Dutch Nationals 2012

Erik-M

PH-SAM
Even een kort verslagje van de Dutch Nationals 2012 afgelopen zondag.
Wie niet geweest is heeft beslist een mooie dag gemist. Niet alleen het weer was boven verwachting goed. Als vliegers waren aanwezig Sander met zijn Paolo en Robert-Jan en Erik, beide met hun Cardinal. We waren aangekondigt als demosport en verschillende mensen hebben toch belangstelling getoond voor onze "kunsten". Ook Sander had regelmatig succes met zijn Paolo, en verschillende mensen, eerst de jeugd en schoorvoetend later ook de vaders, hebben het handvat even mogen vasthouden wat tot grote glimlachen leidde!

We waren eerst gepland op een weiland naast de baan. Hoewel mooi gemaaid, niet geschikt om er een grondstart van te maken. Maar de mensen van de Leidsche waren zeer behulpzaam en samen hebben we een mooi plekje op de startbaan gevonden. Een plek waar veel mensen langs kwamen om naar andere klassen te gaan kijken. Toch bleef bijna iedereen even staan kijken bij het LB-en en werden hun vragen prompt beantwoord.

Volgens mij gaat Robert-Jan nog een stukje plaatsen op Lijnbesturing.nl met foto's. Ik had helaas geen camera bij me.

Maar zoals gezegd was het mooie vliegdag die potentie heeft om er meer van te maken als er een herhaling komt volgend jaar! Hoewel geluid gevoelig ligt op Valkenburg, zou het toch mogelijk moeten zijn om voor f2b een wedstrijd te organiseren. Ook carrier is heel goed mogelijk en zelfs mini-teamrace ligt volgens mij in de mogelijkheden. Op de strip is plek zat en uiteraard in overleg met de organisatie, is er volgens mij best iets moois van te maken! En naast de strip in het gras kan heel goed gecombat worden. Geen f2d ivm het geluid, maar misschien 1,5cc diesel.

Maar ja, we moeten het feestje wel zelf maken;-)

Vanaf deze plek een pluim en bedankje voor de organisatie en de zeer vriendelijke en hulpvaardige mensen van de Leidsche. Wat ons betreft, F2 vliegers, graag tot volgend jaar!

Groet Erik

Hoi Erik,

Mooi verwoord. Het was een top dag. Het lijkt me leuk om er volgt jaar een wedstrijd van te maken.
Ik heb wat foto's als je er geen bezwaar tegen hebt zet ik ze samen met jou stukje op de site.

Groet Robert-Jan

Ik vond het allemaal leuk georganiseerd zeker met een instructeur erbij en het zelf mogen ervaren van het lijnvliegen.
heren bedankt

Back