Dutch Tamiya Challenge

• Topicstarter Topicstarter Dutch Tamiya Challange
  • Startdatum Startdatum
D

Dutch Tamiya Challange

Guest
We zien en horen dat veel mensen al op de hoogte zijn van de naderende Dutch Tamiya Challenge Try-out wedstrijd. Deze zal 9 en 10 augustus aanstaande georganiseerd worden op raceclub HFCC te Den Haag. Om één en ander duidelijk te maken, willen we dit op dit forum een beknopt overzicht geven van het hoe en waarom van de Dutch Tamiya Challenge.

Waarom?
Wij willen door het opzetten van een toegankelijke racecup er voor zorgen, dat modelbouwracen ook voor de beginneling bereikbaar wordt. Dit was ook de opzet van de Tamiya Euro-cup destijds. Deze opzet zullen wij zoveel mogelijk proberen te behouden. Door middel van een goed reglement en prijzensysteem, proberen wij de cup voor ieder niveau rijder aantrekkelijk maken.

Hoe?
Er komen 5 klasses, waarbij het voor elke rijder mogelijk moet zijn een passende klasse te vinden. Zo komt er een Mini klasse voor de beginneling tot een TRF klasse voor de doorgewinterde wedstrijdrijder.

Kosten?
Omdat de Dutch Tamiya Challenge is opgezet vanuit particulier initiatief, staat het inschrijfgeld momenteel op €5,- We zullen alles proberen om dit ook voor 2009 zo te houden.

Wie?
Er zijn een aantal partijen die vrijwillig hun medewerking verlenen aan de Dutch Tamiya Challenge. M-auto, Reyne en Zonen, Ted’s RC Shop en de raceclub HFCC zijn hier enkele voorbeelden van.

Waar?
De Try-out wedstrijd zal gehouden worden op raceclub HFCC te Den Haag. Kijk voor meer informatie over dit circuit op www.hfccracing.nl

2009?
Het is de bedoeling om voor 2009 een 5 races tellende cup te organiseren. Meer informatie voor 2009 hebben we nog niet beschikbaar.

Verder?
De Dutch Tamiya Challenge heeft (nog) geen relatie met Tamiya wedstrijden in andere landen.

Informatie?
Voor meer informatie verwijzen we je naar www.rcwebmagazine.nl Hier is de laatste informatie wat betreft de Dutch Tamiya Challenge te vinden.

Om de vragen over de Dutch Tamiya Challenge overzichtelijk te houden, vragen we je deze te mailen naar: dutchtamiyachallenge@hotmail.com Ook als je suggesties hebt kun je dit naar hartelust naar ons mailen. We zullen proberen alle vragen te beantwoorden.

Alvast bedankt.

Het Dutch Tamiya Challenge Team

Laatst bewerkt door een moderator:
Pssst, het is Challenge :rolleyes:

verder een leuk initiatief natuurlijk! Zeker geen off-road klasse? Succes d'r mee!

Inderdaad, goed ook voor belgische tamiya rijders. Zo de mogelijkheid hun wagen meerdere keren te kunnen gebruiken tijdens een seizoen : deze challenge,m-auto winterchallenge en Belgische Tamiya cup. Succes alvast gewenst voor de organisatoren. En déélnemers.

Even naar boven met dit topic.

Ondanks dat ik geen Tamiya rijdt, ga ik denk ik toch wel mee doen met deze erg gezellige race. Beetje deurkrukken met de swiftjes! Lijkt me erg leuk.

Heren komt allen!

Groet Robert

Hu? Robert die met een Swift gaat rijden? Dacht dat je dat niks vondt?

Maar als jij ook mee doet in de Swift klasse Robert ga ik denk ik ook wel meedoen. Die Swift die staat toch anders maar te wachten tot de volgende M-Auto cup. Alleen even een Mabuchi opzoeken/op de kop tikken.

Laatst bewerkt:
Hu? Robert die met een Swift gaat rijden? Dacht dat je dat niks vondt?

Maar als jij ook mee doet in de Swift klasse Robert ga ik denk ik ook wel meedoen. Die Swift die staat toch anders maar te wachten tot de volgende M-Auto cup. Alleen even een Mabuchi opzoeken/op de kop tikken.

Ja, toerwagen is ook erg leuk, ik rij alleen met Associated en niet met Tamiya. Maar Teds RC Shop in Rijswijk heeft me aangeboden om met een Swift van de winkel mee te doen. Dus vandaar! Lijkt me wel erg grappig.

Duidelijk vet als je ook mee gaat doen! Je moet! :wink:

Groet Robert

Vooruit dan :p

Ik doe die van mij vanavond ff denk. Weet me PT nummer en frequenties niet uit me hoofd.

Mooi om te zien dat de Tamiya challenge zo goed leeft bij niet Tamiya rijders.. ;) Pasqual uiteraard uitgezonderd met zijn Swift.. :)

hallo inde TT-01 klasse léés ik enkel verensets mag ook, zijn dit oliedempers met soorten hardheden van veren ? Of enkel géén oliedempers maar juist de hardheden van veren ?
Is de TT-01E in zijn basisversie ook toegestaan ? Waarschijnlijk géén verschil in hé.
Wéét iemand een handleiding van deze Tamiya TT-01E al ergens op staan ?
Gewoon zo'n fun klasse wagentje puur voor het amusement zie ik ook wel nog zitten. En zékers in Nederland, daar regelmenten zoals M-auto cup werden gecontroleerd. Nederland het voorbééld van ernstig rc racen.
Momentéél heb ik niks méér qua rc. Maar wat fun zoals in Nederland zou ik nog zien zitten. Klein budgetje en evenvéél fun. Zelfs méér fun.

:( Ik had van de ene kant wel graag mee willen doen (hoewel ik nog nooit op een parcours gereden heb, en het dus wel bagger zou gaan anyways!) jammer genoeg zou ik daarvoor m'n mini weer helemaal uit elkaar moeten gooien :(

Laatst bewerkt:
Het duurt nog wel even voor het begint. Maar hoop dat er nog wel inschrijving bij gaan komen.

Is nu erg rustig in de klasse.

Kan iemand mij vertellen of de TT-01E mag ? En van veringen (olieschokdempers en veren) wat uiteindelijk mag. Volgens te lezen gewoon vernieuwde versie. Niet echt veranderd qua anders zijn dan de oude TT-01 VERSIE.
De TT-01E is de nieuwste versie van het alom bekende en populaire 4wd TT-01 chassis.
hij heeft een aantal verschillen ten opzichte van de standaard TT-01:
Upper Deck
Motor Cover
Battery Strap
Diffrentieel Cases (behuizing)
Body Post Mounts
Compleet Vernieuwde Stuurinrichting
bepaalde onderdelen zijn nu van een ander soort veerkrachtiger plastic gemaakt
en een hoop aangepaste en vernieuwde onderdelen.

Alvast vriendelijk bedankt.Grtz Danny

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat deze in de stock toerwagen klasse mag: "Modellen als: TT-01 chassis auto’s".

Daarnaast zou hij denk ik ook in de beide TRF klassen toegestaan kunnen worden.

Back