Hallo Hans,
Dank je voor je uitleg.
Als ik het goed begrijp is zo'n MOSFET dus een linieare regelaar. (even kort door de bocht dan).
Jouw web-pagina staat al een hele lange tijd bij m'n favorieten, ben zelf ook een verstookd MPX-zender gebruiker (3010 en 4000).
Ik wil de regelaar in m'n Heli gaan toepassen en daar zit volgens mij toch wel een verschil. Testjes (van meerdere personen) hebben uitgewezen dat een Heli met digitale servo's, HH gyro e.d. zo'n 300 mAh per vluchtje gebruikt. Gaan we uit van vluchtjes van zo'n 10-12 minuten komen we al op een gemiddelde stroom van 1,5-1,8 A. Piekstromen tijdens 3D-figuren?
Dennis v/d Tooren (jou dan ook wel bekend) vliegt z'n F3A kisten met 500 of 800 AR cellen. Naar zijn zeggen is de capaciteit genoeg voor 3 vluchten, en zit het voordeel van deze cellen in de hoge piekstromen die ze kunnnen leveren.
Het probleem met de standaard kabeltjes/stekkers is mij ook bekend. Ontvanger accu heeft bij mij dan ook een 2,5 mm^2 kabel tot zo'n 3 cm voor de ontvanger, dan 2 standaard kabels. Schakelaar = 4mm goud contact stekkers. Trouwens bij MPX stekkers gebruik ik maar 1 accu-stekker op m'n ontvanger (2,5mm^2 tot op de ontvanger) en trek daar minder spannings dip (gemeten met schulze blinki's), wel met verschillende accu's.
Op welke manier meet jij stroom en spanningen tijdens het vliegen. Nu ben ik een beetje aan het gissen naar deze waardes.
Veiligheid is natuurlijk goed, extra veiligheid is nog beter. Maar het gaat mij vooral om de mogelijkheid om een constante spanning te hebben van 5,5V, ook tijdens zwaardere belastingen bij een half volle accu. (hmmm toch maar eens naar die ontlaad curve's van lipo's gaan kijken)
Rick
P.S.: Bij zo'n Fournier en Cessna zitten trimvlakken, deze worden gebruikt om de belasting op de knuppel bij neutraal en kruissnelheid zo minimaal mogelijk te maken. Maar trim zo'n bak eens af op 180 km/h en ga dan eens 90 km/h vliegen, dat voel je wel hoor. Of trek de remkleppen eens uit bij een zwever, m'n pols en eleboog doen nog pijn als ik er aan denk. En wat denk je wat er gebeurt bij een overtrek.