Dus jij wilt LB Carrier gaan vliegen!

echt lekker.
eine hohe Flchentiefe ist gut bei großen Anstellwinkeln. (30°)
Vorschlag: komplett noch mit 1.255 skalieren = 28,99dm²

Vind het niet echt mooi maar wel praktisch dus ook maar de tuimelaar buiten de vleugel gezet.
Begint al wat te worden.

upload_2021-9-22_23-0-1.png

Ik ambieer niks meer op wedstrijd gebied. Ik wil alleen nog kijken of ik met mijn beperkte zicht tegen de felle lucht toch nog iets van deze hobby te kunnen blijven uitoefenen. RC vliegen en ook vrije vlucht is niet meer mogelijk omdat mijn oogjes niet meer tegen fel licht kunnen en een zonnebril niet voldoende bescherming brengt.

Ik wil weer lekker bezig zijn voor mijzelf.

Het grote voordeel van Carrier vliegen is dat je niet meer omhoog hoeft te kijken! Alles speelt zich op maximaal 3 meter hoogte af.

nZo ik ben weer een stapje verder , was zaterdag wat meer wind dan gehoopt maar kon niet langer wachten.
Is met de landing niet helemaal goed afgelopen , was gas der af en twijfel en ging klimmen tegen wind in.
Dus gas der op en hoppa waait naar binnen en boven me hoofd en hatseflatse klapper op de grond.
Ondanks dat toch helemaal tevreden want heel veel geleerd en de kop is eraf.
Heb zelfs nog 3 loops gedraaid wat moest dat toch effe proberen.
Zwaartepunt moet nog wat naar voren want strak vliegen was er niet echt bij.
Is al weer bijna vliegklaar volgende week weer proberen

Nee geen timer maar een car zender met een elastiek op de gas hendel.
De komt terug als ik loslaat zo kan ik prima de snelheid bepalen en veel rustiger me rondjes draaien.
Setup is een 1510 motor met 3S 610mAh als origineel voor mijn microwarbird serie

Ja klopt zwaartepunt zal nog iets naar voren gaan en denk ook dat het hoogteroer nu wat soepeler loopt dat ook het verschil kan maken.
Verder was er voor zo'n licht model best wat veel wind, maar maakt niet uit begin is er.
Ook is de schade door de verticale landing weer gerepareerd en is de V-stelling uit de vleugel.
We zijn klaar voor de volgende vlucht

Gevoeligheid op het hoogteroer kan ook worden verminderd door een langere roerhoorn of/en een kleiner handvat. Zwaartepunt kan ook te ver naar voren komen te liggen zodat de wendbaarheid vermindert. Het beste is om die drie punten stuk voor stuk te proberen.

Als ik de uitslag van het hoogteroer vergelijk met andere modellen lijkt dat niet direct te veel.
Je ziet ook in de tweedehelft van de loop dat het model wel sneller doordraait en dat kan niet anders zijn dan zwaartepunt.
Is ook in de rondvlucht erg fel, had soms met wind mee heel even strak, maar daarna weer snel terug naar een jojo gedrag.

Back