!
Ja prima, de A59 is een autosnelweg.

Een voertuig die daar gebruik van wil maken, moet minimaal een snelheid van 60km/h kunnen en mogen rijden.
Dat gaat hem met je driewieler niet echt worden.:D

driewieler-puky-fitsch.jpg

Ik snap jouw reactie wel Robbert, het is alleen een “gevoelig” onderwerp voor velen. Iets met een knuppel en hoenderhok.

Ik volg graag jouw berichten. Je bent in mijn ogen iemand die wél serieus m’n de hobby bezig is.

Oké... Robbert heeft blijkbaar de hoop opgegeven.

Voor het geval je dit nog leest:
De reden waarom ik vrij fel reageer is:
In het verleden waren er nogal wat lui die dezelfde gedachtegang hadden:
"IK heb een zender op 35 mHz, en ik vaar. (of rij)
Als JIJ toevallig in mijn buurt bent (minder dan een kilometer) is dat jóuw probleem."
Niet beseffend dat die vliegclub op 1.500 meter afstand keurig gebruik maakt van een frequentiebord, en dus er van uit gaat dat het frequentiemanagement prima geregeld is.
Totdat een vliegtuig de lucht in gaat. En op 100 meter hoogte plotseling de signalen van jouw zender (die je duikboot aanstuurt) binnenkrijgt en een 'wat minder elegante' landing maakt.
Vrij vertaald: gewoon ongecontroleerd naar beneden dondert en binnen 1/4 van een seconde geredueerd is bouwpakket.
Alleen is de bouwhandleiding wat anders geworden...

Daarom is het verstandig om ons gewoon aan de 'regeltjes' te houden.

Als vlieger kan ik enkel bevestigen dat bij onze club er nog steeds leden zijn die gebruik maken van de 35 MHz.
Dat zal ook nog wel even zo blijven omdat er ook voordelen zijn om deze band te blijven gebruiken.
Waar andere RC-modellen enkele seconden van "storing" enkel als vervelend zullen ervaren, is het voor een vliegend model toch echt wel direct einde verhaal.

Laatst bewerkt:
Nou kom ik dan waarschijnlijk met een vreemde vraag.
Mag je de 35 mHz dan nog wel gebruiken?

bij onze club er nog steeds leden zijn die gebruik maken van de 35 MHz.

De 35 mHz is er toch nog steeds voor vliegers?
Hein

ps, waar zijn al de berichten van Robbert de Rouw?

Nou kom ik dan waarschijnlijk met een vreemde vraag.
Mag je de 35 mHz dan nog wel gebruiken?
bij onze club er nog steeds leden zijn die gebruik maken van de 35 MHz.
De 35 mHz is er toch nog steeds voor vliegers?
Hein
ps, waar zijn al de berichten van Robbert de Rouw?

Op je vraag of 35 MHz nog gebruik mag worden, geef je zelf al het antwoord; dat het alleen voor vliegen gebruikt mag worden. Lees even de berichtjes van Roel van Essen, dan weet je waar het over gaat.

Op de vraag; waar zijn de berichten van Robbert; hij kon niet zo goed tegen het kritiek dat er werd gegeven, en is dus op z'n pik getrapt en heeft zelf al zijn berichten verwijderd. Ondanks dat er nog leden zijn die vinden dat hij serieus bezig was met z'n hobby.
Hans

PS.
Ik vind dat hij niet serieus bezig was met de duikboot hobby

Back