raf
Forum veteraan
hallo harrie
waar de fout juist zit is gissen
het is niet normaal dat een boot vacuum wordt en wel zo dat hij haast niet open gaat
het probleem kan in de duikcylinder zitten
als die werkt als een fiets pomp dan kan er lucht uit je wtc weg lekken elke keer als je een duik maakt
door dat de zuiger de lucht in je wtc samen drukt wordt die druk hoger dan het water er omheen
en kan er dus onzichtbaar lucht weg lekken
als je dit dikwijls genoeg herhaalt dan krijg je een vacuum
een andere reden zou ik niet kunnen bedenken daar ik deze cylinders zelf niet gebruik
ik heb er een hekel aan
zal wel kome doordat ik een oude z.k ben
maar ik heb reeds zo een boot verloren en het probleem was een vastgelopen cylinder
daarna nog eens een brandje gehad weer de cylinder de oorzaak
en om 1000 schroeven los te draaien om de accu los te koppelen dan kom je veeeeeeel te laat om nog iets te redden
dus daarom heb ik een hekel aan die krengen
maar zoals ik reeds schreef heb je der geen probleem mee zolaten zoals het is en er rekening mee houden als je de boot open doet
groeten raf
waar de fout juist zit is gissen
het is niet normaal dat een boot vacuum wordt en wel zo dat hij haast niet open gaat
het probleem kan in de duikcylinder zitten
als die werkt als een fiets pomp dan kan er lucht uit je wtc weg lekken elke keer als je een duik maakt
door dat de zuiger de lucht in je wtc samen drukt wordt die druk hoger dan het water er omheen
en kan er dus onzichtbaar lucht weg lekken
als je dit dikwijls genoeg herhaalt dan krijg je een vacuum
een andere reden zou ik niet kunnen bedenken daar ik deze cylinders zelf niet gebruik
ik heb er een hekel aan
zal wel kome doordat ik een oude z.k ben
maar ik heb reeds zo een boot verloren en het probleem was een vastgelopen cylinder
daarna nog eens een brandje gehad weer de cylinder de oorzaak
en om 1000 schroeven los te draaien om de accu los te koppelen dan kom je veeeeeeel te laat om nog iets te redden
dus daarom heb ik een hekel aan die krengen
maar zoals ik reeds schreef heb je der geen probleem mee zolaten zoals het is en er rekening mee houden als je de boot open doet
groeten raf