duiktank

• Topicstarter Topicstarter dennis1234
  • Startdatum Startdatum
D

dennis1234

Guest
hallo jongens wie weet hoe je een duiktank kan maken en hoeveel liter heb je nodig. en wat je allemaal nodig heb om zelf de bouwen.

@Dennis1234,
krijg je met zo een tank geen transport problemen?
Als je de bijbehorende boot in het water moet leggen moet je toch zeker met 2 man zijn om hem in het water te leggen.
Maar je kunt wel wat met zo een tank hoor.

Dennis1234 is tenminste iemand die durft aan te pakken.
Wat voor pomp ga je gebruiken?
Dat wordt wel zoeken op het forum om daar de passende pomp bij te vinden

:D :D :D :D :D

Hein

Hallo Dennis

Ik heb je mailtje verleden week ontvangen maar kon er niet direkt een duidelijk antwoord op geven.

Als ik jou was ging ik eerst onze site "DUIK-VAARGROEP "af struinen want daar staat zo ongeveer alles op wat je nodig heb om verder te komen,ook wat voor duiksysteem dat je wil gaan gebruiken.

Gr.Joop

Hallo Dennis,

Ik wens jou veel succes met de Gato, je zal het nodig hebben.........

Groeten,

Douglas

oke bedankt zie zo kan het ook. maar het zal wel lukken gr dennis.

@Dennis1234,
hoe ver ben je nu met je tank.
Het is zo stil.
Lukt het?
Laat anders eens wat horen of zien.

Hein

Ik heb van Dennis een tijd geleden een zeer nette mail gehad met technische vragen over zijn duikboot,maar ik denk dat een duikboot voor Dennis een boot(brug) te ver is.Ik kon hem niet helpen omdat mijn duikboten met drijfgas werken en ik met zuigertanks,waar Dennis om vroeg,totaal geen ervaring heb.Ik heb hem dan ook in dit draadje naar onze DUIKBOOT-VAARGROEP verwezen.

Gr.Joop

ja hihi sorry jongens maar bedankt ik ben er nog steeds mee bezeg met de gato van 2 meter ik probeer er zelf 1 te maken hihihi maar ik denk dat ik wel uit komt nogmaals bedankt. :wink:

hallo

hoe gaat met de Gato ??????
de reden dat ik dit vraag is dat ik reeeds een rompje heb van 2.50 cm
en opnieuw het wiel uitvinden is zinloos want diegene der nu zijn draaien wonderbaarlijk goed

problemen bij zulke grote modellen kunnen zijn
de aandrijving is een groot probleem
want welke motoren en reglaars ga je gebruiken???
wat de wtc betreft is er geen probleem er is ruimte genoeg en ik ga voor vier wtc's in een boot

twee met in elke wtc een motor ,regelaar en een duiktank
en in nummer drie zoveel mogelijk accu's
nummer drie komt van onder te zitten

nummer vier daar komt de besturing voor de voorste duikroeren in te zitten want deze sturing is nogal complex al moet ik zeggen dat er bij het gato topic nogal mooie ideen tezien zijn
de ontvanger en de sturingen voor de pompen
komt ook hier in te zitten

en op al deze buizen gaat de Gato moeten drijven
het gewicht dat dan boven water uitsteekt is het volume van de twee duiktanks tesamen

maar BEXANE als lijm gebruik ik NOOIT meer
want het kleeft als gek maar zo komt het ook los

ik ga gewoon op Hein zijn expertise verder en wacht rustig zijn paketje af voor ik ook maar 1 cm verder bouw aan eender welke boot

groeten raf

heeey ja jongens nog maals sorry voor die gedoe allemaal. maar de gato gaat goed ik ben nog steeds met de boven bouw bezeg en dat heeft tijd nodig ik wil ook alles op hebben wat de gato ook heb tot de kleine dingetjes toe. maar ik weet niet hoe ik hier een foto moet op doen want ik heb ook niet zo veel verstand van computers sorry jongens maar harry heeft ook foto,s van mijn gato misschien zet hij het wel even op :lol: :lol: :wink:

hallo

dennis welke motoren ga je inbouwen ????
en ben je der al aan uit welk duiksysteem je gaat toepassen

groetjes raf

nee ben ik nog niet uit maar komt wel een sterkere motor in en met die probleem van een duiktank daar kom ik wel uit denk ik want ik wil me zo wie zo in verdiepen in duikboten en hoe het werkt. dus mijn moeilijkste tijd komt nog hahaha met die duiktank. :roll: :roll: :lol:

hallo dennis
als je wet welk syeteem je gaat inbouwen dan is eigenlijk je probleem voor meer dan de helft opgelost

ik ga voor twee apparte tanks maar dat komt ook doordat ik dus twee wtc buizen naast elkaar ga zetten
de bajonet sluiting komt aan de kant van de duiktank te zitten deze keer zo kan ik meteen de buis als duiktank gebruiken en hoef geen extra binnen buis om er nog eens een tank van te maken

door het lossen van 1 koppeling van de as en twee schroefjes van de roeren kan ik de wtc zo uitelkaar trekken hoop ik

groeten raf

oooh oke maar mijn romp bestaat uit 1 geheel en alleen de bovenkant kan los het is dezelfde als krick de u-Vll B. bovenop zitten 3 x deksels. afsluit deksels. het gaat om de gato.

hallo

een krick van 2.40meter ???????
bij mij worden het 4 wtc's met bajonet sluitingen en een magneet koppeling voor de twee romp helften aan elkaar te zetten

ik zal eens een afbeelding posten van hoe het gaat worden

groetjes raf

He Raf,

De gato waar dennis over heeft is een gato van engel bijna 2 meter, maar dit is wel een oudere model.

@Dennis,

Ik wil met alle plezier een paar foto`s voor je plaatsen maar moet helaas bekenen dat ik ze niet meer heb dus als je nog
mooiere foto`s heb dan wil ik ze wel voor je plaatsen.

en zeker veel succes met de Gato je heb er al meer aan gedaan dan ik top hoor :worship:

Back