Durafly SuperMarine Spitfire 1.4 Meter

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
Iemand hier ervaring met deze kist?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Durafly SuperMarine Spitfire 1.4m 5Ch XL-EPO $199.99

Ik wil er een gaan kopen : ) wat is beter voor het zwaarte punt 2200mah of 2600mah of ???

40amp regelaar moet ik dan ook nog hebben:

Hobbyking SS Series 40-50A ESC $10.70 HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 40-50A ESC $11.31
of 2x zo duur
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $21.45 HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $23.10
of ???

Spitfire.jpg

Spitfire2.jpg

Spitfire-10.jpg

Durafly Spitfire upgrades

Ik vlieg momenteel met veel plezier met een Arttech Spitfire,
en de Durafly Spitfire lijkt me de ultieme upgrade voor een redelijke prijs.

Alleen las ik wel in de reviews op hobbyking dat de servo's nogal slecht waren, dus die worden gelijk vervangen voor HXT 900 servos
Ook de motor schijnt tegen te kunnen vallen, en wordt vervangen voor
TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826
met Turnigy 60 amp ESC
en 4x Turnigy 4 cell 3000mah lipo
met daarop bijvoorbeeld een JSF 11x6 prop

ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties ;)

@MeX101:

Naar wat ik had gelezen is de beste accu voor de stock setup een 3700mah 3s Rhino lipo oftewel een accu van 330 gram.

Laatst bewerkt:
Durafly Spitfire

Hoi

Heb deze gekocht bij HobbyKing en hij kost daar 119$ plus 65$verzendkosten en 40€ inklaringskosten.
Al met al een redelijke prijs.
De ecs moet 60A zijn want de stock motor met 2200mah 3 cell 20c vraagt 42 Ampere, met 11*7 prop.
Zwaarte punt tussen 80-90mm. servos heb ik vervangen door 2 metalen voor hoogte en richting en 2 Tower Pro voor rolroeren. werkt goed.
test vlucht inmiddels gemaakt en hij trekt tijdens de start heel erg naar links dus heb de motor naar rechts gezet echter nog niet kunnen testen.
Verder vliegt hij perfect erg rustig en heel stabiel.
Tijdens het landen wel het gas er iets op laten totdat hij vlak boven de grond is en dan gas weg.
Hoogte uitslag had ik op 7 mm gezet maar dat is in mijn ogen te weinig en staat nu op ongeveer 12-15mm.
Rolroeren staan ergens tussen de 15-20mm en dat was ruim voldoende.
Richting wat jezelf wilt.
Zeker een aanrader.....mijn inziens.

greets Hans

Laatst bewerkt:
Back