duiktank niet in maar tussen de twee rompen

hallo

maar verder met andere zaken voor de kula
hier de koppelingen die de roeren gaan verbinden met de servo
nu zitten er nog blokoppelingen op maar er moet nog een plaatje tegenaan geslodeerd worden
de bol zit nu waar het maden schroefje komt te zitten om tegegn te gaan dat tijdens het solderen het gat dicht gaat zitten
het plaatje is de enige oplossing daar er op deze plaats geen ander alternatief kan worden gebruikt
hier komt een stuurstang met een ouderwets geplooide haak in te hangen
deze koppeling zit tussen de wtc en de romp van de kula
en ik heb maar 7 mm ruimte tussen deze twee delen
wat niet genoeg is om een bolkoppeling te plaatsen
2DKlYJHmKrCq0cac1o03ks3kskXL0003kskXLeEqq7olN.jpg


nu de twee plaatjes maken en vast solderen maar dat doe ik wel als de madam winkelen is want ik gebruik daar het gasfornuis voor dat geeft een lekker hete vlam om dit klompje metaal warm genoeg te stoken
dit is heel makkelijk
op elkaar leggen fornuis aan en soldeertin toevoegen als alles aan elkaar zit vlammetje uit en laten afkoelen en alles blijft mooi op zijn plaats zitten

groetjes raf
 
@Raf,

je zou ook het platte gedeelte wat de servo afdekt kunnen vervangen door een plexiglas exemplaar. Dan kan je het met het oog in de gaten houden als er water in zit.....

Tis maar een idee.

Enne, ik weet niet wat voor materiaal die witte platen zijn waar jij die servo op schroeft en die halve maan van gemaakt is. Maar ik heb een soortgelijke witte plaat, en die was NIET waterdicht!!!!!!!!

Als dat witte materiaal niet voor 100% hard is zoals een PVC buis, kan je het niet gebruiken als waterdichte gedeelte.

Douglas
 
Laatst bewerkt:
hallo douglas
dat witte spul is water dicht
de geeltjes zijn voor 40% uit dat spul gebouwd
mark zijn rov is daar voor 60% uitgebouwd en die duikt makkelijk naar een meter of 8
het enige nadeel is dat het drijft als de pest
plexy glas is geen oplossing daar in dat spul meteen ook het lager en de dichting is geperst
en plexy is daar te dun voor en kan ook niet tegen het inpersen van de dichting en het lager

groetjes raf
op het volgende teeffen breng ik een stukje mee kan je vergelijken met dat van u
 
plexy glas is geen oplossing daar in dat spul meteen ook het lager en de dichting is geperst
en plexy is daar te dun voor en kan ook niet tegen het inpersen van de dichting en het lager

Lexan? Dat heeft al die nadelen van barsten van plexiglas niet.
 
hallo LEXan hahahaha

in welke dikte is dat te verkrijgen???
en natuurlijk weer het probleem waar
ik moet minstens een dikte van 1.2 cm hebben
want de dichting en het lager zijn juist 2.4 cm dik
en veel plaats is er tussen de servo en het dekseltje niet meer
de wtc heeft zo een rare vorm daar ik ook de wtc er nog wil kunnen uit halen en dan moet ik de twee stuur stangen los kunnen koppelen van de servo
en daar heb ik toch wel een beetje plaats voor nodig om mijn handen IN de romp te krijgen om deze koppelingen los te kunnen maken
31JDMaz1wqmJmawSCU03ks3kskXL0003kskXLeEqq7olN.jpg

LCugXXQ2po0L1iXx0503ks3kskXL0003kskXLeEqq7olN.jpg

IlLhZZdFoJEolgYR7T03ks3kskXL0003kskXLeEqq7olN.jpg

foto's zeggen meer dan woorden
groetjes raf
 
Laatst bewerkt:
hallo

en dat lijmen is dus wel belangrijk want anders moet ik met schroefjes en moertjes en nippeltjes en dergelijke beginnen en dan krijg ik toestanden zoals douglas zijn ex wtc
bbbbrrrrrrrrrr niet aan denken ik heb hem in mol bezig gezien
wat de opstelling betreft zie je aan de foto's dat ik gemakkelijk bij de stuur stang kan
en als de wtc er uit is kan ik ook aan de hefboompjes van de roeren als deze moesten vervangen worden
nu dacht ik dat ik ook meteen de wtc een bevestiging kan gaan geven aan de voorkant
want het gedeelte dat is weg gezaagd is normaal de sonar dome en die naad moet je toch blijven zien dus zou ik eventueel daar een vergrendeling kunnen inbouwen
nog eens over na denken hoe ik het ga doen

groetjes raf
 
Dat lijmen van Lexan (sorry, kan er ook niets aan doen...) heeft Douglas gelijk in, ik dacht ook meer aan deksels die je dicht kunt schroeven. En of die dikte te krijgen is, geen idee. Platen van 3, 4, 5 mm zijn er sowieso, maar 1,2 cm ... altijd van die vreemde dingen met die Raf ..! ;) :bday:
 
en dan krijg ik toestanden zoals douglas zijn ex wtc
bbbbrrrrrrrrrr niet aan denken ik heb hem in mol bezig gezien


Hey, bedankt he. Was het bijna vergeten, kom jij er weer mee op de proppen... Ex-WTC, phoe dat klinkt goed zeg!

Platen van 3, 4, 5 mm zijn er sowieso

Je kan ze ook op elkaar lijmen met PVC lijm, dan krijg je echt een sterke verbinding!!!

Douglas
 
hallo LEXan

dat zijn geen vreemde dingen das gewoon gebruiken wat je hebt liggen
als je het lager en de dichting in een gang kan boren zitten deze altijd recht overelkaar
en bespaar je een hoop uitlijn ellende

groetjes raf
 
hallo

pech onder weg
alles licht hier stil wat bouwwerken aan gaat
is de verdeelkop klaar is de frais naar de haaien
de olie spuit er uit als ik een frais kop wil verwisselen
en de pech is nu dat dit juist is gebeurt als de wisselkop uit de frais kwam
de olie druk is nodig om de spantang te openen die de wisselfraiskop vasthoud
gaat met een bar of 150/200 en de 2 liter hydrolic olie was heeeeeeeel snel leeg
en boven op zonder licht nu een hele boel hydro olie
het is wachten op de firma of het deel een revisie deel een nieuw deel(als ze het nog hebben) of dat ze dit oude deel gaan reviseren
een geluk dat de olie de zolder is op gevlogen en niet tegen mijzelf
want zo een straal olie onder zulk eend ruk in je gezicht krijgen
k'moet er niet aan denken wat een gevolgen dat zou kunnen hebben gehad
als ik dus een telfoontje krijg dat ik het stuk kan brengen dan zit er vandaag een ritje naar zaventem in en hopelijk kunnen ze dit vandaag nog herstellen(ik blijf positief hahahaha)
je wordt zo afhankelijk van zulk toestel dat het niet meer normaal is
ik ga een support maken waar ik een dremel kan inspannen als het een tijdje gaat duren voor de reparatie klaar is
de rest van de fraisbank werkt naar behoren en ik zou zelfs nog tandwielen kunnen maken (maar ja heb er juist geen nodig)maar met zo een dremel kan ik nog wel vloedgaten fraisen in de kula en die moeten en nog overvloedig in

groetjes raf
 
hallo

het begint er niet goed uit te zien
het originele nummer komt niet overeen met de nummers die ze nu hebben
en dan ben ik niet meer in belgie maar zit reeds tegen zwitserland aan
Ein herzliches "Grüss Gott"
666 km ver weg dus een ritje naar daar zit er niet in hahahaha
nu heb ik foto's doorgestuurt en ze zouden zien wat ze kunnen doen
eventueel een manual opsturen hoe de zaak uitelkaar kan en dit moet dan hier door een firma gedaan worden die gespecialiseerd is in zulke zaken (als ze het al willen doen??)

heeft niets met duikboten te maken maar GRRRRRRRRRRRRRRRRRR om zot van te worden
is het wel

groetjes raf
 
hallo

het begint er beter uit te zien
in duitsland hebben ze nog reserve onderdelen om de defecte stukken IN de kop te vervangen
nadeel het moet via een bedrijf gaan dus heb ik alles naar een vriend gebracht die ook de mogelijkheid hebben om het deel los te krijgen van heel de spankop
dan gaat het via DHL naar A.OTT jakob in duitsland en wordt daar hersteld
en wat dat allemaal gaat kosten ???? veel euries
maar dan is de frees weer voor 100.000 uren klaar voor gebruik

groetjes raf
 
Raf, die firma in Zaventem, is dat geen filiaal van dat bedrijf in Hoboken? De naam ontgaat me even. Die hebben praktisch alle dichtingen, maar soms zitten ze onder de naam van een ander merk. Ik heb zelf zo een situatie gehad, met de zuigerdichting van een afvalpers. Die onderdelen zijn meestal niet erg duur, werkuren is misschien wat anders. De prijs van hydraulische olie swingt ook de pan uit, als de specificatie klopt kunt ge misschien iets regelen met een kraanbestuurder?
 
hallo gilbert

de firma is DMG
en deze firma is de verdeler hersteller van MAHO in de benelux
goed contakt mee gehad maar het probleem is
dat deze machine een speciaal gebouwde is om een bepaald werk ook nog te kunnen doen boven op die reeds met de standaard machine konden gedaan worden
het defecte deel is dus geen MAHO deel maar een A.OTT jakob deel
OTT-JAKOB
en die firma heb ik ook reeds gebeld en die zitten dus tegen oostenrijk aan
het is haast onmogelijk om deze kop open te krijgen zonder speciaal materiaal
dus die kop moet naar hun opgestuurt worden om daar een revisie te kunnen onder gaan (spreken we in de orde van 300 euro kosten)
het probleem was dat die kop met een speciale maat van sleutel vast zit en die kosten 100 euro per stuk en je hebt er twee van nodig want het onderste stuk mag niet mee los komen daar zit de spantang stoter aanvast
en als deze los komt dan moet heel de spantang terug geregeld worden en dat is niet te doen zonder speciaal regel apperatuur

ELMECH in opglabeek hebben nu de kop los gemaakt en gaan deze in de week met DHL opsturen naar OTT
dus dat probleem is reeds geregeld
wat de olie aangaat heb ik een ton van 25 liter staan dus daar heb ik nog genoeg van want er gaat maar 1.5 liter in het reservoir
deze olie wordt ook gebruikt voor de centrale smering dus elke keer de frais opstart wordt er een beetje in het systeem gepompt maar dat is te verwaarlozen

tja een industrieel machine is niet zoals een kolomboortje he
maar als ze werkt dan is het ook een plezier om ze in huis te hebben
haaks is echt haaks en als je een rechte lijn moet freezen dan is die ook echt recht
nu is het wachten tot de stukken terug zijn en dan kan ik aan de kula (en andere)weer verder

dus van verveling gaan we maar een paar ladingen hout binnen doen voor de winter binnen 3 jaar

groetjes raf
 
Back
Top