Zoals een aantal van jullie weten wordt er een kit van de Fokker D-VII schaal 1:3 geleverd door DRCK. Dit model is ontworpen door Frank Hartog en gebouwd en gevlogen door Teus Houweling.
Buiten de ontwikkeling van alle schaal details ook een vervanging van de profiel struts voor het landingsgestel. Voor het stabilo en vleugel heb ik de juiste profielen gevonden echter voor het landingsgestel is deze niet voor handen.
Ik heb een mal gefreesd met de juiste vorm. Vervolgens een opbouw uit glas, koolstof en aluminium buis.
3x glasband 25mm breed per zijde
6x koolstof rovings per zijde
Aluminium buis 8/6mm
Vulling epoxy met Thixo (silicium plaatjes)
Eind resultaat is een stevig strut waar direct de 6mm stalen bevestingen ingelijmd kunnen worden.
Buiten de ontwikkeling van alle schaal details ook een vervanging van de profiel struts voor het landingsgestel. Voor het stabilo en vleugel heb ik de juiste profielen gevonden echter voor het landingsgestel is deze niet voor handen.
Ik heb een mal gefreesd met de juiste vorm. Vervolgens een opbouw uit glas, koolstof en aluminium buis.
3x glasband 25mm breed per zijde
6x koolstof rovings per zijde
Aluminium buis 8/6mm
Vulling epoxy met Thixo (silicium plaatjes)
Eind resultaat is een stevig strut waar direct de 6mm stalen bevestingen ingelijmd kunnen worden.