Dus jij wilt LB Carrier gaan vliegen!

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stunthenk, 15 sep 2021.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    Vind het niet echt mooi maar wel praktisch dus ook maar de tuimelaar buiten de vleugel gezet.
    Begint al wat te worden.

    upload_2021-9-22_23-0-1.png
     
  2. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.058
    Locatie:
    Amersfoort
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.991
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    Oppervlak is bepalend spanwijdte is vrij.
    En wat maakt het uit bouw iets en doe mee :beer:
     
    Robert Schulze vindt dit leuk.
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.991
    Ik ambieer niks meer op wedstrijd gebied. Ik wil alleen nog kijken of ik met mijn beperkte zicht tegen de felle lucht toch nog iets van deze hobby te kunnen blijven uitoefenen. RC vliegen en ook vrije vlucht is niet meer mogelijk omdat mijn oogjes niet meer tegen fel licht kunnen en een zonnebril niet voldoende bescherming brengt.

    Ik wil weer lekker bezig zijn voor mijzelf.
     
    Robert Schulze en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.253
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
  7. Robert Schulze

    Robert Schulze

    Lid geworden:
    23 sep 2015
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Deutschland 53840
    Control line is just right for that.
    you can fly that with closed eyes
    you feel the elevator of the plane and the vibrations of the engine:thumbsup:
     
  8. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.058
    Locatie:
    Amersfoort
    Het grote voordeel van Carrier vliegen is dat je niet meer omhoog hoeft te kijken! Alles speelt zich op maximaal 3 meter hoogte af.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.253
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Als je goed stuurt wel, ja......:rofl:
     
    Ed_V vindt dit leuk.
  10. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.058
    Locatie:
    Amersfoort
    Eens proberen, Bruno?
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.991
    Als alles goed gaat probeer ik er in Mei bij te zijn.
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.253
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    I've had my share....:confused: ;)
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    nZo ik ben weer een stapje verder , was zaterdag wat meer wind dan gehoopt maar kon niet langer wachten.
    Is met de landing niet helemaal goed afgelopen , was gas der af en twijfel en ging klimmen tegen wind in.
    Dus gas der op en hoppa waait naar binnen en boven me hoofd en hatseflatse klapper op de grond.
    Ondanks dat toch helemaal tevreden want heel veel geleerd en de kop is eraf.
    Heb zelfs nog 3 loops gedraaid wat moest dat toch effe proberen.
    Zwaartepunt moet nog wat naar voren want strak vliegen was er niet echt bij.
    Is al weer bijna vliegklaar volgende week weer proberen
     
    Beton, Énke Blériot en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.991
    Ziet er goed uit, werk je met een timer?

    Info over de setup?
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    Nee geen timer maar een car zender met een elastiek op de gas hendel.
    De komt terug als ik loslaat zo kan ik prima de snelheid bepalen en veel rustiger me rondjes draaien.
    Setup is een 1510 motor met 3S 610mAh als origineel voor mijn microwarbird serie
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  16. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.058
    Locatie:
    Amersfoort
    Hij maakt de indruk wat te gevoelig op het hoogteroer te zijn. Ik zou hem wat temmen.
     
  17. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja klopt zwaartepunt zal nog iets naar voren gaan en denk ook dat het hoogteroer nu wat soepeler loopt dat ook het verschil kan maken.
    Verder was er voor zo'n licht model best wat veel wind, maar maakt niet uit begin is er.
    Ook is de schade door de verticale landing weer gerepareerd en is de V-stelling uit de vleugel.
    We zijn klaar voor de volgende vlucht
     
  18. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.058
    Locatie:
    Amersfoort
    Gevoeligheid op het hoogteroer kan ook worden verminderd door een langere roerhoorn of/en een kleiner handvat. Zwaartepunt kan ook te ver naar voren komen te liggen zodat de wendbaarheid vermindert. Het beste is om die drie punten stuk voor stuk te proberen.
     
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.444
    Locatie:
    Dordrecht
    Als ik de uitslag van het hoogteroer vergelijk met andere modellen lijkt dat niet direct te veel.
    Je ziet ook in de tweedehelft van de loop dat het model wel sneller doordraait en dat kan niet anders zijn dan zwaartepunt.
    Is ook in de rondvlucht erg fel, had soms met wind mee heel even strak, maar daarna weer snel terug naar een jojo gedrag.
     

Deel Deze Pagina