Dutch Tamiya Challenge 2013

De interne overbrenging van de FF-03 is 2.9. Om in de Euro GT qua snelheid mee te kunnen komen zal je 65t spur met 41 pinion voor een 4.02 overbrenging. Of 60t als je die kan vinden met 39t voor 4.0 overbrenging. Zwaarder vertanden kan zover het nog past.

Zoals al in een ander draadje aangegeven rij ik bij ERCE met een 17.5T met een verhouding van 60-40. Met de interne verhouding van 1:2,6 kom je dan uit op 1:3,9
Hiervoor moet je een klein stukje uit het kapje snijden.
Voor een groot circuit als Heemstede of Rucphen zou ik nog iets zwaarder steken, 42T?
We gaan nog testen wat de 16T van Carson doet in vergelijking met de 17,5T.

Wel altijd de motor temperatuur in de gaten houden, als die te warm wordt moet je een kleiner motortandwiel gebruiken.
 
Zoals al in een ander draadje aangegeven rij ik bij ERCE met een 17.5T met een verhouding van 60-40. Met de interne verhouding van 1:2,6 kom je dan uit op 1:3,9
Hiervoor moet je een klein stukje uit het kapje snijden.
Voor een groot circuit als Heemstede of Rucphen zou ik nog iets zwaarder steken, 42T?

Mits dit is toegestaan bij de DTC...een uitspraak hierover zou welkom wezen vanuit de organisatie, het reglement zegt nl dat het waarschijnlijk niet is toegestaan..het is nl een essentiel onderdeel, waarmee de snelheid verhoogd kan worden...!!

Algemeen: De auto dient gebouwd te zijn volgens de bouwbeschrijving, met gebruik van alle onderdelen...Het is verboden om onderdelen aan te passen....
 
gezien de ervaringen van afgelopen zondag en het hoofddoel van de DTC zoals door Michael omschreven "een lekker stukje rijden", verwacht ik geen problemen met het wegsnijden van een klein stukje uit het kapje hoor. De auto gaat hier echt niet harder van.
 
gezien de ervaringen van afgelopen zondag en het hoofddoel van de DTC zoals door Michael omschreven "een lekker stukje rijden", verwacht ik geen problemen met het wegsnijden van een klein stukje uit het kapje hoor. De auto gaat hier echt niet harder van.

Kennelijk kon je niet zonder deze modificatie de gewenste tandwielen steken, met als doel een grotere verplaatsing, of een andere verbetering, tenminste naar ik aan mag nemen, waarom zou je het anders doen….???...Maar goed ik ga hier niet over, ik citeer enkel de letterlijke tekst van het reglement...!!!

Ik denk ook niet dat je met de 16T (bv van Tamiya) naar de 1:4.0 ga (te zwaar vertand voor de meeste circuits) voor wat ik heb kunnen ervaren op mijn rollerbank (met een 4wd)..!!
 
Zijn de Fighter buggy's in Den Haag ook weer beschikbaar? Ik heb mijn zoontje hiervoor ingeschreven.

Mvg
Marcel

Marcel, lijkt me wel. Is iedere keer zo bij de DTC Tamiya Cup. Wel even aangeven bij het inschrijven, dat je gebruik wilt maken van een leen-buggy. En als je geluk hebt, worden de Rising Fighters op Den Haag vervangen door Super Fighter GR's; een m.i. veel betere buggy met onafhankelijke wielophanging. Ik zag bij de 1e DTC, dat de importeur al een paar Super Fighter GR's geprepareerd heeft voor dit seizoen, maar een indoor baan is natuurlijk niet zo geschikt voor een eerste outing... De primeur voor Den Haag zou me daarom niet verbazen.

Leuk, dat je Max hebt ingeschreven.

Mvg, Joost
 
14 april 2e DTC2013

Nog maar een paar daagjes voor de 2de DTC wedstrijd en de eerste buiten wedstrijd van dit DTC seizoen.

En zowaar zeggen de weersvoorspellingen dat het weleens lekker weer kan worden, altijd afwachten natuurlijk in NL :)

Dus schrijf je snel in om lekker buiten te rijden.
MyRCM[1]=com&dFi=dtc&dId[E]=11474


Grt,
Michael
 
Door prive redenen bij ik helaas genoodzaakt om dit DTC seizoen op Lelystad na aan mij voorbij te moeten laten gaan:sad:.
Ik wens een ieder dit jaar veel plezier en succes tijdens de races in welke klasse je ook deel neemt.

Mvg Roy
 
Marcel, lijkt me wel. Is iedere keer zo bij de DTC Tamiya Cup. Wel even aangeven bij het inschrijven, dat je gebruik wilt maken van een leen-buggy. En als je geluk hebt, worden de Rising Fighters op Den Haag vervangen door Super Fighter GR's; een m.i. veel betere buggy met onafhankelijke wielophanging. Ik zag bij de 1e DTC, dat de importeur al een paar Super Fighter GR's geprepareerd heeft voor dit seizoen, maar een indoor baan is natuurlijk niet zo geschikt voor een eerste outing... De primeur voor Den Haag zou me daarom niet verbazen.

Leuk, dat je Max hebt ingeschreven.

Mvg, Joost

Hopelijk is er een aantal rijders dat zelf een Fighter heeft, er zijn al 11 inschrijvingen.

Mvg
Marcel
 
Zal kijken of ik nog een fighter mee kan nemen...

heeft iemand nog een 6cellen NiMh met Tamiya stekker over?

Tot zondag
 
Wat is fdr voor HFCC? Moeten we hiervoor nog iets afspreken?
is een overbrenging van 5.0 gebruikelijk voor de HFCC?

Groet Cees.
 
@Cees.L....Bij de clubwedstrijden wordt er gereden in de TC met de SP 13,5t, en een overbrenging van Max 1:4.5, de DTC neemt veelal het advies van het gastcircuit over!!!
 
@Hugo (doe jij de wedstrijdleiding?):

Mijn zoon Max zal er morgen helaas toch niet bij zijn (Fighter Buggy), we hebben vanavond tot half twaalf een feest gehad, is net even teveel voor hem (8 jaar). Ik ben er zelf wel bij.

Ik zal het morgen even ter plekke doorgeven.

Mvg
Marcel (F1).
 
Nee Marcel.
Deze vind plaats op het terrein van de HFCC.
En ze hebben daar zelf uitstekende wedstrijdleiders.
ik zit vandaag op de MACH.
Veel plezier daar.
 
Organisatie DTC en HFCC en rijders allen (nogmaals) bedankt voor een geslaagde dag.

Andre bedankt voor de parts!

Rc auto's die op auto's lijken en deelnemers die zienbaar veel lol hadden.
En ook nog vette zon, nadat de dag vochtig begon.
Interesante start van het outdoor seizoen van de DTC.

Verzoekje aan de wedstrijdleiding om op MYRCM de rondetijden/uitslagen ook te uploaden naar het archief.
Thanks.

Op naar Gouda.
 
Mario, dat kan HFCC (nog) niet. Die werken met Sparc en geen programma van Rc-Timing. maarre........het zou er zo maar daar aan kunnen komen.
Denk wel ( weet het bijna zeker) dat je de/je resultaten op Mylaps kan vinden.
Is tenslotte een programma van AMB/Mylaps.
 
Back
Top