Durango DEX210

Na zondag een eerste geslaagde test op de clubkoers van Arendonk ben ik vandaag met de DEX210 gaan testen op het mooie circuit van BPT te Merchtem.

Ik had gisteren (nacht) de hele dex210 terug uit elkaar genomen, setup wat veranderd en het balldiff even gedemonteerd en voorzien van nieuw vet en opnieuw gemonteerd.

Daar ik nog een nieuw geardiff van iemand had gekregen heb ik deze ook gebouwd en onmiddellijk in de wagen geplaatst. Ik had het diff voorzien van 3000 diffolie.

Tot mijn grote verbazing reed de wagen subliem! Nog even zwaardere shocks toegepast (550 voor / 500 achter) en ik ben zeer tevreden! Het geardiff heeft een hele namiddag het heel goed uitgehouden en loopt ontzettend soepel.
Op het eerste zicht heb ik geen lekkages, diff was voorzien van de tresrey seals...

Ik kijk al uit naar de volgende test!
Met dank aan Wilfried voor de foto's!

622150_421915167844990_2020637067_o.jpg

291353_421915191178321_40221802_o.jpg

Gisteren de 2de clubkoers met de DEX210 gereden.
Na enkele zeer spannende finale's uiteindelijk 1ste geworden bij de 2wd.

Was een zeer leuke en toffe dag waarbij de DEX210 na wat aanpassingen uitermate goed lag op het hobbelige circuit van Merchtem!

Celifor en Stewie hebben het ook helemaal niet onaardig gedaan!
Op naar de volgende koers mannen!!! => Volgende week Orra :)

Ziet er goed uit! Denk dat ik er ook één ga bestellen om wat wedstrijden mee te rijden.
Hoe houdt de buggy zich tot nu toe? Denk dat ik er gelijk een carbon rear shocktower op zet en carbon steering plate. Voor de rest nog tips voor onderdelen?

Groeten,

Robbert

Tot nu toe is de buggy echt geweldig om mee te rijden!
Het gaat me steeds beter af en de afstelling begint zeer goed te komen!
In mijn ongeving zijn er redelijk wat mensen die ermee rijden, wat dit dus makkelijker maakt.

Ik heb op de laatste wedstrijd een voorte stuurhub en achterste hub stuk gehad. Beide op dezelfde plek waar het dus aan mezelf lag :)
Dit was op het circuit van Merchtem waar nogal veel gesprongen wordt :D Als je dan zo snel wilt gaan en zo dicht mogelijk langs de kanten af kan er wel eens iets gebeuren...

Maar ik kan en zal hem zeker iedereen aanraden!

Na een weekje bouwen (tussen andere verplichtingen door :)) is de roller van mijn DEX210 eindelijk af :).

De kit bouwt goed (veel beter als de 410) en duurt al bij al niet zo lang. Heb er hier en daar een optiepart/tuningsonderdeel op gemonteerd zoals: de oude shockstand (makkelijker van positie veranderen), geardiff, RW 78T spur, tresrey shims, shock preloadnuts, rf hingpinholder, gewicht, 8 racing carbon shocktowers, battery holder en steering plate,....
Het resultaat mag er zijn :)

Er komt nog een Speedpassion 7.5T motor icm met een hobbywing Xerun V2.1 ESC.
Ben benieuwd hoe het gaat rijden :).

Foto's:
7803390598_bb712c655b_z.jpg

7803389262_a471e50ebc_z.jpg

7803387838_c30c190d41_z.jpg

Testen? Zonder elektronica :D.

Nee, maar kom zondag wss ook niet meedoen.
Daar het zo warm is ga ik voormiddag op stap met het gezinnetje en namiddag als het te warm is voor de kleine kom ik wel eens kijken.

Mocht trouwens niet met de rookies meedoen van Stef... :( :cool:

eteje2us.jpg

Gezien de prijzen kon ik het niet laten een Durango te kopen. Het is een DEX210 geworden.
Heb er een Speedpassion motor en ESC bij.
Ik zag al dat de ESC maar net in de sidepod past.
e4yqy4a3.jpg

Verder heb ik er nog weinig hopups bij. Er moet natuurlijk ook iets te wensen over blijven.
Wel een chassis protector en set hubs en steering knukkles.

Veel plezier ermee Paul!

Blijft een leuke 2wd auto! Zeker voor de prijzen waar ze nu voor verkocht worden is het gewoon een weggever :)

Aangezien ik electro behoorlijk nieuw voor me is, durf ik deze vraag wel te stellen.

Wat zijn de rijtijden met een shorty lipo van 4200mAh en een fullsize lipo van bijvoorbeel 5000 of 6000mAh?

Rij in mijn 4wd met 4800 mAh lipo's icm een 5.5T hacker motor en die gaan zeker 10 minuten mee. Een 2wd is wat zuiniger dus ik vermoed dat je met 4200 mAh ook gewoon 10 minuten haalt.

De andere is gewoon uitrekenen natuurlijk. Een 6000 mAh zorgt theoretisch voor een 50% extra rijtijd tov een 4000 mAh.

Zoals Ronny al zegt verbruikt een 2WD minder als een 4WD.

Met een lipo van 4200 a 5000 heb je genoeg in een buggy hoor.
Zeker om je electronica wat te sparen en te laten afkoelen.

Twijfel alleen nog of dat shorty's wel zin hebben. Ik denk namelijk dat ik het extra gewicht van een gewone lipo namelijk prima kan gebruiken.

Hoe denken jullie daar over?

Het voordeel van kortere packs lijkt mij dat je je zwaartepunt makkelijker in kan stellen, door de accu naar voren of naar achteren te monteren?
Of denk ik nu heel raar?

Nee hoor. Ik denk dat je daar echt wel een punt hebt.
Ik hoop dat er hier ervaringen zijn met shortys in een Dex.
Als het iets lagere gewicht geen problemen geeft, ga ik shorty's aanschaffen.

Murky123 rijd al sinds de dex210 uit is met shorty packs hij kan je er vast alles over vertellen anders stuur je hem een pb bijv.

Murky123 rijd al sinds de dex210 uit is met shorty packs hij kan je er vast alles over vertellen anders stuur je hem een pb bijv.

klopt al heet murky123 nu fernandez ( ik dus )

maar om op de vragen terug te komen. eigenlijk kan daar met de vraagsteller gegeven info ( of het gebrek daar aan ) niet een juist antwoord gegeven worden.

als ik bijvoorbeeld heel rustig rij kan ik heel lang rijden.
rij ik agressief en vol gas de hele tijd, dan kan ik veel korter rijden.

dus als jij vraagt hoe lang kan ik met een 2s lipo rijden met een 8.5 in een 2wd. Dan vraag ik aan jou. ga je bashen? ga je wedstrijden rijden? welke ondergrond enzv. dat is mede van invloed op je rij tijden.

en wanneer een stickpack en wanneer een shortpack. tja. wederom de vraag waar ga je rijden. heb je heel weinig grip dan is in sommige gevallen het gewicht van een stickpack wel weer handig.
heb je heel veel grip dan is het lagere gewicht van de shortpack vaak voldoende.

ik rijd nu vanaf dat de dex uitkwam wisselend met shorty's of fullsize.

ik heb 4000mah shorty's en 5600mah stickpacks
ik rijd lowgrip hardpacked dirt met een 8.5t in de dex
mijn heats duren ook max 6 minuten, dus langer mag ik niet rijden hahaha

Heb de Dex210 op de body na af.
Moet nog ff beslissen of ik de voorwielen (slim stagger rib) smal of breed ga rijden.

Wat de accus betreft heb ik gekozen voor een paar shorty's.

Ik zag dat de body, het kleine deel over de motor. Niet mooi gaat passen door dat de SP motor de connectors aan de achterkant heeft en niet bovenop zoals de body ontworpen is.
Volgens mij kan de body ook prima gebruikt worden zonder dit kleine deel erop.

5A9E1127-827A-444E-8682-A15032998ABA-2937-0000017D9F78F33E.jpg

ACA8A28C-BF71-4956-8236-D040175BA7CD-2937-0000017D9725ECAF.jpg

Back