Durafly (vintage) Junior

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Afgelopen zaterdag toch 3 vluchtjes kunnen maken tijdens de nieuwjaars fly in op de club. Het regende lichtjes en het waaide tamelijk hard maar het is toch gelukt. Ik kijk er al naar uit om de junior te vliegen als het wat minder waait want dat is toch aangenamer voor dit type vliegtuig.

Goed om te lezen Classic :) En ja.. op de 1-of-andere manier heb ik mijn Junior ook alleen nog maar met slecht weer uitgelaten ;)
Hoe beviel jouw de CG (vind ik iets persoonlijks) zo, met dat blokje ballast?

Het waaide net iets te hard om er zeker van te zijn dat het CG 100% juist lag, maar echt fout zal het niet gelegen hebben. Ik ga er wel de aileronservo's uithalen en dan ook het metalen blokje. En dan nog eens checken.

En Dutch RC en Classisracer,
Ik heb ook een junior aangeschaft en zal die vandaag of morgen ontvangen. Wat zijn jullie ervaringen nog geweest sinds vorige posts? Vliegen jullie nog steeds met de weinig effectieve ailerons en het extra gewichtje, of????
Overigens vind ik het vooral een leuk uitziend (op filmpjes dan toch) model en het lijkt met relaxed vliegen.

Wel, het is al een hele tijd geleden dat ik er nog mee gevlogen heb. Ik vlieg voornamelijk lijnbesturing en "echte" oldtimers. De junior vliegt toch eigenlijk veel te snel om een vintage vliegbeeld te hebben. Maar het is een aangenaam toestelletje om af en toe eens uit te laten.

Mvg,

Jo

Ik moet zeggen dat ik mijn Junior inmiddels niet meer heb. Ik review nogal wat toestellen, dus et is onmogelijk alles dan ook maar te houden ;)
Maar.. ik vloog de Junior eigelijk vrijwel uitsluitend op het roer..

Oké mannen,
Bedankt voor de reacties. Ik zal zien hoe de junior vliegt. Toch nog even benieuwd naar wel of niet het loodje te gebruiken. Zonder wat tailheavy; met beter in balans???

Ik heb zelf het loodje niet gebruikt, maar het kan goed dat ik een iets zwaardere lipo gebruikte uiteraard..
Voor de eerste vlucht gewoon het loodje erin doen? Een beetje nose-heavy is niet zo erg.. Tail-heavy daarintegen...

Ik ben ook wel heel gecharmeerd van dit model. Jammer dat er totaal nutteloze ailerons op staan die het beeld toch wel een beetje verpesten.
Het is een 70% keilkraft junior. Ik had liever de originele afmetingen gezien. Ik vrees wel dat er niet zo'n heel grote markt voor dit type schuimwafels is want de liefhebbers van dit type toestellen bouwen liever met hout. Dan is het toestel ook een heel stuk lichter en kan er veel langzamer gevlogen worden. De video van HK is dan ook vertraagd...

Schuimwafels , dat is een goei.:D
Zelf heb ik een "echte" junior 60 gebouwd. En die vliegt traaaaag!
Twee minuten rondjes blijven draaien zonder je handen uit je broekzakken te halen.
Een heel klein beetje wind en je kan gewoon stilhangen boven het veld.
En de vliegtijd... de laatste was afgeklokt op meer dan 90 minuten op één batterij. :banana:
Ja ja , in die jaren konden ze al modelvliegtuigen ontwerpen.

Dirk

Die datum staat rood in mijn agenda aangeduid.
Er moet al iets heel ergs gebeuren als ik niet zou komen.:D

Dirk

Back