raf
Forum veteraan
hallo
maar verder met andere zaken voor de kula
hier de koppelingen die de roeren gaan verbinden met de servo
nu zitten er nog blokoppelingen op maar er moet nog een plaatje tegenaan geslodeerd worden
de bol zit nu waar het maden schroefje komt te zitten om tegegn te gaan dat tijdens het solderen het gat dicht gaat zitten
het plaatje is de enige oplossing daar er op deze plaats geen ander alternatief kan worden gebruikt
hier komt een stuurstang met een ouderwets geplooide haak in te hangen
deze koppeling zit tussen de wtc en de romp van de kula
en ik heb maar 7 mm ruimte tussen deze twee delen
wat niet genoeg is om een bolkoppeling te plaatsen
nu de twee plaatjes maken en vast solderen maar dat doe ik wel als de madam winkelen is want ik gebruik daar het gasfornuis voor dat geeft een lekker hete vlam om dit klompje metaal warm genoeg te stoken
dit is heel makkelijk
op elkaar leggen fornuis aan en soldeertin toevoegen als alles aan elkaar zit vlammetje uit en laten afkoelen en alles blijft mooi op zijn plaats zitten
groetjes raf
maar verder met andere zaken voor de kula
hier de koppelingen die de roeren gaan verbinden met de servo
nu zitten er nog blokoppelingen op maar er moet nog een plaatje tegenaan geslodeerd worden
de bol zit nu waar het maden schroefje komt te zitten om tegegn te gaan dat tijdens het solderen het gat dicht gaat zitten
het plaatje is de enige oplossing daar er op deze plaats geen ander alternatief kan worden gebruikt
hier komt een stuurstang met een ouderwets geplooide haak in te hangen
deze koppeling zit tussen de wtc en de romp van de kula
en ik heb maar 7 mm ruimte tussen deze twee delen
wat niet genoeg is om een bolkoppeling te plaatsen

nu de twee plaatjes maken en vast solderen maar dat doe ik wel als de madam winkelen is want ik gebruik daar het gasfornuis voor dat geeft een lekker hete vlam om dit klompje metaal warm genoeg te stoken
dit is heel makkelijk
op elkaar leggen fornuis aan en soldeertin toevoegen als alles aan elkaar zit vlammetje uit en laten afkoelen en alles blijft mooi op zijn plaats zitten
groetjes raf