Duitse verbazing over Nederlandse veiligheid

Daar kijk ik ook wel eens van op .

Als je de Duitse veiligheid gewend bent .

Bij ons op de club hoor ik dan " hoezo , er nog niks gebeurt "

Af en toe staat mijn nekharen recht omhoog .

Mvg Johan

Daar kijk ik ook wel eens van op .

Als je de Duitse veiligheid gewend bent .

Bij ons op de club hoor ik dan " hoezo , er nog niks gebeurt "

Af en toe staat mijn nekharen recht omhoog .

Mvg Johan

Bij ons vliegen we bij shows en evenementen toch wel met een veiligheidsnet en veiligheidszone Johan? ik zou zeggen een goed onderwerp voor de volgende ledenvergadering.

Goede afspraken maken. Kom eens op eerste Pinksterdag op het vliegveld Midden Zeeland kijken hoe de "grote luchtvaart" en modelvliegers samen een luchtvaartshow verzorgen.

mvg,
Peter Keim

Ik stond ook te kijken toen ik laatst op een duitste modelvliegclub was, ze hadden een hele veiligheidskooi gebouwd, met netten ed. maar een brevet is dan weer niet nodig, en toen ik voor op te stijgen iets het veld op liep( er was niemand aan het vliegen, en de wind was in de pits nogal turbulent door de bomen en de kooi) kreeg ik bij de terugweg naar de vliegerspositie bijna een vliegtuig in mijn snufferd geworpen:nosmile:.
Ik vond het dus een beetje vreemd geregeld, wel een net, maar brevetten en veiligheidsafspraken zijn dan weer niet nodig:confused:

Waarom denk je dat die netten nodig zijn...... ;)

Het verschild per club / meeting enorm maar ik zie weinig meetings waar de boel slecht / niet is geregeld. Als er grotere kisten zijn is er bijna altijd een hek of hoog net.

En al heb je een hek van 4 meter dan nog vliegen ze een vleugel eraf en komen met een mooie hoge boog over het hek tussen de toestellen terecht....... Ook al vliegen ze ver voor het hek ;)

Zo verbaasde ik me ook over een hellingzweefclub in oostenrijk waar ik mee heb gevlogen, de paragliders staken namelijk door naar het dal over ons vlieggebied, ik heb dan geleerd om als er iets anders in de lucht is gelijk te landen, maar de oostenrijkse heren vonden dat het luchtruim daar gewoon van hun was, en vlogen dus ook gewoon door, ze zeiden, zolang je maar onder of boven ze vliegt is er niks aan de hand... maar ik vond het behoorlijk eng! ben dus ook maar niet gaan vliegen met paragliders in de lucht, want ze vlogen echt gewoon tussen ons door!

Back